fbpx
 
 
 

kerameos

Επαφές Κεραμέως με τους τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι να διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις όσο το δυνατόν πιο κοντά στη σταθερή ημερομηνία έναρξης, πιθανότατα μέσα στον Ιούλιο, δήλωσε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ η υπουργός Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας πως ο βασικός στόχος είναι να γίνουν οι μικρότερες δυνατές αλλαγές στο υπάρχον χρονοδιάγραμμα.

Διευκρίνισε ωστόσο πως οι ενέργειες του υπουργείου θα διαμορφωθούν με βάση τα δεδομένα από την επιδημία και τις εισηγήσεις των ειδικών.

Για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών, η Νίκη Κεραμέως επανέλαβε πως προκρίνονται μέχρι στιγμής τρεις λύσεις:

1) Παράταση σχολικού έτους

2) Μείωση ύλης

3) Μετακύλιση έναρξης πανελλαδικών

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Επαφές Κεραμέως με τους τομεάρχες των κομμάτων

Γύρο επαφών με τους τομεάρχες Παιδείας όλων των κομμάτων θα έχει η Νίκη Κεραμέως προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την πορεία υλοποίησης της πρωτοβουλίας.

Η υπουργός εξήγησε πως η εξ αποστάσεως διδασκαλία βασίζεται σε δύο άξονες:

α) Η σύγχρονη εκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα σε κάθε καθηγητή να διατηρεί μια ψηφιακή τάξη, έχοντας πλήρη αλληλεπίδραση με τους μαθητές, οι οποίοι μπορούν να θέτουν ερωτήσεις στον εκπαιδευτικό. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία εφαρμόζεται ήδη σε όλα τα Λύκεια, ενώ προχωράει η εφαρμογή της σε γυμνάσια και δημοτικά σχολεία.

Για την προετοιμασία της διδασκαλίας, εξηγεί η υπουργός γίνονται επιμορφωτικά σεμινάρια για διευθυντές. Μάλιστα, η υπουργός τόνισε πως η ανταπόκριση ξεπερνάει τις προσδοκίες του υπουργείου, καθώς συμμετέχουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί από όσους προσκαλεί το υπουργείο σε τηλεδιασκέψεις. «Η πληρότητα κυμαίνεται από το 100% έως το 130%», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός.

Για την εφαρμογή του προγράμματος έχει γίνει καταγραφή της προσβασιμότητας στο διαδίκτυο και για τις ελάχιστες περιπτώσεις οικογενειών που δεν έχει πρόσβαση, δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης με τηλέφωνο, με αστική χρέωση.

β) η ασύγχρονη εκπαίδευση στηρίζεται σε μια τεράστια βάση δεδομένων για κάθε τάξη. Έγγραφα και παρουσιάσεις διατίθενται με ελεύθερη πρόσβαση σε πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, με τον κάθε μαθητή να κάνει χρήση όποτε θέλει.

Η υπουργός διευκρίνισε ότι είναι υποχρεωτική η συμμετοχή και στη σύγχρονη και στην ασύγχρονη εκπαίδευση. Για την αντιμετώπιση προβλημάτων και την παροχή βοήθειας προς εκπαιδευτικούς λειτουργεί Κέντρο Υποστήριξης του υπουργείου Παιδείας. Για τη διευκόλυνση των μαθητών και των εκπαιδευτικών έχει υπάρξει μέριμνα ώστε οι πλατφόρμες να είναι απλές στη χρήση τους, ενώ για την ασύγχρονη δεν απαιτείται καν σύνδεση με λογαριασμό.

Για τις ιδιαίτερες ανάγκες οικογενειών με παιδιά σε διαφορετικές τάξεις, υπήρξε μέριμνα από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ώστε οι ώρες διδασκαλίας να βρίσκονται σε διαφορετικές χρονικές ζώνες.

Η υπουργός εξήγησε πως η κατάρτιση του προγράμματος διδασκαλίας αποτελεί ευθύνη του διευθυντή, ενώ ο κάθε καθηγητής αποκτά πρόσβαση με σύνδεσμο της ψηφιακής τάξης. Στη συνέχεια, ο καθηγητής αποστέλλει τους κωδικούς στους μαθητές, ώστε να συνδεθούν.

Σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας έχει παραχωρήσει δύο πλατφόρμες εξ αποστάσεως διδασκαλίας και οι παραδόσεις συνεχίζονται κανονικά. «Το εξάμηνο δεν πρόκειται να χαθεί». διαβεβαίωσε η υπουργός.

Εν κατακλείδι, η υπουργός Παιδείας στέλνοντας ένα μήνυμα προς την εκπαιδευτική κοινότητα, δήλωσε πως η υγειονομική κρίση μπορεί να γίνει ένα παράθυρο ευκαιρίας για την εκπαίδευση, τονίζοντας πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί ένα τεράστιο εγχείρημα, στο οποίο θα έπρεπε η χώρα να έχει σημειώσει πρόοδο εδώ και χρόνια, καλώντας εκπαιδευτικούς και μαθητές να δουν την θετική οπτική μέσα στις δυσκολίες που παρουσιάζονται.

(πηγη: www.alfavita.gr)

ypourgeio paideias

Μετά την πιλοτική εφαρμογή σε Ηλεία, Αχαΐα, Ζάκυνθο για τους μαθητές της Γ´ Λυκείου

Εγκαίνια σήμερα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, έπειτα από την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για την πρόληψη της μετάδοσης του κορονοϊού. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενεργοποιεί τα ψηφιακά εργαλεία, που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών πιλοτικά στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου με έμφαση στη Γ’ Λυκείου. Οι τρείς αυτοί νομοί επελέγησαν καθώς είναι οι πρώτοι στους οποίους ανεστάλη, καθολικά, η λειτουργία των σχολείων. Πραγματοποιήθηκε σήμερα εισαγωγικό διαδικτυακό σεμινάριο σε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων και καθηγητές πληροφορικής των νομών αυτών, προκειμένου οι πληροφορίες να διοχετευτούν περαιτέρω στους εκπαιδευτικούς και να ξεκινήσει αύριο η διδασκαλία. Στο εισαγωγικό σεμινάριο συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός, κα Σοφία Ζαχαράκη, και η Γενική Γραμματέας, κα Σίσσυ Γκίκα.

Αύριο θα ακολουθήσει εισαγωγικό σεμινάριο σε σχολεία των νομών Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου.

Όπως δήλωσε σχετικά η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως:

«Η διαδικτυακή πλατφόρμα είναι ιδιαιτέρως απλή στη χρήση της. Κάθε εκπαιδευτικός διαθέτει μια εικονική τάξη με την οποία οι μαθητές συνδέονται, και έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους υλικό (έγγραφα, παρουσιάσεις), να διαμοιραστεί μαζί τους την οθόνη τους, ενώ μπορεί ακόμη να επιβάλει απόλυτη σιγή στην τάξη, και οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν το λόγο και να υποβάλουν ερωτήσεις. Υπάρχει συνεπώς πλήρης διάδραση εκπαιδευτικού και μαθητών. Για όσους μαθητές τυχόν δεν διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για διαδικτυακή σύνδεση, η συμμετοχή στη διαδικτυακή πλατφόρμα δύναται να γίνει και μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με αστική χρέωση.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις έκτακτες συνθήκες, δρα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο. Καλούμε, λοιπόν, όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης να ενεργοποιηθούν, να υιοθετήσουν και να αγκαλιάσουν την πρωτοβουλία.»

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

zaxaraki 1

Με υπογραφή της υφ. Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη η προσωρινή αναστολή μετακινήσεων και επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών και διαδικασία απαγόρευσης λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού

Προσωρινή αναστολή μετακινήσεων και επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών και διαδικασία απαγόρευσης λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού, για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020."

Πιο αναλυτικά:

Άρθρο πρώτο

Αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020, όλες οι μετακινήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και μεμονωμένων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι επισκέψεις μαθητών, εκπαιδευτικών και μεμονωμένων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού στην Ελλάδα, οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ευρωπαϊκών ή διεθνών προγραμμάτων ή συνεργασιών, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, κατά τα αναφερόμενα στην από 13.3.2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19.

Άρθρο δεύτερο

1. Οι κατά τόπους αρμόδιοι Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού δύνανται να αποφασίζουν για την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως λοιπών εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού, σύμφωνα με τις συστάσεις και τα ισχύοντα στις αντίστοιχες χώρες υποδοχής. Παράλληλα, αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020, όλες οι μετακινήσεις των ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων του εξωτερικού, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, κατά τα αναφερόμενα στην από 13.3.2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19. Οι απουσίες των μαθητών σχολικών μονάδων εξωτερικού λόγω του κορωνοϊού COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται, εφόσον προσκομίζεται στη Διεύθυνση του Σχολείου σχετική γνωμάτευση ιατρού ή νοσοκομείου του τόπου όπου ευρίσκονται.

2. Το χρονικό διάστημα αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού λογίζεται, για τη συνέχιση της καταβολής στους αποσπασμένους υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων του ειδικού επιμισθίου εξωτερικού, ως χρονικό διάστημα προσφοράς εργασίας σύμφωνα με την ισχύουσα για αυτούς νομοθεσία. Με υπογραφή της υφ. Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη η προσωρινή αναστολή μετακινήσεων και επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών και διαδικασία απαγόρευσης λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού

Προσωρινή αναστολή μετακινήσεων και επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών και διαδικασία απαγόρευσης λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού, για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020."

Πιο αναλυτικά:

Άρθρο πρώτο

Αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020, όλες οι μετακινήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και μεμονωμένων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι επισκέψεις μαθητών, εκπαιδευτικών και μεμονωμένων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού στην Ελλάδα, οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ευρωπαϊκών ή διεθνών προγραμμάτων ή συνεργασιών, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, κατά τα αναφερόμενα στην από 13.3.2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19.

Άρθρο δεύτερο

1. Οι κατά τόπους αρμόδιοι Συντονιστές Εκπαίδευσης Εξωτερικού δύνανται να αποφασίζουν για την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως λοιπών εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού, σύμφωνα με τις συστάσεις και τα ισχύοντα στις αντίστοιχες χώρες υποδοχής. Παράλληλα, αναστέλλονται για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020, όλες οι μετακινήσεις των ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων του εξωτερικού, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, κατά τα αναφερόμενα στην από 13.3.2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19. Οι απουσίες των μαθητών σχολικών μονάδων εξωτερικού λόγω του κορωνοϊού COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται, εφόσον προσκομίζεται στη Διεύθυνση του Σχολείου σχετική γνωμάτευση ιατρού ή νοσοκομείου του τόπου όπου ευρίσκονται.

2. Το χρονικό διάστημα αναστολής λειτουργίας σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού λογίζεται, για τη συνέχιση της καταβολής στους αποσπασμένους υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων του ειδικού επιμισθίου εξωτερικού, ως χρονικό διάστημα προσφοράς εργασίας σύμφωνα με την ισχύουσα για αυτούς νομοθεσία.

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

ypoyrgeio paideias 3 0

Αναλυτικές οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο στις εξελίξεις και στην αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για την ανάσχεση της μετάδοσης του κορωνοϊού, ενεργοποιεί ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας - χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη. Ξεκινάμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά:

•Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.

•Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).

Το Υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές. Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων γίνεται με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες.
1.ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΥΚΕΙΩΝ
ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

*Θα ακολουθήσουν αντίστοιχες οδηγίες για τα Γυμνάσια και τα Δημοτικά σχολεία της χώρας.

Γενικά:

Αναφορικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων, μέσω τηλεδιάσκεψης, από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές τους.

Ηπιλοτική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί από αύριο Δευτέρα 16 Μαρτίου για τη Γ΄ Λυκείου, που έχει προτεραιοποιηθεί λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών Εξετάσεων και θα ακολουθήσουν οι λοιπές τάξεις. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η συνέχιση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.

Επιδίωξη του Υπουργείου Παιδείας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα, έτσι ώστε να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της. Για το λόγο αυτό οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.

Συγκεκριμένα:

Ο/η Διευθυντής/ντρια όλων των τύπων Λυκείου θα οριστεί υπεύθυνος ομάδας υποστήριξης,

ηοποία θα αποτελείται από τον ίδιο και από τουλάχιστον έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.), για να προσφέρει υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου (πρώτη γραμμή υποστήριξης).

Ηομάδα υποστήριξης, καθώς και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου, θα λάβουν στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση (email):

•Ένα ατομικό σύνδεσμο (link) εγκατάστασης της εφαρμογής Webex Meetings ο οποίος θα σταλεί από την ψηφιακή πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ (ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

•Σαφείς οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης.

Ακολουθώντας τις οδηγίες, ο κάθε εκπαιδευτικός ολοκληρώνει την εγκατάσταση της εφαρμογής και αποκτά την ατομική του ψηφιακή τάξη διδασκαλίας. Αυτή η ψηφιακή τάξη αντιστοιχεί σε ένα μοναδικό, προσωπικό σύνδεσμο του κάθε εκπαιδευτικού. Σημειώνεται ότι αυτός ο σύνδεσμος θα χρησιμοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και με αυτόν ο εκπαιδευτικός θα προγραμματίζει με τους μαθητές του το κάθε μάθημα.

Ειδικά η ομάδα υποστήριξης θα λάβει επιπλέον οδηγίες εγκατάστασης και της εφαρμογής Webex Teams. Μέσω της εφαρμογής αυτής η ομάδα υποστήριξης του σχολείου θα επικοινωνεί με την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου, η οποία θα προσφέρει υποστήριξη, υπό τη γενικότερη ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας (δεύτερη γραμμή υποστήριξης).

Στη συνέχεια, ο/η Διευθυντής/ντρια αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία του κάθε εκπαιδευτικού με τους μαθητές του, μετά από ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων (βλ.

φόρμα ενημέρωσης παρακάτω). Ο/η εκπαιδευτικός, με τη σειρά του, αποστέλλει το σύνδεσμο της προσωπικής του ψηφιακής τάξης στους μαθητές του μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε όλα τα μαθήματα πατώντας απλώς τον αντίστοιχο σύνδεσμο, χωρίς να απαιτείται η δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Πρώτο βήμα:

Α.Έναρξη Εφαρμογής: Δευτέρα 16 Μαρτίου, ξεκινάει η πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους νομούς Αχαΐας, Ηλείας και Ζακύνθου. Ο σύνδεσμος εγκατάστασης και οι οδηγίες αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση των μελών της ομάδας υποστήριξης έως 10.00 π.μ. Θα δοθεί εύλογος χρόνος ενεργοποίησης των λογαριασμών σύμφωνα με τις οδηγίες, για την εξοικείωση με το περιβάλλον της πλατφόρμας.

Β.Πρώτη Τηλεδιάσκεψη Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης ΥΠΑΙΘ με Ομάδες Υποστήριξης: Δευτέρα 16 Μαρτίου στις 12:00 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί η ενημέρωση των ομάδων υποστήριξης των σχολείων από την Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου, μέσω της ίδιας της πλατφόρμας που θα χρησιμοποιείται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τo Webex Meetings. Στόχος είναι η περαιτέρω κατανόηση της διαδικασίας, έτσι ώστε από Τρίτη 17 Μαρτίου να ξεκινήσει η άμεση εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις περιοχές αυτές, αφού λάβουν και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί ατομικό σύνδεσμο και οδηγίες εγκατάστασης.

Γ. Κέντρο Εξυπηρέτησης (Help Desk): Στις περιπτώσεις που οι ομάδες υποστήριξης αδυνατούν να επιλύσουν κάποιο ζήτημα, μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ μέσω της εφαρμογής Webex Teams. Όπως προαναφέρθηκε, οι ομάδες υποστήριξης θα λάβουν δεύτερο ηλεκτρονικό μήνυμα με τις οδηγίες εγκατάστασης της εφαρμογής Webex Teams. Το Υπουργείο θα θέσει σε λειτουργία και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης εντός εβδομάδας.

Δεύτερο βήμα:

Από Τρίτη 17 Μαρτίου και σταδιακά, θα αποστέλλονται με τον ίδιο τρόπο σύνδεσμοι και οδηγίες σε όλα τα Λύκεια της χώρας.

Καθ’ όλη την επόμενη εβδομάδα, σταδιακά ανά νομό, θα δημιουργούνται ομάδες υποστήριξης σε κάθε Λύκειο με την ανάλογη διαδικασία. Οι ομάδες αυτές, με τη σειρά τους, θα καθοδηγούν και θα διευκολύνουν τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στην εγκατάσταση και χρήση της ψηφιακής τους τάξης.

Επισημάνσεις:

1)Παρακαλούμε να παρακολουθείτε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση για τη συνεχή ενημέρωσή σας.

2)Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019, θα θέλαμε) σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail) αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας λόγω της ιδιότητά σας ως Διευθυντών, Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων και νομίμων αναπληρωτών τους καθώς και ως εκπαιδευτικών και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τις

κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία. Τα ως άνω δεδομένα θα κοινοποιηθούν σε συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η ως άνω απαγόρευση, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους.

Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

3)Ο Διευθυντής αναλαμβάνει να ενημερώσει όλους τους γονείς/κηδεμόνες και μαθητές σχετικά με την επεξεργασία της ηλεκτρονικής τους διεύθυνσης (email) αποκλειστικά από το σχολείο και αποκλειστικά για τον σκοπό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, κοινοποιώντας τους την παρακάτω φόρμα:

Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019, θα θέλαμε) σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας.

Ηηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail) αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας λόγω της ιδιότητά σας ως μαθητών ή/και γονεών ή κηδεμόνων και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία.

Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

2. ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, όπως τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ), μάθημα και ενότητες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν επίσης να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις (π.χ. e-class ή e-me) για την ασύγχρονη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων και οδηγιών προγράμματος διδασκαλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (οδηγίες στη σελίδα 8).

Α) E-books: Οδηγίες χρήσης

•Εισέρχεστε στον ιστότοπο https://dschool.edu.gr/

 

οδηγιες

• Κάνετε κλικ στα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία.
• Κάνετε κλικ στην τάξη σας, ή το αντικείμενο που θέλετε να αναζητήσετε.
• Κάνετε κλικ σε ένα βιβλίο και ανοίγει σε νέα σελίδα.
• Πάνω δεξιά υπάρχει η λίστα με τα περιεχόμενα, σε drop down μενού, το οποίο σας δείχνει τις διαθέσιμες ενότητες.

Για τα βιβλία με ενσωματωμένους συνδέσμους html

• Αφού επιλέξετε το κεφάλαιο, εμφανίζεται το κείμενο με εικονίδια (π.χ. τα παραπάνω) ή ενσωματωμένους συνδέσμους, πάνω στους οποίους μπορείτε να πατήσετε προκειμένου να μεταβείτε σε επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό (ασκήσεις, προσομοιώσεις, πολλαπλές πηγές).

Β) Φωτόδεντρο: Οδηγίες χρήσης

• Εισέρχεστε στον ιστότοπο https://dschool.edu.gr/

 

 

οδηγιες5

• Κάνετε κλικ Φωτόδεντρο (aggregator).

• Το διαδραστικό υλικό του συσσωρευτή είναι οργανωμένο σε θεματικές περιοχές.

• Επιλέγετε την θεματική περιοχή που σας ενδιαφέρει και εμφανίζεται όλο το διαθέσιμο υλικό ή πληκτρολογείτε λέξεις κλειδιά από την μπάρα αναζήτησης.

• Επιλογή εκπαιδευτικής βαθμίδας: Αναζητάτε το διαδραστικό υλικό ανάλογα τα με φίλτρα που σας ενδιαφέρουν (από τις επιλογές που βρίσκονται στα αριστερά της σελίδας), ή αναζητώντας με λέξεις κλειδιά στη μπάρα αναζήτησης στο πάνω μέρος της σελίδας.

• Μόλις βρείτε το υλικό που σας ενδιαφέρει, πατάτε επάνω στον τίτλο και μεταβαίνετε σε νέα σελίδα.

• Πατάτε πάνω στο εικονίδιο και ξεκινάει η δραστηριότητα (βίντεο, προσομοίωση, οπτικοποίηση, πείραμα, άσκηση, εκπαιδευτικό παιχνίδι, κλπ.).

Γ) Αίσωπος: Οδηγίες χρήσης εκπαιδευτικού για υπάρχοντα εκπαιδευτικά σενάρια

• Εισέρχεστε στον ιστότοπο http://aesop.iep.edu.gr/

 

 

σσ

• Πατάτε στο εικονίδιο «ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ».

• Επιλογή μαθήματος και βαθμίδας: Αναζητείτε το σενάριο που σας ενδιαφέρει, χρησιμοποιώντας τα φίλτρα που φαίνονται στην αριστερή πλευρά της σελίδας, ή κάνοντας αναζήτηση με λέξεις κλειδιά στην μπάρα αναζήτησης που βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας.

• Επιλέγετε το σενάριο που σας ενδιαφέρει (π.χ. το πρώτο «Ας φτιάξουμε μια ιστορία ωραία με τον Αίσωπο παρέα»).

 

σσ6

Οδηγείστε στην γενική περιγραφή του σεναρίου, απ’ όπου μπορείτε να μεταβείτε στις φάσεις/κεφάλαια του σεναρίου επιλέγοντάς από την κορυφή της σελίδας (βλ. την εικόνα παρακάτω).

 

σσ

• Κάνετε κλικ στην πρώτη φάση και ακολουθήστε τα στάδια του σεναρίου, ζητώντας στους μαθητές σας να ολοκληρώσουν τις προτεινόμενες δράσεις.

Εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ)

Χρήση λογαριασμού ΠΣΔ για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων:

Για την ασύγχρονη διδασκαλία, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις, ώστε να προγραμματίζουν το μάθημά τους, να αποστέλλουν εκπαιδευτικό υλικό και ασκήσεις, να αναρτούν εργασίες κτλ.

Οι μαθητές αντίστοιχα θα μπορούν έτσι να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις ψηφιακές τάξεις του ΠΣΔ (π.χ. e-class, e-me).

Οδηγίες εγγραφής:

• Εκπαιδευτικοί: https://register.sch.gr/teachers/
• Μαθητές: https://register.sch.gr/students/

Ο μαθητής θα δίνει στη φόρμα εγγραφής τα στοιχεία του, όπως αυτά αναγράφονται σε έλεγχο προόδου τριμήνου.

ΣεπερίπτωσηπουδενγνωρίζειτονΑριθμόΜητρώου,μπορείνατοναφήσει κενό.
Ψηφιακές τάξεις:

• e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://www.sch.gr/)

σσ8
σσ9
σσ11
φωτο5

mathites

Πρακτικές συμβουλές και οδηγίες από τον ΕΟΔΥ για τον κορονοϊό

Οδηγίες για την παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι εξέδωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.

Πιο αναλυτικά, ο ΕΟΔΥ συστήνει:

Αποφυγή των συναθροίσεων και του συγχρωτισμού οπουδήποτε (π.χ. καφετέριες, κινηματογράφοι)
Αποφυγή ομαδικών εξωσχολικών δραστηριοτήτων
Αποθάρρυνση συναντήσεων σε σπίτια φίλων, εστιατόρια ή εμπορικά κέντρα
Ενθάρρυνση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων εξ αποστάσεως (e-learning)
Αποφυγή επαφής με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
Συχνό και καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι ή αλκοολούχο διάλυμα
Κάλυψη του βήχα ή του φτερνίσματος με χαρτομάντιλο και απόρριψη στα απορρίμματα. Αν αυτό δεν είναι διαθέσιμο, με το εσωτερικό του αγκώνα
Αποφυγή αγγίγματος ματιών, μύτης και στόματος
Αποφυγή στενής επαφής (χειραψίες, αγκαλιές και φιλιά)
Αποφυγή επαφής με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης
Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων, παραμονή στο σπίτι και επικοινωνία με ιατρό ή με τον ΕΟΔΥ

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education