kerameos

Θα γίνουν οι αλλαγές στις Δομές Εκπαίδευσης. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θα επανέλθουν και μάλιστα πιο κοντά στις σχολικές μονάδες.

Την δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ύστερα από σχετική κριτική που της άσκησε για το θέμα αυτό η τομεάρχης παιδείας του ΚΙΝΑΛ, Βουλευτής, Χαρά Κεφαλίδου.

Η υπουργός Παιδείας απέφυγε να δώσει χρονοδιάγραμμα, για τη νέα νομοθετική ρύθμιση για τις Δομές Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους.

Ακολουθεί η παρέμβαση της Χ. Κεφαλίδου:

"Μπήκαμε αναγκαστικά, αφού υπάρχουν τα κεφάλαια Γ και Δ στο σχέδιο νόμου, στη συζήτηση για τη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να αναφερθούμε καθόλου στην αναποτελεσματική διοίκηση που υπάρχει, χωρίς να γίνει συζήτηση για τους εξ’ αποστάσεως συντονιστές εκπαίδευσης, τους παράνομους διευθυντές εκπαίδευσης που κρατάτε με παράταση, τις δομές διοίκησης α' βάθμιας και β' βάθμιας εκπαίδευσης. Έχουν περάσει έξι μήνες και η αντιμεταρρύθμιση Γαβρόγλου είναι εδώ παρούσα και ζωντανή.

Δεν είχατε δεσμευτεί και προεκλογικά και στις προγραμματικές σας δηλώσεις για την αποκατάσταση των Σχολικών Συμβούλων;

Δεν είχατε δεσμευτεί ότι θα αλλάζατε τον απαράδεκτο νόμο 4547/2018 για τις δομές;

Μας είπατε, στη συνάντηση που είχαμε στο Υπουργείο, ότι πριν τα Χριστούγεννα θα νομοθετούσατε, μετά είπατε το νέο χρόνο τον Ιανουάριο με αυτοτελές νομοσχέδιο για δομές και πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια. Πότε προγραμματίζετε τελικά; Με αυτή την κατάσταση θα πάει η εκπαίδευση στη σχολική χρονιά 2020-21;".

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

daskalakis

Το στάδιο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η πρόοδος στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιστήμονες βρέθηκαν στο επίκεντρο ομιλίας του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη στο Ιδρυμα Ευγενίδου.

Στην ομιλία του, με κατανοητό και άμεσο λόγο, ο καθηγητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ στις ΗΠΑ εξήγησε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη βασίζεται εν πολλοίς στα δεδομένα που υπάρχουν στο ψηφιακό αποτύπωμα της ανθρωπότητας και τον τρόπο με τον οποίο τα επεξεργάζονται οι εκάστοτε αλγόριθμοι.

Ωστόσο, τόνισε το «τεράστιο ζήτημα αξιοπιστίας» της τεχνολογίας, που προκύπτει είτε από ελλιπή ή μη αντιπροσωπευτικά δεδομένα, είτε από κακή χρήση στατιστικών μεθόδων. Αλλωστε, η έρευνά του για την Τεχνητή Νοημοσύνη επικεντρώνεται εν μέρει και στο πώς μπορεί να αποφευχθεί η υιοθέτηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων που εμπεριέχονται στα δεδομένα από τα οποία εκείνη μαθαίνει.
Δασκαλάκης: Μάθημα της πληροφορικής από το δημοτικό

Η έλλειψη αξιοπιστίας της Τεχνητής Νοημοσύνης, πάντως, δεν θα πρέπει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα χρήσης της. Αντιθέτως. Ο κ. Δασκαλάκης είναι υπέρμαχος της εισαγωγής του μαθήματος της πληροφορικής ήδη από το δημοτικό. «Πρέπει να ξέρεις τις διεργασίες που γίνονται και πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι. Αλλιώς δεν μπορείς να θεωρείσαι ολοκληρωμένος άνθρωπος και να είσαι υπεύθυνος πολίτης σήμερα», τόνισε και πρόσθεσε: «Γι' αυτό και θέλω να βοηθήσω το ευρύτερο κοινό να μπορεί να αντιλαμβάνεται τι διεργασίες μπορεί να γίνονται πίσω από την τεχνολογία που χρησιμοποιεί».
«Σκοπός της Τεχνητής Νοημοσύνης να βοηθά τον άνθρωπο»

Επιπλέον, η Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με τον κ. Δασκαλάκη, έχει σκοπό να είναι βοηθός του ανθρώπου και όχι τροχοπέδη στην ανάπτυξή του. «Ο άνθρωπος του μέλλοντος και του παρόντος χρησιμοποιεί την τεχνολογία ως βοήθεια. Για να κάνει υπολογισμούς, στους οποίους είναι καλύτεροι οι υπολογιστές», είπε, για να επισημάνει: «Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι από τους πιο εκπληκτικούς υπολογιστές. Με την Τεχνητή Νοημοσύνη, θέλουμε να τον απαλλάξουμε από τις τετριμμένες εργασίες και να τον αφήσουμε ελεύθερο για να κάνει τις πιο δημιουργικές εργασίες».

Ο κ. Δασκαλάκης εξήγησε ότι έως σήμερα η επιστήμη έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε ό,τι αφορά το κομμάτι της αναπαραγωγής νοητικών διεργασιών, όπως η κατανόηση φωνής και εικόνας και το παίξιμο παιχνιδιών. Αλλωστε, όλο και περισσότεροι πραγματοποιούν φωνητικές αναζητήσεις στο κινητό τους ή χρησιμοποιούν έξυπνες συσκευές-βοηθούς, «συνομιλώντας» με τους οποίους μπορούν να επιλέξουν τι μουσική θα ακούσουν είτε τι θα αγοράσουν μέσω διαδικτύου.

Μέτρια είναι η πρόοδος σε ό,τι αφορά την κατανόηση κειμένου, τη μετάφραση και τη σύνθεση, ενώ απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα που έχει να δείξει η επιστήμη σχετικά με τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, τη μεταφορά γνώσης και τη γενική νοημοσύνη, που χρειάζονται για να κάνει ένα ρομπότ σκι, για παράδειγμα.

Η ομιλία του κ. Δασκαλάκη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο έκθεσης στο Ιδρυμα Ευγενίδου σε συνεργασία με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους για τον μεγάλο Ελληνα μαθηματικό, Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή, η οποία θα διαρκέσει μέχρι και τις 17 Ιανουαρίου 2020.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

treis ierarxes 1

Α. Την 30η Ιανουαρίου, ημέρα εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα διεξαχθεί διδασκαλία μαθημάτων, αλλά θα
πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις και δραστηριότητες σχετικές με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης γιορτής, δηλαδή την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα.

Β. Επιπλέον, τη συγκεκριμένη μέρα δύναται να πραγματοποιηθεί εκκλησιασμός, κατά την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Τα παραπάνω προβλέπει εγκύκλιος την οποία υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, εν όψει σχετικής νομοθετικής ρύθμισης.

Δείτε εδώ αναλυτικά .

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

kerameo 1

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να ψηφιστεί έως τις 25 Ιανουαρίου.

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής εισάγεται σήμερα στις 13:30 προς συζήτηση το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να ψηφιστεί έως τις 25 Ιανουαρίου.

Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που αφορούν -μεταξύ άλλων- την κατάργηση της ΑΔΙΠ και την αντικατάστασή της από την υπερ-ενισχυμένη Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), την κατάργηση αργίας των Τριών Ιεραρχών με πραγματοποίηση εορταστικών εκδηλώσεων και εκκλησιασμού, τον τριετή αποκλεισμό εκπαιδευτικών που δεν αναλαμβάνουν προϋπηρεσία, αλλά και διατάξεις που αφορούν την αναστολή λειτουργίας 37 νέων τμημάτων στα ΑΕΙ, την αναγνώριση πτυχίων από κολέγια, τις μαθητικές εκδρομές, τα εκκλησιαστικά σχολεία, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τον ΕΟΠΠΕΠ, την εισαγωγή των υποψηφίων στα Μουσικά Τμήματα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών.

Δείτε εδώ .

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

antwniou iep

Σύστημα βαθμολόγησης εκπαιδευτικών, διοικητικής και εκπαιδευτικής αξιολόγησης έρχεται στη σχολική εκπαίδευση σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι διοικητική και εκπαιδευτική και πιθανώς θα διενεργείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και κάποιο στέλεχος Εκπαίδευσης σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννη Αντωνίου ο οποίος πραγματοποίησε συνέντευξη στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ σχετικά με τα ζητήματα της αξιολΌγησης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ ως διοικητική ορίζεται η αξιολόγηση των ενεργειών και αποτελεσμάτων που συνθέτουν το υπηρεσιακό έργο διοίκησης, οργάνωσης και αξιολόγησης προσωπικού και δομών, και ως εκπαιδευτική ορίζεται η αξιολόγηση των ενεργειών και αποτελεσμάτων που σχετίζονται με την άσκηση του παιδαγωγικού, διδακτικού, επιμορφωτικού έργου και την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη.

«Σχεδιάζουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης πρώτα των σχολικών μονάδων και εν συνεχεία των εκπαιδευτικών, με αποκλειστικό στόχο τη διαρκή βελτίωση, την επιβράβευση αλλά και την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου συνολικά. Η αξιολόγηση θα συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θα είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Πιστεύουμε και επενδύουμε στους δασκάλους και στους καθηγητές μας» τόνισε η υπουργός Παιδείας.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιέχεται και στο πρόγραμμα της ΝΔ, όπου όπως αναφέρεται θα συνδεθεί με την επιμόρφωση, ενώ ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων θα γίνονται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος αναφέρεται και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, καθώς και η δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η πρώτη φάση της «επιχείρησης», δηλαδή η εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων, και θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που σίγουρα θα είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, καθώς ο κόσμος της Εκπαίδευσης δεν έχει πεισθεί διαχρονικά για την «καλή πρόθεση» των κυβερνήσεων όταν θέλουν να εφαρμόσουν σύστημα αξιολόγησης. Δάσκαλοι και καθηγητές πιστεύουν ότι στόχος είναι η τιμωρία των σχολείων και των εκπαιδευτικών που δεν θα επιτυγχάνουν τους στόχους και πιθανόν ο περιορισμός των αμοιβών τους, καθώς και η προώθηση διαδικασιών διαθεσιμότητας και απόλυσης.

Απαντώντας σε αυτές τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών, ο κ. Αντωνίου -λίγες ημέρες μετά την ανάληψη της προεδρίας του ΙΕΠείχε δηλώσει ότι «αντιπαρέρχομαι τη μυθολογία περί τιμωρητισμού, δηλώνοντας με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η αξιολόγηση που θα εφαρμόσουμε δεν τιμωρεί, διορθώνει. Υπάρχει η εμπειρία της εφαρμογής αξιολογικού συστήματος, που προέβλεπε το ΠΔ 152, η οποία έφτασε έως τα στελέχη της Εκπαίδευσης το 2014, το σύστημα που εφαρμόστηκε στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία το 2013-14 και το σύστημα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων την ίδια περίοδο.

Θα αξιοποιήσουμε αυτήν την εμπειρία βελτιώνοντας τα αξιολογικά εργαλεία και ενισχύοντας τα εχέγγυα της αξιοκρατίας. Βασική αρχή είναι ότι κανείς δεν αξιολογεί, εάν δεν έχει αξιολογηθεί και ο ίδιος. Σε αυτόν τον κανόνα προφανώς περιλαμβάνονται οι περιφερειακοί διευθυντές, οι διευθυντές Διευθύνσεων, οι σχολικοί σύμβουλοι με αναβαθμισμένο εποπτικό, επιμορφωτικό και αξιολογικό ρόλο, και βεβαίως οι διευθυντές σχολικών μονάδων, δηλαδή τα στελέχη της Εκπαίδευσης που θα αναλάβουν την ευθύνη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών».

Σε δύο άξονες

Ο κ. Αντωνίου έχει δηλώσει ότι η αξιολόγηση αποτελεί το «οξυγόνο» των εκπαιδευτικών συστημάτων, το εργαλείο για την ανάπτυξη της δυναμικής τους και της προσαρμογής τους στις ανάγκες της εποχής, και ότι η «Ελλάδα τα τελευταία 40 χρόνια έμεινε έξω από αυτόν τον γενικό κανόνα, που αποτελεί δομικό στοιχείο των εκπαιδευτικών συστημάτων του πολιτισμένου κόσμου». Το σχέδιο για την αξιολόγηση θα καθορίζει με λεπτομέρειες την αξιολογική πυραμίδα, τις κατηγορίες και τα υποκριτήριά τους, βάσει των οποίων αξιολογείται κάθε παράγοντας της αξιολογικής πυραμίδας, δηλαδή σχολεία, στελέχη Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο βέβαια θα πρέπει να καθοριστεί αναλυτικά και ξεκάθαρα (δηλαδή χωρίς σκοτεινά σημεία) τι θα γίνεται εάν κάποιος δεν καταφέρει να κατακτήσει τους στόχους, καθώς αυτό θα καθορίσει και την αποδοχή ενός νέου θεσμού αξιολόγησης από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Στο ΠΔ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών υπήρχαν κριτήρια που προέβλεπαν ότι οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί θα χωρίζονται σε τέσσερις βαθμίδες με βάση τη βαθμολογία τους: «ελλιπής» από 0 έως 30 βαθμούς, «επαρκής» από 31 έως 60, «πολύ καλός» από 61έ ως 80 και «εξαιρετικός» από 81 έως 100.

Το τελευταίο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είχε εκπονηθεί το 2013 με το Προεδρικό Διάταγμα 152 και την υπογραφή των υπουργών Παιδείας Κώστα Αρβανιτόπουλου και Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι αντιδράσεις ήταν σφοδρές από τους εκπαιδευτικούς και ο... φόβος της τότε κυβέρνησης μπροστά στις εκλογές που έρχονταν ήταν ο λόγος να μην εφαρμοστεί ποτέ. Οταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ, καταργήθηκε.

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education