fbpx
 
 
 

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Οκτώ διατάξεις για θέματα παιδείας περιλαμβάνει η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ  ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Ειδικότερα η Πράξη Νομοθετικού περιεχομένου:

Α. Δίνει τη δυνατότητα στις Σχολικές Επιτροπές να προμηθεύονται μετά από αιτιολογημένο αίτημα του διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, από το οποίο προκύπτει το απολύτως αναγκαίο πλήθος των φορητών συσκευών (laptops, notebooks, netbooks ή tablets) ή/και συνδέσεων διαδικτύου, οι οποίες απαιτούνται για τη στήριξη μαθητών που έχουν ανάγκη.

Τα προμηθευόμενα είδη αποτελούν εξοπλισμό του σχολείου και, με μέριμνα των οικείων διευθυντών, παραδίδονται προς προσωρινή χρήση στους δικαιούχους μαθητές με ονομαστικά πρωτόκολλα παράδοσης - παραλαβής, για όσο διάστημα αυτό απαιτείται.

Β. Από τις 11 Μαρτίου 2020, γονείς που έχουν τέκνα σε δημοτικούς βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς, των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται προσωρινά δυνάμει των αποφάσεων που εκδίδονται κατ ́ εξουσιοδότηση των διατάξεων της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α ́ 42), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (Α ́ 76), απαλλάσσονται από την προβλεπόμενη μηνιαία οικονομική συμμετοχή (τροφεία) για το χρονικό διάστημα αναστολής της λειτουργίας τους.

Γ. Δεν υφίσταται καμία υποχρέωση καταβολής διδάκτρων όταν οι επιχειρήσεις -εργοδότες πάσης φύσης εκπαιδευτικών δομών του ιδιωτικού τομέα, δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης.

Μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση και απογευματινές δραστηριότητες, δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους.

Δ. Κατά το χρονικό διάστημα της προσωρινής απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), η διαδικασία της δημόσιας υποστήριξης των διδακτορικών διατριβών πραγματοποιείται με μεθόδους εξ αποστάσεως, μέσω τηλεδιάσκεψης).

Ε. Κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020, μπορεί να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από τη Μεγάλη Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020 έως και την Τρίτη του Πάσχα, 21 Απριλίου 2020

Ζ. Για τον σκοπό της καταβολής του ειδικού επιμίσθιου εξωτερικού στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους, καθώς και τους συντονιστές εκ- παίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το χρονικό διάστημα προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας και στο πλαίσιο των κατεπειγόντων μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, λογίζεται ως χρονικό διάστημα προσφοράς εργασίας και παροχής διδακτικού έργου χωρίς άλλες προϋποθέσεις

Η. Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020, οι μαθητές της κατηγορίας αυτής, οι οποίοι ενεγράφησαν και φοιτούν στη Γ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και έχουν καταχωρισθεί στα ηλεκτρονικά Μητρώα του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων χωρίς την προηγούμενη συμμετοχή τους σε εξετάσεις κατά τα ως άνω, συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 κατά τις ισχύουσες διατάξεις, εφόσον το επιθυμούν.

ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΟΠΩΣ ΕΊΝΑΙ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Άρθρο τεσσαρακοστό όγδοο

Δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα

Κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020, μπορεί να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από τη Μεγάλη Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020 έως και την Τρίτη του Πάσχα, 21 Απριλίου 2020.

Άρθρο τεσσαρακοστό ένατο
Συμμετοχή ειδικών κατηγοριών μαθητών ΕΠΑ.Λ. στις πανελλαδικές εξετάσεις 2020

Στο τέλος της περ. δ ́ της παρ. 2 του άρθρου 151 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70) προστίθενται τρία εδάφια ως εξής: «Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020, οι μαθητές της κατηγορίας αυτής, οι οποίοι ενεγράφησαν και φοιτούν στη Γ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και έχουν καταχωρισθεί στα ηλεκτρονικά Μητρώα του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων χωρίς την προηγούμενη συμμετοχή τους σε εξετάσεις κατά τα ως άνω, συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 κατά τις ισχύουσες διατάξεις, εφόσον το επιθυμούν. Με υπεύθυνη δήλωσή τους εξετάζονται και στα μαθήματα Τομέα της Β ́ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης κατά την περίοδο διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων. Το ίδιο ισχύει για τους εγγεγραμμένους και φοιτούντες στη Γ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή ημερησίου ΕΠΑ.Λ. μαθητές ανεπαρκούς φοίτησης Ημερησίου ή Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. παλαιότερων σχολικών ετών, τους αποφοίτους Β ́ κύκλου TEE, καθώς και τους μαθητές οι οποίοι δεν συνέχισαν τη φοίτησή τους πέραν της Β ́ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης.».

Άρθρο πεντηκοστό
Επείγοντα ζητήματα αποσπασμένων υπαλλήλων στο εξωτερικό

Για τον σκοπό της καταβολής του ειδικού επιμίσθιου εξωτερικού στους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους, καθώς και τους συντονιστές εκ- παίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το χρονικό διάστημα προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δομών του εξωτερικού, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας και στο πλαίσιο των κατεπειγόντων μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, λογίζεται ως χρονικό διάστημα προσφοράς εργασίας και παροχής διδακτικού έργου χωρίς άλλες προϋποθέσεις.

Άρθρο πεντηκοστό πρώτο
Κατ ́ εξαίρεση διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών επιμισθίων εξωτερικού

Έως την 31η Μαΐου 2020 και κατά παρέκκλιση κάθε ειδικής ή γενικής διάταξης, τα ειδικά επιμίσθια των αποσπασμένων στο εξωτερικό εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, καθώς και των συντονιστών εκπαίδευσης, μπορούν να εκκαθαρίζονται με μόνη την ηλεκτρονική υποβολή των υπεύθυνων δηλώσεων πα- ροχής διδακτικού έργου και χορηγηθεισών αδειών στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε κάθε περίπτωση, παραμένει υποχρεωτική και η υποβολή σε έντυπη μορφή των ανωτέρω εγγράφων που έχουν υπο- βληθεί σε ηλεκτρονική μορφή, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, λαμβανομένων υπόψη των περιορισμών που προκαλούνται από τη λήψη μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Άρθρο πεντηκοστό δεύτερο
Κατ ́ εξαίρεση διαδικασία υποστήριξης διδακτορικών διατριβών

Κατά το χρονικό διάστημα της προσωρινής απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), σύμφωνα με την περ. στ ́ του άρθρου πρώτου της από 25.2.2020 Πράξης Νο- μοθετικού Περιεχομένου (Α ́ 42), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (Α ́ 76), η διαδικασία της δημόσιας υποστήριξης των διδακτορικών διατριβών πραγματοποιείται με μεθόδους εξ αποστάσεως, μέσω τηλεδιάσκεψης, κατά παρέκκλιση της παρ. 3 του άρθρου 41 του ν. 4485/2017 (Α ́ 114).

Άρθρο πεντηκοστό τρίτο
Μη παρεχόμενες υπηρεσίες ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών πάσης φύσεως

1. Μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση και απογευματινές δραστηριότητες από τους εργοδότες-επιχειρήσεις της παρ. 1 του άρθρου 1 της υπ ́ αρ. 14199/249/5.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β ́ 1217), δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους.
2. Στην περίπτωση εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 2 της υπ ́ αρ. 14199/249/5.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, δεν υφίσταται καμία υποχρέωση καταβολής διδάκτρων.

[ΣΗΜΕΙΩΣΗ ESOS: Η παρ. 5 του άρθρου 2 της υπ ́ αρ. 14199/249/5.4.2020, προβλέπει:
Στην περίπτωση που , τότε αναστέλλονται οι συμβάσεις του συνόλου του προσωπικού όλων των κατηγοριών που αναφέρεται στις παραγράφους 1 έως 3 του παρόντος άρθρου, το οποίο δικαιούται την αποζημίωση ειδικού σκοπού του άρθρου δέκατου τρίτου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 64), των φορολογικών και ασφαλιστικών μέτρων στήριξης, όπως αυτά περιγράφονται στις οικείες υπουργικές αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και της μείωσης του συνολικού μισθώματος κύριας κατοικίας σύμφωνα με το άρθρο δεύτερο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 68)].

Άρθρο εικοστό έκτο
Απαλλαγή γονέων από τροφεία δημοτικών βρεφικών και παιδικών σταθμών και από αντίτιμο ανταποδοτικών υπηρεσιών

1. Από τις 11 Μαρτίου 2020, γονείς που έχουν τέκνα σε δημοτικούς βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς, των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται προσωρινά δυνάμει των αποφάσεων που εκδίδονται κατ ́ εξουσιοδότηση των διατάξεων της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α ́ 42), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (Α ́ 76), απαλλάσσονται από την προβλεπόμενη μηνιαία οικονομική συμμετοχή (τροφεία) για το χρονικό διάστημα αναστολής της λειτουργίας τους.

2. Από τις 11 Μαρτίου 2020 απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής αντιτίμου οι δημότες που κάνουν χρήση υπηρεσιών ανταποδοτικού χαρακτήρα με αντίτμο, για όσο χρονικό διάστημα είναι ανέφικτη η παροχή των υπηρεσιών αυτών λόγω της λήψης μέτρων κατά του κορωνοϊού COVID-19, και πάντως όχι πέραν της 31ης Μαΐου 2020.

Άρθρο εικοστό έβδομο
Προμήθεια ψηφιακού εξοπλισμού από τις Σχολικές Επιτροπές για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

1. Οι Σχολικές Επιτροπές των δήμων μπορούν να προμηθεύονται κατάλληλο ψηφιακό εξοπλισμό που να επιτρέπει την υλοποίηση των δράσεων της εξ αποστάσεως διδασκαλίας των μαθητών των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους, εντός του πλαισίου υιοθέτησης των προληπτικών μέτρων κατά του κορωνοϊού COVID-19, αξιοποιώντας αδιάθετες πιστώσεις που προκύπτουν από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων τους. Η προμήθεια γίνεται κατ ́ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 10 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α ́ 55), όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α ́ 76). Σε περίπτωση που οι πιστώσεις αυτές δεν επαρκούν, οι δήμοι και οι περιφέρειες μπορούν να επιχορηγούν εκτάκτως τις Σχολικές Επιτροπές με το απαιτούμενο υπόλοιπο.

2. Η προμήθεια γίνεται μετά από αιτιολογημένο αίτημα του διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, από το οποίο προκύπτει το απολύτως αναγκαίο πλήθος των φορητών συσκευών (laptops, notebooks, netbooks ή tablets) ή/και συνδέσεων διαδικτύου, οι οποίες απαιτούνται για τη στήριξη μαθητών που έχουν ανάγκη. Τα προμηθευόμενα είδη αποτελούν εξοπλισμό του σχολείου και, με μέριμνα των οικείων διευθυντών, παραδίδονται προς προσωρινή χρήση στους δικαιούχους μαθητές με ονομαστικά πρωτόκολλα παράδοσης - παραλαβής, για όσο διάστημα αυτό απαιτείται.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr )

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Α. Δύναται να παρέχεται σε προαιρετική βάση εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των δύο επερχόμενων εβδομάδων, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από Μεγάλη Τετάρτη 15.04.2020 ως και Τρίτη 21.04.2020.

Β. Το ακριβές πλαίσιο θα οριστεί με σχετικές διατάξεις.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας.

 (ΠΗΓΗ:www.esos.gr|)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Εξειδικευμένα μέτρα στήριξης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων-εργοδοτών όλων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών δομών αποφασίστηκαν με Κοινή Υπουργική Απόφαση των συναρμόδιων Υπουργών, σε συνέχεια των μέτρων προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για την πρόληψη εξάπλωσης του κορωνοϊού COVID-19.

Τα κυριότερα σημεία της Απόφασης είναι τα εξής:

Ι. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

1. Δεν αναστέλλονται οι συμβάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών που έχουν λάβει διοριστήριο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία (τηλεκπαίδευση) και οι αποδοχές τους καταβάλλονται κανονικά από τους εργοδότες τους.

Ως εκ τούτου, δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

2. Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν λάβει διοριστήριο, καθώς και το πάσης φύσεως εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε άλλη περίπτωση εκπαιδευτικών δομών, μπορούν να παρέχουν εργασία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση/τηλεκατάρτιση) και σε αυτήν την περίπτωση οι συμβάσεις εργασίας τους δεν αναστέλλονται και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τους εργοδότες τους.

Ομοίως, στην περίπτωση αυτή δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

3. Οι συμβάσεις εργασίας εργαζομένων με εξαρτημένη εργασία που δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω δύο κατηγορίες, τελούν σε αναστολή για το χρονικό διάστημα από 15/3/2020 έως και 30/4/2020 και οι εργαζόμενοι είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος κύριας κατοικίας).

Για όσους από τους εργαζομένους της παρούσας παραγράφου παρέχουν υπηρεσίες σε διοικητικές λειτουργίες ή εξ αποστάσεως εργασία με σκοπό την υποστήριξη της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης ή των λοιπών λειτουργικών αναγκών της εκπαιδευτικής δομής, οι συμβάσεις εργασίας κατ’ επιλογή της επιχείρησης-εργοδότη δεν αναστέλλονται.

Στην περίπτωση αυτή οι εργαζόμενοι δεν είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και των λοιπών μέτρων στήριξης και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις-εργοδότες τους.

4. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης είναι δικαιούχοι των μέτρων στήριξης (φορολογικά, ασφαλιστικά, μείωση μισθώματος επαγγελματικής μίσθωσης).

5. Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης, τότε αναστέλλονται οι συμβάσεις του συνόλου του προσωπικού όλων των κατηγοριών, το οποίο δικαιούται την αποζημίωση ειδικού σκοπού, καθώς και τα λοιπά μέτρα στήριξης.

ΙΙ. ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΔΙΔΑΚΤΡΩΝ

1. Μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση, απογευματινές δραστηριότητες κ.ά., από τους εργοδότες-επιχειρήσεις δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους.

2. Εναπόκειται στις επιχειρήσεις-εργοδότες και στους υπόχρεους καταβολής διδάκτρων να συμφωνούν ενδεχόμενη αναπροσαρμογή των διδάκτρων που αντιστοιχούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας/κατάρτισης για το χρονικό διάστημα της προηγούμενης παραγράφου κατ’ αναλογία της παρεχόμενης υπηρεσίας τηλεκπαίδευσης/τηλεκατάρτισης.

3. Στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρούσας απόφασης δεν προβαίνουν καθόλου στην παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας/κατάρτισης, δεν υφίσταται καμία υποχρέωση καταβολής διδάκτρων για το ανωτέρω διάστημα.

ΙΙΙ. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ

Οι επιχειρήσεις-εργοδότες, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας και σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες από 18/3/2020, ημερομηνία δημοσιοποίησης του μέτρου.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, και η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσαν: «Μέριμνά μας είναι πρωτίστως η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, αλλά και η διατήρηση της στενής επαφής μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Εξίσου σημαντική, η πρόβλεψη στήριξης του προσωπικού και των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και των οικογενειών που καλούνται να καταβάλουν δίδακτρα στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές. Καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προχωρά, με την πολύτιμη συνδρομή εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης και μαθητών, εξασφαλίζουμε όρους βιωσιμότητας για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Την επόμενη ημέρα της κρίσης πρέπει να είμαστε όλοι εδώ, πιο δυνατοί και έτοιμοι να συνεχίσουμε το έργο μας. Μαζί θα τα καταφέρουμε να βγούμε και από αυτήν την κρίση, με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.»

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Α. Μέσω ΕΣΠΑ, έχει δοθεί ήδη σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, έχουμε ήδη καταθέσει με κατεπείγουσα διαδικασία αίτημα ΕΣΠΑ συνολικού ύψους άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά σε εξοπλισμό σχολικών μονάδων –tablets, laptops- δράσεις εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμό πανεπιστημίων, εξοπλισμό οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγαση οικονομικά ασθενών φοιτητών.

Β. Έχουμε υποβάλει επιπλέον αίτημα χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ για πρόσληψη 3.200 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την υποστήριξη σχολικών μονάδων, ύψους 46 εκατομμυρίων ευρώ.

Γ. Επίσης, έχουμε λάβει και σημαντικές δωρεές από ιδιώτες και εταιρείες για περαιτέρω και άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξοπλισμός ο οποίος ήδη κατευθύνεται στα σχολεία.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη Βουλή , κατα τη σημερινή συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Ν. Φίλη, σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Όσον αφορά στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), η υπουργός αναρωτήθηκε «γιατί όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν Κυβέρνηση επέλεξε να αφήσει το ΠΣΔ στην τύχη του και να το καταδικάσει σε σοβαρή υποχρηματοδότηση;», σε αντίθεση με τη νυν ηγεσία του υπουργείου, που «από 1 κεντρικό εξυπηρετητή (server), επέκτεινε, με τη συμβολή του ΕΔΥΤΕ και Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το ΠΣΔ σε 10, με σημαντικά αποτελέσματα στη λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών μαθημάτων.» Παράλληλα, γίνονται τα επόμενα μεγάλα βήματα για τη συγκρότηση μιας κεντρικής υποδομής υπολογιστικού νέφους (cloud) για το σύστημα.

Για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών τόσο στην Ειδική Αγωγή όσο και στη Γενική Εκπαίδευση, η υπουργός υπενθύμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το Δεκέμβριο καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2020, που περιελάμβανε το κόστος των μονίμων διορισμών στην εκπαίδευση ενώ είχε ήδη εξαγγείλει επανειλημμένως μόνιμους διορισμούς, και δεν υλοποίησε ούτε έναν. «Σε αντίθεση με τη σημερινή πραγματικότητα», όπως εξήγησε η Νίκη Κεραμέως, αναπτύσσοντας την πλήρη εξέλιξη των προκηρύξεων, οπότε «η νέα σχολική χρονιά θα μας βρει με νέους εκπαιδευτικούς, στις μόνιμες θέσεις τους».

Ειδικότερα:

Για την ένταξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων/μεταναστών, το ΥΠΑΙΘ συνεργάστηκε με την UNICEF και μεταφράστηκαν σε 11 γλώσσες που ομιλούνται σε Δομές, οι οδηγίες τόσο για την Σύγχρονη όσο και την Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, καθώς και για τον τρόπο δημιουργίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) από τους γονείς.

Η υπουργός επεσήμανε ότι οι πρόσφυγες μετανάστες που είναι σε τάξεις υποδοχής έχουν πρόσβαση στη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση και στην ψηφιακή/εικονική τους τάξη, στη βάση των οδηγιών που έχουν δοθεί από το ΥΠΑΙΘ, και στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση.

Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το ΥΠΑΙΘ, η κ. Κεραμέως υπενθύμισε ότι εξεδόθη ειδική εγκύκλιος για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα, δόθηκαν επεξηγήσεις μέσω τηλεδιασκέψεων και ενημερωτικών σεμιναρίων, προκειμένου τα παιδιά να συμμετέχουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και με ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Επιπλέον, δρομολογείται υποτιτλισμός και νοηματική στα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Ως προς τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων και συγκεκριμένα των e-mail των μαθητών στην εταιρεία που αφιλοκερδώς μας έχει προσφέρει πλατφόρμα για σύγχρονη τηλεκπαίδευση, η υπουργός υπογράμμισε ότι οι μαθητές που συνδέονται στην πλατφόρμα μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) δεν χρειάζεται να καταχωρίσουν το e-mail τους.

Επίσης, η υπουργός απάντησε σε ερωτήματα του κ. Φίλη για την ΚΥΑ σχετικά με τις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές, αναφερόμενη στα μέτρα που ελήφθησαν για τη διαφύλαξη των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, αλλά όχι μόνο: «Μου έκανε εντύπωση ότι ρωτήσατε μόνο για τους εκπαιδευτικούς. Βεβαίως και πρέπει να προστατεύσουμε δικαιώματα των εκπαιδευτικών, και το κάναμε ήδη. Αλλά όχι μόνο αυτών. Και των άλλων εργαζομένων, και των οικογενειών και των φορέων ιδιωτικής εκπαίδευσης. Όλοι πλήττονται, κ. Φιλη, και όλοι πρέπει να διαφυλαχθούν από τις δυσμενείς επιπτώσεις.»

Η κ. Κεραμέως έκλεισε την ομιλία της, λέγοντας:

«Κύριε Φίλη,
Έχετε υπηρετήσει στη θέση που βρίσκομαι σήμερα. Είχατε την τύχη να μην βιώσετε τις ακραίες, πρωτόγνωρες συνθήκες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε εμείς. Είναι κοινή πεποίθηση ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αντέδρασε ψύχραιμα, οργανωμένα, αποτελεσματικά. Μην προσπαθείτε να βρείτε ελλείψεις εκεί που δεν υπάρχουν, μην επικαλείστε σενάρια που ξέρετε ότι διαταράσσουν την εκπαιδευτική κοινότητα ενώ οι εξελίξεις τρέχουν, μην προβαίνετε αυτές τις δύσκολες στιγμές σε στείρα αντιπολίτευση. Συστρατευθείτε στην εθνική προσπάθεια. Μόνο ενωμένοι θα βγούμε και από αυτή την κρίση.»

Ο Ν. Φίλης

Ο Νίκος Φίλης ανέφερε:

  • Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη γονέων, μαθητών και όλων των Ελλήνων, για την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών που σε πρωτόγνωρες συνθήκες, εργαζόμενοι όλες τις ώρες της μέρας και της νύχτας, χωρίς επιμόρφωση (με μια παρωδία επιμορφωτικού σεμιναρίου, διάρκειας μιας ώρας που περιλάμβανε και υπουργικά λογύδρια), χωρίς άλλη υποστήριξη, χωρίς εργαλεία, με τους δικούς τους υπολογιστές, με την πλατφόρμα να υπολειτουργεί λόγω φόρτου, έκαναν δυνατή τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Ευγνωμοσύνη λοιπόν και μόνο για αυτούς τους ανθρώπους που προηγουμένως έχουν λοιδορηθεί και λιθοβοληθεί από τους νεοφιλελεύθερους λάτρεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έγινε αναγκαία λόγω των συνθηκών. Τη στηρίζουμε. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει φυσική παρουσία στην τάξη και τη σχέση καθηγητή και μαθητών. Και σαφώς δεν μπορεί να καλύψει τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου.
  • Η κ.υπουργός βγήκε να ανακοινώσει νούμερα συνδέσεων και ψηφιακών τάξεων, δείχνοντας και τα όρια της προσέγγισης του υπουργείου. Δεν αμφισβητώ τους αριθμούς.ς. Αλλά δεν αμφισβητώ και την πραγματικότητα, τα μηνύματα αμέτρητων χρηστών για τα προβλήματα σύνδεσης, που ασφαλώς έχουν να κάνουν και με τις αντοχές του δικτύου και τη διαχρονική αμέλεια του υπουργείου Παιδείας να εκσυγχρονίσει τα ψηφιακά του εργαλεία.

Ακολούθως ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα στην υπουργό Παιδείας:

  1. Γιατί κρίθηκε αναγκαίο να ιδιωτικοποιηθεί μέρος του σχολικού δικτύου, με κέντρο μια αμερικανική εταιρία;  
  2. Ποια συγκεκριμένη ερώτηση απηύθυνε -ως όφειλε- το υπουργείο στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τα δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών που περνούν μέσω της πλατφόρμας στον ιδιώτη και ποια απάντηση έλαβε από την Αρχή; 
  3. Γιατί καθυστέρησε να μεριμνήσει για την παροχή εξοπλισμού και δεδομένων σε μαθητές που δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους, αν και το ζήτημα της επισημάνθηκε προ 15 ημερών;
  4. Πού είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Τι κάνει σε αυτή την κρίσιμη φάση, που φυσιολογικά θα είχε καίριο ρόλο; Και μάλιστα όταν ο νέος πρόεδρός του -κατά την ακρόασ  στη Βουλή- είχε δώσει ρεσιτάλ για τον εκσυγχρονισμό που θα έφερνε;  
  5. Τι κάνει το υπουργείο για να στηρίξει τους μαθητές όλων των σχολείων και ακόμα περισσότερο τους γονείς και τους μαθητές των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Χρειάζεται συγκεκριμένη μέριμνα για την ψυχολογική στήριξη όλων αυτών. Το υπουργείο περιορίστηκε στην έκδοση μιας μονοσέλιδης εγκυκλίου, με την οποία λέει στα στελέχη της Ειδικής Αγωγής: «κάντε ό,τι μπορείτε»! 
  6. Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις, ένα μείζον θέμα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες; Πότε θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για το ύλη και το χρόνο των εξετάσεων;
  7. Γιατί δεν προχωρούν οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση; Διορισμούς που είχε προετοιμάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εξασφαλίζοντας τους αντίστοιχους πόρους; Στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα πρέπει να καλυφθούν σημαντικά διδακτικά κενά. Έχει αντιληφθεί το υπουργείο πως το Σεπτέμβριο πρέπει να είναι στη θέση τους 10.000 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί; Και φυσικά όσοι αναπληρωτές είναι απαραίτητοι;
  8. Γιατί κάνατε απευθείας αναθέσεις για επικοινωνία και αναρτήσεις στα social media, δεκάδων χιλιάδων ευρώ, χωρίς καμία έρευνα αγοράς; Σε μια περίπτωση μάλιστα, σε εταιρία που ιδρύθηκε πριν 45 μέρες; Αναζητήσατε άλλους επιχειρηματίες του κλάδου που στενάζουν εν μέσω κρίσης, να προσφέρουν ενδεχομένως καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες;  

«Ο Τύπος αναφέρει ότι ετοιμάζετε την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για θέματα Παιδείας», κατέληξε ο Νίκος Φίλης. «Ελπίζω ότι δεν είναι ακριβές. Θέλετε να κάνετε άνω-κάτω την εκπαίδευση; Κανένα πολυνομοσχέδιο δεν μπορεί να συζητηθεί στα σοβαρά εν μέσω κρίσης, με αντιπροσωπείες βουλευτών, χωρίς ακρόαση φορέων. Ούτε να το διανοηθείτε!».

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Υπογράφηκαν από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως και αναρτήθηκανν στη Διαύγεια οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης έτους 2020.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

Οι μετατιθέμενοι παρουσιάζονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται η περιοχή μετάθεσής τους, με τη λήξη του διδακτικού έτους.

Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης και των οποίων το ονοματεπώνυμο δεν συμπεριλαμβάνεται στη συνοδευτική κατάσταση, δεν μετατίθενται είτε διότι δεν υπήρχαν κενές οργανικές θέσεις είτε διότι οι μετατιθέμενοι συγκεντρώνουν περισσότερες μονάδες μετάθεσης.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education