fbpx
 
 
 

 

apth3

Όχι στην λειτουργία ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος με δίδακτρα στην Ιατρική - Απόφαση Φοιτητικού Συλλόγου Ιατρικής ΑΠΘ
Καταγγέλλουμε την απόφαση της διοίκησης της Ιατρικής σχολής να προχωρήσει στη δημιουργία ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος σπουδών με δίδακτρα. Η μεθόδευση αυτή δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Έρχεται σε συνέχεια των αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων που έχουν προωθήσει διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις. Αποτελεί πρόκληση τη στιγμή που η κυβέρνηση νομοθετεί το σχολείο εξεταστικό κέντρο στο όνομα της “αριστείας” και της “αναβάθμισης”, να ανακοινώνεται οτι το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να σπουδάσει Ιατρική είναι 102.000 ευρώ.

Οι εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι διατεθειμένη να φτάσει μέχρι τέλους και την τελευταία επιταγή της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όσον αφορά τη λειτουργία των Πανεπιστημίων και τις σπουδές μας. Οι διακηρυγμένες προθέσεις της, αποτελούν συνέχεια των κεντρικών επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (που γενίκευσε τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά), έχοντας κοινό παρονομαστή την ενίσχυση της εμπορευματικής και ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των ιδρυμάτων.

 Με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα, η κυβέρνηση δίνει οριστικά το πράσινο φως στα ιδρύματα για την ίδρυση και λειτουργία Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών με δίδακτρα. Παροτρύνει τις σχολές μας να λειτουργούν με τη λογική της "ανταποδοτικότητας", να μετακυλίουν το κόστος σπουδών στους φοιτητές. Με το περίφημο "αυτοδιοίκητο" και "αυτόνομο" Πανεπιστήμιό τους, στο όνομα του οποίου παλιές και νέες κυβερνήσεις μείωσαν δραματικά την κρατική χρηματοδότηση, ετοιμάζονται εκ νέου να συρρικνώσουν τις δημόσιες δαπάνες για την Παιδεία.

 Οι εξελίξεις πρέπει να σημάνουν συναγερμό!

 Είναι εξελίξεις που ανοίγουν το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών στη σχολή μας αλλά και σε όλα τα Τμήματα. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις της υπουργού για ξένους φοιτητές που "θα αφήνουν λεφτά και ως φοιτητές και ως τουρίστες"(!).

Οι φοιτητές είναι ώρα να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα. Γνωρίζουμε πολύ καλά την δραματική κατάσταση που επικρατεί στην σχολή μας, τις τραγικές ελλείψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού (μείωση που αγγίζει το 75% τα τελευταία χρόνια), που δεν αναμένεται να αυξηθούν, την ανεπάρκεια σε υλικοτεχνική υποδομή, την πενιχρή χρηματοδότηση που έχει συρρικνωθεί κατά 90%. Η κατάσταση σήμερα στη Σχολή, την επόμενη μέρα της πανδημίας, βρίσκεται στο απροχώρητο. Μειωμένες ώρες κλινικών μαθημάτων στο 1/3, ελάχιστες αμφιθεατρικές παραδόσεις, εργαστηριακά μαθήματα στην ευχέρεια κάθε εργαστηρίου και τα πολλά προβλήματα που προκύπτουν από την ηλεκτρονική εξεταστική.

Μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε πως οι σπουδές μας αντιμετωπίζονται σαν περιττό κόστος και πως αυτή η κατάσταση θα οξυνθεί με την εισαγωγή φοιτητών-πελατών που θα φέρνουν έσοδα στη σχολή. Τώρα γίνεται ακόμα πιο φανερό ότι οι διάφορες μπίζνες που στήνουν στα Ιδρύματα μας γίνονται σε βάρος μας!

Η στόχευσή τους είναι πολύ συγκεκριμένη, θέλουν να δημιουργήσουν δύο κατηγορίες φοιτητών, να υψώσουν περισσότερα εμπόδια στην εκπαίδευση παιδιών τη λαϊκής οικογένειας.

Είναι εξελίξεις που ανοίγουν από μόνες τους τη συζήτηση για αναθεώρηση του άρθρου 16 και ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Δίνουν πάτημα σε μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους όπως το Ιατρικό Αθηνών, να ξεδιπλώνουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια για ίδρυση ιδιωτικής ιατρικής σχολής στη Θεσσαλονίκη. Οι φοιτητές δεν έχουμε τίποτα να κερδίσουμε από αυτή τη συζήτηση. Η κατάργηση του δήθεν «κρατικού μονοπωλίου στην εκπαίδευση» για το οποίο κάνουν λόγο, σημαίνει νέα πεδία κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο, σημαίνει εξασφαλισμένα κέρδη για τα ιδιωτικά συμφέροντα από υπέρογκα δίδακτρα που θα κληθούμε πληρώσουμε για ακόμα μία φορά εμείς και οι οικογένειες μας.

Καλούμε κάθε φοιτητή να μην τσιμπήσει στην κοροϊδία, να γυρίσει την πλάτη σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και όσους υπερασπίζονται την πολιτική που βάζει ακόμα πιο βαθιά το χέρι των φοιτητών στην τσέπη. Η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα και οι φοιτητές δεν είμαστε πελάτες. Παλεύουμε για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας.

 Διεκδικούμε:

 Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των σύγχρονων αναγκών. Όχι στο πανεπιστήμιο-επιχείρηση.
Ούτε σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά με οποιαδήποτε μορφή. Κατάργηση όλων των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.
Κάλυψη όλων των κενών σε καθηγητές, ερευνητικό, τεχνικό προσωπικό και εργαζόμενους

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

 

sitish panepsithmia

Απόφαση με την οποία κατανέμονται 45,6 εκατ. ευρώ στα 23 Πανεπιστήμια της χώρας για τη σίτιση των φοιρτητών τοπυς, υπέγραψε η υπουργός Παιδείας.
Η απόφαση:

«1η χρηματοδότηση Πανεπιστημίων και Φοιτητικών Λεσχών για κάλυψη δαπανών σίτισης φοιτητών, οικονομικού έτους 2020»

 Χρηματοδοτούμε τα Πανεπιστήμια και τις Φοιτητικές Λέσχες της χώρας, για την κάλυψη δαπανών σίτισης φοιτητών οικονομικού έτους 2020, με το ποσό των 45.628.452,00 € και το κατανέμουμε στα Ιδρύματα ως ακολούθως:

1 Πανεπιστημιακή Λέσχη Ε.Κ.Π.Α. 6.759.000,00

2 Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη Α.Π.Θ. 4.932.000,00

3 Φοιτητική Λέσχη Ε.Μ.Π. 1.143.000,00

 4 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 1.125.000,00

5 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 458.951,40

6 Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών 171.000,00

7 Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών 1.125.000,00

8 Πανεπιστήμιο Πειραιά 1.143.000,00

9 Πανεπιστήμιο Μακεδονίας 945.000,00

10 Πανεπιστήμιο Πατρών 4.023.000,00

11 Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 2.709.000,00

12 Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.422.000,00

13 Πανεπιστήμιο Αιγαίου 1.215.000,00

14 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 3.067.500,60

15 Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 1.872.000,00

16 Πολυτεχνείο Κρήτης 414.000,00

17 Ιόνιο Πανεπιστήμιο 936.000,00

18 Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 171.000,00

19 Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 1.188.000,00

20 Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2.142.000,00

21 Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας 3.825.000,00

22 Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο 1.350.000,00

23 Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής 3.492.000,00

Σ Υ Ν Ο Λ Ο 45.628.452,00

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

 

eap

Για πρώτη φορά στη χώρα διεξάγονται με επιτυχία «ηλεκτρονικές» εξετάσεις εκατοντάδων φοιτητών και φοιτητριών, σε μια γιγαντιαία «επιχείρηση» που στήθηκε από τους καθηγητές και τα μέλη της τεχνικής υποστήριξης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, το οποίο από νωρίς -και διαρκούσης της καραντίνας για την πανδημία του κορωνοϊού- ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιούσε τις εξετάσεις των φοιτητών του «εξ αποστάσεως» και ότι ήδη βρίσκεται σε τεχνική «ετοιμότητα», ανακοινώθηκε σήμερα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Το Ίδρυμα, μετά από πρόταση του Προέδρου του, καθηγητή Οδυσσέα Ιωάννη Ζώρα, ξεκίνησε την «ηλεκτρονική» εξεταστική του το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Ιουνίου 2020 και θα ολοκληρώσει τόσο τις τελικές όσο και τις επαναληπτικές εξετάσεις (η 2η εξεταστική που στα συμβατικά Πανεπιστήμια πραγματοποιείται το Σεπτέμβριο) στο τέλος Ιουλίου. Συνολικά θα γίνουν εξετάσεις μέσω Διαδικτύου σε 368 θεματικές ενότητες.

 
Η ταυτοποίηση των φοιτητών έγινε μέσω της κάμερα τους σύμφωνα με τις οδηγίες που είχαν δοθεί αναλυτικά εδώ και αρκετό καιρό σε φοιτητές και καθηγητές, ενώ στις ελάχιστες περιπτώσεις που υπήρξε καθυστέρηση στην υποβολή των «γραπτών» μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υπήρχε οδηγία προς τους διδάσκοντες να παραλαμβάνουν τις εργασίες των φοιτητών και με email.

Ήδη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΑΠ, 5.500 φοιτητές και φοιτήτριες συμμετείχαν στις εξετάσεις, σε μια διαδικασία που ολοκληρώθηκε χωρίς σοβαρά τεχνικά ή άλλα προβλήματα και αποτέλεσε τόσο για τους ίδιους, όσο και για τους 200 καθηγητές και τα 80 στελέχη του ΕΑΠ (επιστημονικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό) μια πρωτόγνωρη εμπειρία, η οποία όμως στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία.

 «Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για όλους εμάς που ζήσαμε το τελευταίο διάστημα την υλοποίηση του υποστηρικτικού πλαισίου των εξετάσεων το ότι αυτές τις δύο πρώτες μέρες δεν υπήρξαν ουσιαστικά προβλήματα» ανακοίνωσαν τα μέλη της Επιτροπής Συντονισμού και Υποστήριξης των Εξετάσεων των φοιτητών Ευστάθιος Π. Ευσταθόπουλος, Καθηγητής, Αντiπρόεδρος Ακαδημαϊκών και Διοικητικών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, Καθηγητής, Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας και Ηλίας Γκοτσόπουλος, Διευθυντής Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών.

«Κάποια μικρά που παρουσιάστηκαν σε πολύ μικρά ποσοστά, αντιμετωπίστηκαν άμεσα με αποτέλεσμα οι φοιτητές μας αλλά και οι καθηγητές μας, να ολοκληρώσουν με απόλυτη επιτυχία όλη τη διαδικασία» ανέφεραν.

 Την Επιτροπή αλλά και τους καθηγητές που συμμετείχαν και οργάνωσαν την διαδικασία, συνεχάρη ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Οδυσσέας Ιωάννης Ζώρας.

Πάντως, ανεξάρτητα από την αναγκαιότητα διενέργειας των εξ αποστάσεως εξετάσεων, διεφάνησαν σημαντικά πλεονεκτήματα στην υλοποίηση της εξεταστικής διαδικασίας. Τα πιο σημαντικά από αυτά, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, ήταν ότι δε χρειάστηκε να μετακινηθεί κανείς αποφεύγοντας χιλιάδες ώρες ταξιδιού και οικονομικού κόστους, όλοι συμμετείχαν απολαμβάνοντας την ασφάλεια και την άνεση του σπιτιού τους ή του γραφείο τους. Έτσι, σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς 8.500.000 km μετακινήσεων δεν πραγματοποιήθηκαν.

Όπως ανέφεραν τα μέλη της Επιτροπής Συντονισμού των εξετάσεων «αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους. Τους φοιτητές πρώτα πρώτα, στους καθηγητές, στα στελέχη του ΕΑΠ αλλά και στους εξωτερικούς μας συνεργάτες που βοήθησαν σ’ αυτή την προσπάθεια. Θα είμαστε κοντά στους φοιτητές μας και τους καθηγητές μας μέχρι το τέλος Ιουλίου που τελειώνουν οι εξετάσεις (τελικές και επαναληπτικές) ώστε ολοκληρώσουμε με επιτυχία όλο αυτό το μεγάλο εγχείρημα».

Οπως ανακοίνωσε το ΕΑΠ «το όλο εγχείρημα είχε εξαιρετική αποδοχή από τους φοιτητές του Ιδρύματος, μεγάλο μέρος των οποίων, με κείμενά τους προς τους καθηγητές και τις υπηρεσίες του ΕΑΠ, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους».

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

ELLHNIKI VOULI

Συνολικά 68 νομοτεχνικές βελτιώσεις κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο πολυνομοσχέδιο “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”, το οποίο ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.

Πρόκειται για τις εξής νομοτεχνικές βελτιώσεις:

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

apth2

Όπως σημειώνουν οι πρόεδροι 13 Συλλόγων Φοιτητών, όσοι ζητούν να περάσουν μαθήματα χωρίς εξετάσεις «εξυπηρετούν το σκοπό την κυβέρνησης: να μαθαίνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα για το επιστημονικό μας αντικείμενο, σκόρπια, αποσπασματικά, αρκεί αυτά που μαθαίνουμε να είναι αυτά που χρειάζονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι, αυτά που μας κάνουν ακόμη πιο φτηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους»
Στο αίτημα να κατοχυρωθούν σε όλους τους φοιτητές τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου, χωρίς να πραγματοποιηθούν εξετάσεις επανέρχεται η πρωτοβουλία στο ΑΠΘ «Φοιτητές ενάντια στην εξεταστική» με ανακοίνωση, στην οποία καταγγέλλει ως υποτακτική τη στάση των προέδρων 12 φοιτητικών συλλόγων, οι οποίοι χθες, με κοινή τους δήλωση, διαχώρισαν τη θέση τους, χαρακτηρίζοντας «αντιεπιστημονική και κενή περιεχόμενου» τη διεκδίκηση να μην πραγματοποιηθεί εξεταστική.

«Τις προηγούμενες μέρες γίναμε μάρτυρες μιας επίθεσης από διάφορα αστικά μέσα προς στους φοιτητές που κινητοποιήθηκαν ενάντια στην εξεταστική- σφαγείο», αναφέρουν οι «Φοιτητές ενάντια στην εξεταστική» και διερωτώνται για τη στάση των συναδέλφων τους «με τέτοιους… "Προέδρους Φοιτητικών Συλλόγων", τι να τους κάνεις τους εχθρούς;», καθώς τους καταλογίζουν ότι μιλάνε για τα συλλογικά αιτήματα όταν «δεν έχουν πάρει οι ίδιοι την πρωτοβουλία να προτείνουν τη σύγκλιση γενικής συνέλευσης στους συλλόγους τους μετά την καραντίνα» και «με την τοποθέτησή τους γυρνάνε την πλάτη στους φοιτητές από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα και τρέχουν να κάνουν skype με το καθηγητικό κατεστημένο για να διαχειριστούν την σφαγή που έρχεται».

«Γνωρίζουμε ότι με αυτές τις συνθήκες χιλιάδες φοιτητές θα αποκλειστούν από αυτές τις εξετάσεις. Αυτό το γνωρίζουν και οι συγκεκριμένοι "πρόεδροι των συλλόγων" και παρόλα αυτά η υποταγή τους στο αφήγημα του συστήματος τους οδηγεί στο να κάνουν προτάσεις για το πώς οι φοιτητές θα περάσουν πιο ανώδυνα το σφαγείο που ετοιμάζεται! Είναι επιτακτικό να σπάσει το κλίμα της υποταγής που καλλιεργείται και να βγουν πλατιά οι φοιτητές μέσω των συλλογικών τους οργάνων και να διεκδικήσουν με αγώνα να αναγνωριστεί το εξάμηνο και να κατοχυρωθούν τα μαθήματα», καταλήγουν οι «Φοιτητές ενάντια στην εξεταστική», που υπογράφουν ως μέλη διοικητικών συμβουλίων των συλλόγων φοιτητών του ΑΠΘ από τα Τμήματα Βιολογίας, Κινηματογράφου, Αρχιτεκτονικής, Φυσικής, Ιατρικής και Ψυχολογίας.

Υπενθυμίζεται ότι σε δήλωσή τους, χθες (Πέμπτη), οι πρόεδροι των Φοιτητικών Συλλόγων Ηλεκτρολόγων- Μηχανολόγων Μηχανικών, Ιατρικής, Φυσικής, Γεωλογίας, Βιολογίας, Φαρμακευτικής, Κτηνιατρικής, Παιδαγωγικού, Ψυχολογίας, Αγγλικής Φιλολογίας, Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ και από τον Σύλλογο Οικοτρόφων Φοιτητικών Εστιών ανέφεραν ότι «σήμερα, είναι βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης, οι φωνές που "αγωνίζονται" να μην δώσουμε εξεταστική», καταγγέλλοντας τους «Φοιτητές ενάντια στην εξεταστική» ότι με τη στάση τους «εξυπηρετούν τον σκοπό την κυβέρνησης: να μαθαίνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα για το επιστημονικό μας αντικείμενο, σκόρπια, αποσπασματικά, αρκεί αυτά που μαθαίνουμε να είναι αυτά που χρειάζονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι, αυτά που μας κάνουν ακόμη πιο φτηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους».

Στο θέμα τοποθετήθηκε και η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ η οποία σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Το "ρωμαλέο" φοιτητικό κίνημα εδώ και δεκαετίες έχει βρει ευκαιρία να κλείνει σχολές με το έτσι θέλω για κάθε απίθανο λόγο. Τώρα που η χώρα πέρασε την πιο κρίσιμη δοκιμασία της και ενώ οι φοιτητές προετοιμάζονται για την εξεταστική τους, ακόμα και κάτω από αυτές τις αντίξοες συνθήκες, βλέπουμε μια θλιβερή μειοψηφία να ζητά τα ανήκουστα. Θέλουν πτυχίο χωρίς εξετάσεις. Σχολεία χωρίς πανελλήνιες. Δουλειά χωρίς προσπάθεια. Περιμένουμε και τον κύριο Τσίπρα να δικαιώσει τις κινηματικές τους προσπάθειες ζητώντας στα δυο πτυχία ένα μεταπτυχιακό δώρο. Αυτό ξέρουν μόνο να κάνουν εδώ και χρόνια, όμως ευτυχώς τους κερδίζει κάθε μέρα το υγιές κομμάτι των φοιτητών».

Η ομάδα «Φοιτητές ενάντια στην εξεταστική» οργανώνει ανοικτή συζήτηση αύριο (Σάββατο), στις 7 το απόγευμα, στα γρασίδια της Φιλοσοφικής καλώντας «κάθε φοιτητή ή πολιτική δύναμη που αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα της συγκυρίας να πάρει ενεργό μέρος».

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education