fbpx
 
 
 

ypes 1

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Παιδείας οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων και των Λυκείων να βρίσκονται στις θέσεις τους την Τετάρτη 6 Μαΐου
Με έγγραφο που απέστειλε 02.05.2020 στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, η Γενική Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κα Αναστασία Γκίκα, με θέμα την προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ορίζει “να ενημερωθούν όλοι οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων και των Λυκείων να βρίσκονται στις θέσεις τους την προσεχή Τετάρτη 6 Μαΐου 2020”.

Σύμφωνα με το Έγγραφο ο λόγος είναι “η αναγκαία προετοιμασία λειτουργίας των σχολικών μονάδων ενόψει της σταδιακής επανόδου των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Από την εντολή επιστροφής στα σχολεία εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τέλος επισημαίνεται στο έγγραφο πως θα ακολουθήσουν νεώτερες ενημερώσεις με λεπτομερείς πληροφορίες και οδηγίες για την ομαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

Το έγγραφο του υπουργείου παιδείας

Μαρούσι. 02-05-2020 Αρ. Πρωτοκόλλου: 5Ο434/ΓΔ4

ΠΡΟΣ: Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΚΟΙΝ.: Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

ΘΕΜΑ: Προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Ενόψει της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων και της σταδιακής επανόδου των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρακαλείσθε να ενημερώσετε όλους τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων και των Λυκείων αρμοδιότητάς σας (εκτός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ΣΜΕΑΕ ΔΕ), να παρευρίσκονται οπό την Τετάρτη 6 Μαίου στις θέσεις όπου υπηρετούν το τρέχον σχολικό έτος για την αναγκαία προετοιμασία λειτουργίας. Σημειώνεται ότι θα ακολουθήσουν νεώτερες ενημερώσεις με λεπτομερείς πληροφορίες και οδηγίες για την ομαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

ypoyrgeio_paideias.jpg

(πηγη:www.alfavita.gr)

gwgos ant1

Την εκ περιτροπής επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες προτείνει ο Χ. Γώγος, με το 1/3 να εκπαιδεύεται δια ζώσης και τους υπόλοιπους εξ αποστάσεως
Το στίγμα της «νέας καθημερινότητας» έδωσε στον ΑΝΤ1 ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος, εκ των ειδικών που συμβουλεύουν την ειδική επιτροπή για τον κορονοϊό στη χώρα.

Σχετικά με τα σχολεία, ο καθηγητής τόνισε πως οι μικρότερες τάξεις αποτελούν ακανθώδες ζήτημα για την πολιτική ηγεσία και τους ειδικούς, καθώς οι μαθητές σε μικρότερη ηλικία παρουσιάζουν μικρότερο βαθμό πειθάρχησης στα μέτρα υγιεινής και προστασίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον καθηγητή, μπορούν να επιστρατευθούν «έξυπνες λύσεις», ώστε η σχολική ζωή να συνεχίσει να κυλά, καθώς δεν αναμένεται να υπάρξει εμβόλιο για τον επόμενο ενάμιση χρόνο. Αν η πορεία της χώρας είναι θετική, σύμφωνα με τον καθηγητή, θα δοκιμαστεί η σταδιακή επαναλειτουργία των τάξεων του δημοτικού, με το 1/3 να επιστρέφει στις αίθουσες και τους υπόλοιπους να μένουν σπίτι και να εκπαιδεύονται με τηλεκπαίδευση. Ανάλογα μέτρα θα εφαρμοστούν και για τους μαθητές που εντάσσονται σε ευάλωτες ομάδες ή συγκατοικούν με άτομα με προβλήματα υγείας.

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

kerameos

Σήμερα Τετάρτη , στις 12 το μεσημέρι, μέσω τηλεδιάσκεψης, θα παρουσιάσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας , στους εκπαιδευτικούς συντάκτες το πολυνομοσχέδιο το οποίο περιέχει διατάξεις και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια το πολυνομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, στο opengov.

Στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο, τελικά δεν θα περιλαμβάνονται:

1. Η επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου.

2. Οι νέες Δομές Εκπαίδευσης .

3. Η διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, και

4. Η κατάργηση των ΠΕΚΕΣ.

Παράταση θητειών;

Η μη συμπερίληψη των παραπάνω διατάξεων, ενδεχομένως, να οδηγήσει την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως σε απόφαση παράτασης της θητείας των Διευθυντών των σχολείων και των Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Αρχές Μαίου στη Βουλή

Η διαβούλευση θα διαρκέσει περίπου μια εβδομάδα και αμέσως μετά θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Το πολυνομοσχέδιο , μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

Α. Διορθωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ “Γαβρόγλου”.

Β. Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων

Γ. Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών- Επιμόρφωση

Δ. Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων.

Ε. Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.

Ζ. Ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια.

Η. Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.

Θ. Ρυθμίσεις για μη απαιτητή αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων, για υποψήφιους φοιτητές πολίτες εκτός ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων.

Ι. Μετεγγραφές φοιτητών

Οι τρεις άξονες του πολυνομοσχεδίου

Το Σχέδιο Νόμου κινείται σε 3 άξονες: το πρόγραμμα του σχολείου, την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου και τις εκπαιδευτικές δομές.

Για το πρόγραμμα του σχολείου:

Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και σταδιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών .
Πιλοτική ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.
Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων - έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.
Θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, ήδη από το 2020-21 για την Α’ Λυκείου.
Ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου.


Για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου:

Έμφαση στην επιμόρφωση, με πρωτοπόρες δράσεις και καινοτόμες μεθόδους.
Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21, και αυστηροποίηση θεσμικού πλαισίου ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της.
Δρομολόγηση ήδη από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.


Για τις εκπαιδευτικές δομές:

Δάσκαλοι στην τάξη: π.χ. διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διετής διάρκεια πινάκων.
Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: 24 πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.
Ασφάλεια στο σχολείο: Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης, θέσπιση σχολικών κανονισμών, αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων και τακτική συλλογή δεδομένων μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.


Επίσης, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως:

Εξωστρέφεια: δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού και χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με άλλο ίδρυμα), θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, διευκολύνσεις στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών (π.χ. απαλλαγή από ΔΟΑΤΑΠ).
Αλλαγές στη διοίκηση: ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις εκλογές των Πρυτανικών Αρχών, ηλεκτρονική ψηφοφορία, καθιέρωση της τετραετούς θητείας.
Αλλαγές στις μετεγγραφές: εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου (επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος) .
Πως θα οργανωθεί η Τράπεζα Θεμάτων

Το ΙΕΠ θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Τα θέματα θα αξιολογηθούν από Επιτροπές Ειδικών , που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ, και εφόσον κριθούν κατάλληλα , θα συμπεριληφθούν στην Τράπεζα.


Επίσης θα επανεξετασθούν τα θέματα της Τράπεζας του 2014.

Στόχος μας είναι η θεραπεία μιας παθογενούς κατάστασης που καθιστά οιονεί προσχηματική μια ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα.

Λύκειο

Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών , τα Προγράμματα Σπουδών, την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο.

(πηγη:www.esos.gr)

kerameos 6

"Σχετικά με τις Δομές Εκπαίδευσης και τα Στελέχη Εκπαίδευσης θα κάνουμε ανακοινώσεις προσεχώς, όταν θα είμαστε έτοιμοι".

Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στην ερώτηση του esos, στη σημερινή διαδικτυακή Συνέντευξη Τύπου, εάν στις προθέσεις της είναι να δώσει παράταση στη θητεία των Διευθυντών Σχολείων και Διευθυντών Εκπαίδευσης ή αν προτίθεται να τοποθετήσει υπηρεσιακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, δεδομένου ότι υπάρχουν δεκάδες κενές θέσεις.

Η ερώτηση τέθηκε με αφορμή το γεγονός ότι στο πολυνομοσχέδιο που ανακοινώθηκε στη Συνένετυξη Τύπου δεν περιλαμβάνονται διατάξεις για τις Δομές Εκπαίδευσης και διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.

Σε άλλη ερώτηση του esos πότε θα “έρθει” το επόμενο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει διατάξεις για τις Δομές Εκπαίδευσης τα στελέχη εκπαίδευσης και την τριτοβάθμια εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας απάντησε: “Δεν προλαβαίνουμε να σας παρουσιάσουμε το ένα νομοσχέδιο μας ρωτάτε και για το επόμενο. Θα έρθει το επόμενο διάστημα με τους δύο βασικούς άξονες, δηλαδή το συνολικότερο πλαίσιο λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και οι Δομές Εκπαίδευσης".

Στην ερώτηση μας πότε θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου που ανακοινώθηκε σήμερα η Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

"Αυτό που μας ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι η δημόσια διαβούλευση. Προσβλέπω μεγάλη συμμετοχή. Θα εξαρτηθεί από τα πόσα σχόλια θα λάβουμε , θα τα επεξεργαστούμε και καλά να είμαστε θα προχωρήσει η κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή”.

(πηγη:www.esos.gr)

books sculpture write reading 34627 1200x800

Tο lockdown είναι μια καλή ευκαιρία για να διαβάσεις αρκετά βιβλία. Μιας και έχεις πολύ χρόνο, μέσα στο σπίτι, και πιθανότατα οι επαγγελματικές σου δραστηριότητες έχουν «παγώσει». Δεν χρειάζεται απαραίτητα να πας σε κάποιο βιβλιοπωλείο για να αγοράσεις βιβλία. Άλλωστε και αυτά τα καταστήματα είναι κλειστά τώρα.

Η παρακάτω λίστα θα σε βοηθήσει. Είναι τα καλύτερα ξένα websites για να κατεβάσεις e-books δωρεάν. Κάθε ένα από αυτά τα sites έχει χιλιάδες τίτλους. Να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ξένα sites.

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education