yporgeiopad

Τα πτυχία κυρίως, η προϋπηρεσία όπως και η συνέντευξη, αλλά και τα αποτελέσματα που θα έχει κάθε εκπαιδευτικός από την αξιολόγησή του. Αυτά είναι τα στοιχεία «επαγγελματικής ταυτότητας» που θα μετρούν στο νέο σύστημα επιλογής των συνολικά περίπου 20.000 εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις διοικητικές θέσεις εκπαίδευσης –δηλαδή από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων έως τους 13 περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης–, το οποίο προετοιμάζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για το έκτο στη σειρά σύστημα επιλογής στελεχών σε επιτελικές θέσεις από το 2006 έως σήμερα. Η θεσμοθέτησή του έχει καθυστερήσει με δεδομένο ότι πρέπει να αρχίσει η προετοιμασία της επόμενης σχολικής χρονιάς, και γι’ αυτό το σύστημα επιλογής αναμένεται να προωθηθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η επιτροπή του υπουργείου Παιδείας που μελετά το νέο σύστημα, προκρίνει η βασική δομή του να κινείται σε τέσσερις άξονες κριτηρίων, βάσει των οποίων θα μοριοδοτούνται οι υποψήφιοι: α) την επιστημονική και παιδαγωγική τους συγκρότηση, β) την υπηρεσιακή κατάσταση, την καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία, γ) τη συνέντευξη ενώπιον επιτροπής και δ) την αξιολόγηση των υποψηφίων. Εμπειρα στελέχη του υπουργείου Παιδείας που μίλησαν στην «Κ» χαρακτήρισαν τον σχεδιασμό έναν συνδυασμό του νόμου 3848 του 2010 και του Προεδρικού Διατάγματος 152 του 2013 που όριζε τα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, το σύστημα του 2010 κατένειμε τη μοριοδότηση των υποψηφίων για στελέχη εκπαίδευσης ως εξής:

• Από την επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότησή του (δηλαδή πιστοποιημένα πτυχία) ένας υποψήφιος θα μπορούσε να πάρει έως και το 45% του συνόλου των μορίων (το άριστα ήταν 24 μόρια).

• Από την υπηρεσιακή του κατάσταση και την καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (π.χ. προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης) ένας υποψήφιος θα μπορούσε να πάρει έως και το 27% του συνόλου των μορίων (το άριστα ήταν 14 μόρια).

• Στη συνέντευξη ο υποψήφιος θα μπορούσε να πάρει το 28% του συνόλου των μορίων (το άριστα ήταν 15 μόρια).

• Στον νόμο 3848/2010 προβλεπόταν αξιολόγηση του υποψηφίου, η οποία θα μπορούσε να του δώσει το ανώτερο 12 μόρια. Ωστόσο, η αξιολόγηση δεν εφαρμόστηκε κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, το 2011 (διότι, μεταξύ άλλων, δεν υπήρχε ο απαραίτητος μηχανισμός αξιολογημένων αξιολογητών). Βεβαίως, όταν έγινε η αξιολόγηση έως το 2014, άλλαξαν και τα ποσοστά βαρύτητας καθενός από τους τρεις άλλους άξονες.

Τα κρίσιμα στοιχεία

Πάνω σε αυτούς τους άξονες και με τη βαρύτητα που είχε καθένας τους το 2010 προκρίνεται να δομηθεί και το νέο σύστημα. Προσοχή: η κατανομή των μορίων και η βαρύτητα κάθε προσόντος μπορεί να ευνοήσουν συγκεκριμένες ομάδες υποψηφίων.

Χαρακτηριστικά, όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρώην περιφερειακός διευθυντής Αττικής, Ιωάννης Κουμέντος, το κρίσιμο στοιχείο κάθε συστήματος είναι σε ποιον άξονα κριτηρίων δίνεται βάρος. Ανάλογα με το ανώτατο όριο μορίων που μπορεί κάθε υποψήφιος να συγκεντρώσει σε κάθε κριτήριο, διαφαίνεται και ποιοι υποψήφιοι μπορεί να ευνοηθούν. Για παράδειγμα, οι νεότεροι εκπαιδευτικοί που θα θέσουν υποψηφιότητα συνήθως έχουν περισσότερα πτυχία και άρα ευνοούνται εάν πριμοδοτηθεί ο 1ος άξονας κριτηρίων. Αντίθετα, οι μεγαλύτεροι έχουν προϋπηρεσία και άρα τους ευνοεί να πριμοδοτηθεί ο 2ος άξονας. Οσο για τη συνέντευξη, έχει παραδοσιακά «αξιοποιηθεί» ως ο τρόπος προώθησης «ημετέρων».

Το ισχύον σύστημα, με βάση τον νόμο 4547 του 2018, δίνει (ως άριστα) το 38% των μορίων στον άξονα 1 (πτυχία κ.λπ.), το 31% στον άξονα 2 (προϋπηρεσία) και το 31% στη συνέντευξη.

Αρκετοί, κυρίως από το κυβερνητικό στρατόπεδο των συνδικαλιστών και στελεχών, θεωρούν ότι η απουσία νέων επιτελών διοίκησης ευθύνεται για τα έως τώρα προβλήματα που βρήκε μπροστά της η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μετά τις εθνικές εκλογές του Ιουλίου. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε στην «Κ» έμπειρο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, παρά το ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών φέτος (περί τις 37.000), εξακολουθούν να υπάρχουν κενά στα σχολεία και προβλήματα στη διαχείριση του προσωπικού. «Η σημερινή διοίκηση της εκπαίδευσης είτε δεν μπορεί είτε δεν θέλει –το πιθανότερο– να επιλύσει θέματα καθημερινότητας της σχολικής ζωής», τόνισε ο ίδιος.

Από την άλλη, ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της νέας σχολικής χρονιάς ξεκινούν αρχές Μαρτίου. Ετσι λοιπόν είναι πιθανόν να «χαθεί» και η επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021, αφού δεν θα υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για επαναθεσμοθέτηση δομών και επιλογή των στελεχών διοίκησης και εποπτείας. Γεγονός με σημαντικές συνέπειες για την ποιότητα και την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης.

(ΠΗΓΗ:www.kathimerini.gr)

vouli olomeleia

Την Πέμπτη η ονομαστική ψηφοφορία επί των άρθρων για τα πτυχία των Κολεγίων, τη σύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση και την αναστολή λειτουργίας των 37 τμημάτων την οποία ζήτησε η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ

Υπερηψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχεδίο του υπουργείου Παιδείας για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη σύνδεση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την αξιολόγηση.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί όλων των άρθρων, πλην των τριών άρθρων 16, 33 και 50 για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία, η οποία θα διεξαχθεί αύριο, Πέμπτη.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜεΡΑ25.

Το άρθρο 16 αφορά τον τρόπο χρηματοδότησης των ΑΕΙ, το άρθρο 33 την αναστολή λειτουργίας των 37 τμημάτων και το άρθρο 50 το διορισμό αποφοίτων κολεγίων στη δημόσια εκπαίδευση.

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

boylh 59

Με αριθμό Βουλευτών που δεν ξεπερνούν τις δύο και άλλες στιγμές τις τρεις δεκάδες, διεξάγεται από το πρωί η συζήτηση επί του Σχεδίου Νόμου του υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Από τις 10 το πρωί που ξεκίνησε η συνεδρίαση μέχρι στις 2 το μεσημέρι πέρασαν από την αίθουσα περίπου 50 Βουλευτές.

Το γεγονός σχολίασε ο Βουλευτής της ΝΔ, Γιάννης Λοβέρδος ο οποίος είπε ότι από το πρωί που ξεκίνησε η συζήτηση του νομοσχεδίου έχουν περάσει από την αίθουσα περίπου 50 βουλευτές, και πρόσθεσε είπε αυτή τη στιγμή είναι στις θέσεις τους μόλις 27.

Ο κ. Λοβέρδος αφού έκανε λόγο για υποβάθμιση της Βουλής σημείωσε πως το βράδυ οι βουλευτές θα ψηφίσουν τις διατάξεις χωρίς να γνωρίζουν τι ακριβώς έχουν ψηφίσει.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

giorno della memoria

Εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος στις 27 Ιανουαρίου

Οι σχολικές μονάδες καλούνται τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020 να αφιερώσουν δύο (2) διδακτικές ώρες σε εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την προαναφερόμενη Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος.

Στις σχετικές δράσεις προτείνεται να συμμετέχουν, οργανώνοντας ή/και πλαισιώνοντας δραστηριότητες και οι Σχολικές Βιβλιοθήκες του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Προτεινόμενο θέμα είναι «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», το οποίο αποτελεί και το θέμα του φετινού διαγωνισμού δημιουργίας βίντεο που διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος.

Σκοπός των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι η ενημέρωση των μαθητών για το Ολοκαύτωμα. Οι δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν μπορούν να περιλαμβάνουν διαλογικές συζητήσεις, εκθέσεις, προβολή ταινιών ή συναφούς εκπαιδευτικού υλικού, ανάγνωση κειμένων και εργασιών.

Δείτε εδώ την εγκύκλιο.

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

kerameos 0
 
Από το ΑΣΕΠ και τον αριθμό των αιτήσεων εξαρτάται η ολοκλήρωση της διαδικασίας των μόνιμων διορισμών, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας

Στην εκπομπή «Ακραία Φαινόμενα» του ΣΚΑΙ μίλησε το πρωί του Σαββάτου η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου που έφερε η κυβέρνηση προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, ενώ τη συζήτηση απασχόλησε και το ζήτημα των μόνιμων διορισμών των εκπαιδευτικών.

Στην ερώτηση των δημοσιογράφων σχετικά με τη διαδικασία των διαγωνισμών για τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι η διαδικασία έχει προχωρήσει πολύ γρήγορα, επισημαίνοντας πως έχει ιδιαίτερη σημασία το ότι οι διορισμοί ξεκινούν από την ΕΑΕ και ότι αποτελεί μία πολύ σημαντική κίνηση για τα Ειδικά Σχολεία.

 

Η υπουργός κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ ότι αν και είχε εξαγγείλει 20.000 διορισμούς δεν έπραξε απολύτως τίποτα.

 

Στην ερώτηση για το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία, η Νίκη Κεραμέως απάντησε ότι αυτό εξαρτάται από το ίδιο το ΑΣΕΠ και τον αριθμό των αιτήσεων των υποψηφίων που θα καταθέσουν αιτήσεις.

Αναφερόμενη στη Γενική Εκπαίδευση, η υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο οι αιτήσεις να ξεπεράσουν τις 150 χιλιάδες, για μόλις 5.250 θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών. «Μπορεί να υπερβούμε τους 150 χιλιάδες υποψηφίους», είπε συγκεκριμένα η Νίκη Κεραμέως, συμπληρώνοντας: «Όλα αυτά πρέπει να τα εξετάσει το ΑΣΕΠ, όπως και να εξετάσεις τις ενστάσεις».

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education