fbpx
 
 
 

 

sxoleio taxi scaled

Πλαίσιο τριών κατευθύνσεων για την επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων, ανακοινώνει αύριο στις 6 το απόγευμα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε κοινή Συνέντευξη Τύπου με με τον Ν. Χαρδαλιά και Σ. Τσιόδρα.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του esos:

Α. Τα μαθήματα στην Α', Β' Λυκείου και στα Γυμνάσια που αναμένεται να ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου θα λήξουν στις 12 Ιουνίου.

Οι μαθητές θα διδαχθούν συγκεκριμένη ύλη , σύμφωνα με σχετική εισήγηση του ΙΕΠ.

 Ενδοσχολικές Εξετάσεις δεν θα πραγματοποιηθούν και το βάρος θα δοθεί στην “παράδοση” της προβλεπόμενης ύλης που δεν έχουν διδαχθεί οι μαθητές.

Οι Διευθυντές των σχολείων θα κληθούν να καταγράψουν τον αριθμό των μαθητών που θα συμμετάσχει στη δια ζώσης διδασκαλία ( μάθημα στο σχολείο) και τους μαθητές που θα παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Με βάση αυτή την καταγραφή και τις οδηγίες των ειδικών ένας μαθητής - μείωση μαθητών ανά αίθουσα- οι Διευθυντές των σχολείων θα διαμορφώσουν το νέο αριθμό τάξεων.

Ετσι με βάση των αριθμό νέων τάξεων που θα δημιουργηθούν, λόγω μείωσης μαθητών ανά αίθουσα , οι μαθητές θα προσέρχονται εκ περιτροπής για μάθημα, ανά δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα.

 Β. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν την τρίτη εβδομάδα του Ιούνη.

 Γ. Θα υπάρξουν ειδικά μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών και εκπαιδευτικών

α. κατά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο

β. κατά τη ώρα διδασκαλίας στην τάξη

γ. κατά την ώρα του διαλείμματος

ε. κατά την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο.

Επίσης θα δουν συγκεκριμένες γραπτές οδηγίες προς τους Διευθυντές των σχολείων και εκπαιδευτικούς.

Η Νίκη Κεραμέως αναμένεται να ζητήσει την συνδρομή των Δήμων , για την υλοποίηση των μέτρων για την προστασία των μαθητών και εκπαιδευτικών .

Πανεπιστήμια

Βασική προτεραιότητα της υπουργού Παιδείας προς επίλυση είναι ζητήματα των εργαστηρίων και πότε αυτά θα μπορέσουν να ξεκινήσουν .Επίσης πότε θα γίνουν οι εξετάσεις του εξαμήνου

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

«Εφόσον τηρούνται οι κανόνες της απόστασης, του καλού εξαερισμού και της απολύμανσης των χεριών, αφού θα υπάρχει αντισηπτικό σε κάθε αίθουσα, δε νομίζω ότι θα είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας στα σχολεία», σημειώνει ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Νίκος Σύψας
Απαράβατος κανόνας για το άνοιγμα των σχολείων είναι η τήρηση απόστασης δύο μέτρων. Αυτό σημείωσε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Νίκος Σύψας, μιλώντας το βράδυ της Δευτέρας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ. Ο ίδιος, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι εφόσον εφαρμόζονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας δεν θα είναι απαραίτητη η χρήση μάσκας στα σχολεία.

Σε σχέση με την ανησυχία των γονιών και τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί ο κ. Σύψας επεσήμανε:
«Το βασικό ερώτημα που είχε να απαντήσει η Επιτροπή μας είναι αν το άνοιγμα των σχολείων θα επιφέρει ένα μεγάλο κίνδυνο επανάκαμψης της επιδημίας. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε, ο κίνδυνος αυτός είναι πολύ μικρός ή και ελάχιστος, για να ανέβει το Ρ-0 πάνω από το 1».

Παράλληλα, συμπλήρωσε:

«Ως Επιτροπή συναινέσαμε στο σταδιακό άνοιγμα των σχολείων με μέτρα που θα εξειδικευτούν στην συνέχεια με εγκυκλίους που αυτή τη στιγμή καταρτίζονται».Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, ο κ. Σύψας δήλωσε:

«Θα υπάρχουν τόσα παιδιά σε κάθε αίθουσα ώστε να τηρείται ο κανόνας των δύο μέτρων. Αυτό είναι απαράβατος κανόνας που έχει θέσει η Επιτροπή μας. Το πώς θα γίνει η διαρρύθμιση από το υπουργείο Παιδείας, είναι κάτι που θα το δούμε».

«Εφόσον τηρούνται οι κανόνες της απόστασης, του καλού εξαερισμού και της απολύμανσης των χεριών, αφού θα υπάρχει αντισηπτικό σε κάθε αίθουσα, δε νομίζω ότι θα είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας στα σχολεία. Αυτό όμως θα το εξειδικεύσουμε στην συνέχεια», ανέφερε επιπλέον ο κ. Σύψας.

Για τη δυνατότητα να συναναστρέφονται τα παιδιά τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας ανέφερε:

«Αυτό είναι ένας πολύ σημαντικός κίνδυνος. Τα παιδιά που έχουν στο σπίτι ευπαθείς ομάδες, ενδεχομένως να μην πάνε σε αυτή τη φάση στα σχολεία, αλλά να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως. Προτεραιότητά μας είναι αν προστατεύσουμε τις ευπαθείς ομάδες και γι’ αυτό όλα θα ληφθούν υπόψιν για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία».

Ο ίδιος επανέλαβε ότι η τήρηση των αποστάσεων, η συχνή απολύμανση των χεριών και η υποχρεωτική χρήση μάσκας στους κλειστούς χώρους θα πρέπει να χαρακτηρίζουν κάθε πτυχή της επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής των πολιτών το επόμενο διάστημα.

 (ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

 

sxoleio taxi scaled

Με το άρθρο 3 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση τροποποιείται το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο και, ειδικότερα, ανακατανέμεται ο χρόνος ανά διδακτικό αντικείμενο στα τετραθέσια, πενταθέσια και εξαθέσια και άνω Δημοτικά, με κύριο στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού.

Ειδικότερα, προβλέπεται η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στην Α’ και στη Β’ τάξη από μία ώρα σε δύο ώρες εβδομαδιαίως, με την αντίστοιχη μείωση των ωρών που διδάσκεται, στις δύο αυτές τάξεις, το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος από τέσσερις σε τρεις ώρες εβδομαδιαίως.

Η τροποποίηση αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθώς η μία ώρα την εβδομάδα δεν είναι αρκετή για την αποτελεσματική διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και την εμπέδωσή της από τους μικρούς μαθητές της Α’ και της Β’ τάξης του Δημοτικού, ενώ η συνακόλουθη αναπροσαρμογή των ωρών διδασκαλίας της Μελέτης Περιβάλλοντος κρίνεται επαρκής για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του μαθήματος.

Ειδικότερα:

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω Δημοτικά Σχολεία:

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στο 5/θέσιο Δημοτικό Σχολείο:

Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για εννέα (9) ώρες στις Α` και Β` τάξεις, για οκτώ (8) στις Γ` και Δ` και για επτά (7) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για πέντε (5) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τέσσερις (4) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ`, Δ`, Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις.

Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις. Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις Α`, Β`, Γ`, και Δ` τάξεις και για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.

Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Α` και Β` τάξεις και για τρεις (3) ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.

Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Ε` και ΣΤ` τάξεις.
Το μάθημα των Τ.Π.Ε. διδάσκεται για μία (1) ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.

Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για τρεις (3) ώρες στις τάξεις Α` και Β` και για δύο (2) ώρες στις τάξεις Γ` και Δ`

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Προς παράταση οδεύει η σχολική χρονιά, αλλά «όχι πέραν του τέλους Ιουνίου κι έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς νωρίτερα, αλλά όχι για όλες τις βαθμίδες»
Αυτό είναι το πιθανότερο σενάριο που επικρατεί αυτή τη στιγμή σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία πραγματοποίησε δηλώσεις στο «τώρα ό,τι συμβαίνει» στο Open TV.

Από το Ινστιτούτο Παιδείας έχει ζητηθεί από το υπουργείο να δοθούν κατευθύνσεις για «την απολύτως αναγκαία ύλη που πρέπει να διδαχθούν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη».
Για τα πανεπιστήμια, διευκρίνισε ότι δεν πρέπει να βιαστούν να επιστρέψουν οι φοιτητές στα αμφιθέατρα καθώς αποδίδει «εξαιρετικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το 96% καλύπτεται, δεν καλύπτονται τα κλινικά εργαστήρια. Βασική μας προτεραιότητα είναι τα κλινικά εργαστήρια και πώς και πότε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις εξαμήνου».

Αναφερόμενη στο αν νοσήσει κάποιο παιδί από κορονοϊό, είπε ότι «υπάρχει μέριμνα για επαναληπτικές (σ.σ.: πανελλήνιες) εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, όπως υπάρχει ήδη».

Για φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών παρέπεμψε στις επίσημες ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, ενώ για τις εξετάσεις στα ξενόγλωσσα πτυχία υποστήριξε ότι «έχουν γίνει ανακοινώσεις ήδη από τους ίδιους τους οργανισμούς».

Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι θα υπάρξει μέριμνα για τα σχολικά λεωφορεία, τα ενοίκια των φοιτητών, τα χρήματα που έχουν δοθεί για εκδρομές, τα ιδιωτικά δίδακτρα κι όλα τα θέματα που αφορούν στο σύστημα της εκπαίδευσης.

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Το Σεπτέμβριο ξεκινούν οι διαδιακσίες για την κατάρτιση του νέου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η οποία θα ξεκινήσει το 2021 , ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη σημερινή διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, όπου παρουσιάστηκε το νέο πολυνομοσχέδιο.

Στο πολυνομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση, περιλαμβάνονται διατάξεις για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, οι οποίες θα ισχύσουν από τον επόμενο Σεπτέμβριο.

Ειδικότερα:

Με το άρθρο 34 του σχεδίου νόμου προστίθεται νέο άρθρο 47Α στον ν. 4547/2018, με το οποίο ρυθμίζονται τα σχετικά με την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, ως διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης κάθε σχολικής μονάδας.

Σκοπός της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Είναι μια διαρκής, δυναμική και συμμετοχική διαδικασία, μέσω της οποίας εντοπίζονται και αναλύονται, τόσο οι δυνατότητες και τα επιτεύγματα του σχολείου, όσο και οι ανάγκες, οι αδυναμίες και τα προβλήματα που δυσχεραίνουν τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων του.

Με τις παραγράφους 1 και 2 του νέου άρθρου ορίζεται ότι, στο τέλος του διδακτικού έτους, ο σύλλογος διδασκόντων, σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, και λαμβάνοντας υπόψη και τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για θέματα που εντάσσονται στις αρμοδιότητές του, συνεδριάζει προκειμένου να συντάξει ετήσια απολογιστική έκθεση αυτοαξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας, η οποία αναφέρει ιδίως τους τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, τους στόχους που τέθηκαν και τους αντίστοιχους ποιοτικούς δείκτες και κριτήρια.

Επιπρόσθετα, περιγράφει αναλυτικά τις δράσεις βελτίωσης που σχεδιάσθηκαν, τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση και τους τρόπους με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν, ενώ αποτιμά, τεκμηριωμένα, τον βαθμό επίτευξης των στόχων που τέθηκαν.

Περαιτέρω, παραθέτει τις ομάδες που συγκροτήθηκαν για τη διαμόρφωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, τα θέματα που επιλέχθηκαν, τους στόχους που τέθηκαν και τις δράσεις που υλοποιήθηκαν, ενώ επισημαίνει τις δυσκολίες που ανέκυψαν και τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίσθηκαν.

Τέλος, και στην περίπτωση αυτή στην έκθεση παρουσιάζεται τεκμηριωμένα ο βαθμός επίτευξης των στόχων που τέθηκαν.

Στην παράγραφο 3 προβλέπεται ότι η ετήσια απολογιστική έκθεση του έργου της σχολικής μονάδας καταχωρίζεται στα πρακτικά της σχετικής συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων και αναρτάται αμέσως α) κατά τα κύρια σημεία της, με τρόπο συνοπτικό, στην ιστοσελίδα της μονάδας και β) στο σύνολό της στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παραγράφου 9 του άρθρου 47 ως προαναφέρθηκε.

Με τις διατάξεις του άρθρου 35 του σχεδίου νόμου προστίθεται νέο άρθρο 47Β στον ν. 4547/2018, με το οποίο ρυθμίζεται ο θεσμός της εξωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, ο οποίος και επεκτείνεται με τη συμμετοχή σε αυτήν, εκτός των οικείων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και του Ι.Ε.Π. και της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., Αρχής που σχετίζεται άμεσα με τη διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στην παράγραφο 1 του νέου άρθρου προβλέπεται ότι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου της έκθεσης του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και σχεδιασμού δράσεων και ερευνητικών προγραμμάτων, καθώς και της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, αμέσως με την ανάρτησή τους στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ.9 του άρθρου 47.

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου διατυπώνουν επ’ αυτών παρατηρήσεις, καθώς και προτάσεις υποστήριξης και βελτίωσης, οι οποίες, όσον αφορά στις εκθέσεις προγραμματισμού, λαμβάνονται υπόψη κατά το τρέχον σχολικό έτος, ενώ, όσον αφορά στις εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης, λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους, από τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες.

Επίσης, προβλέπεται ότι οι παρατηρήσεις και προτάσεις αυτές αναρτώνται αμέσως μετά την έγγραφη διατύπωσή τους στην ιστοσελίδα του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και στην προαναφερόμενη ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή.

Στην παράγραφο 2 προβλέπεται η εκ μέρους του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., σύνταξη συνολικής έκθεσης εξωτερικής αξιολόγησης για τη διαδικασία του προγραμματισμού και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους, λαμβανομένων υπόψη των ετήσιων απολογιστικών εκθέσεων των σχολικών μονάδων. Επίσης, προβλέπεται ότι η έκθεση αυτή αναρτάται αμέσως μετά τη σύνταξή της στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και στην προαναφερόμενη ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή.

Στις παραγράφους 3 και 4 προβλέπεται η αξιοποίηση του περιεχομένου της ανωτέρω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής από την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, με έμφαση στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., προκειμένου:

α) να εισηγείται προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων τρόπους βελτίωσης των διαδικασιών του συλλογικού προγραμματισμού και της αξιολόγησης του έργου των σχολικών μονάδων και

β) να συντάσσει εκθέσεις με γενικές παρατηρήσεις, ιδίως όσον αφορά στις ανάγκες, δυσκολίες, τάσεις και επιτεύγματα, επί των εκθέσεων εξωτερικής αξιολόγησης των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., τις οποίες αναρτά στην ιστοσελίδα της και στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή. Για τα θέματα αυτά η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. συνεργάζεται με τους κατά περίπτωση αρμόδιους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς και με το Ι.Ε.Π. αν κρίνεται αναγκαίο.

Το Ι.Ε.Π. έχει ομοίως τη δυνατότητα να αξιοποιεί το περιεχόμενο της ανωτέρω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο για την επιτέλεση όλου του εύρους των αρμοδιοτήτων του και να εισηγείται σχετικά στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, συνεργαζόμενο με την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., όπου κρίνεται αναγκαίο.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 34
Προσθήκη άρθρου 47Α στον ν. 4547/2018

Μετά το άρθρο 47 του ν. 4547/2018 (Α ́ 102) προστίθεται άρθρο 47Α, ως εξής:

« Άρθρο 47Α
Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

1. Στο τέλος του διδακτικού έτους, ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Η αυτοαξιολόγηση αυτή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας και σε αυτήν λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για θέματα που εντάσσονται στις αρμοδιότητές του, το οποίο οφείλει να έχει προηγουμένως συγκληθεί για το λόγο αυτό.

2. Κατά την συνεδρίαση της παρ. 1 συντάσσεται ετήσια απολογιστική έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας. Στην έκθεση αυτή αναφέρονται ιδίως οι τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, οι στόχοι που είχαν τεθεί, καθώς και τα αντίστοιχα κριτήρια και οι συνοδευτικοί ποιοτικοί δείκτες, περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργικότητας της σχολικής μονάδας που σχεδιάσθηκαν, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση και οι τρόποι με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν. Επίσης, παρατίθενται οι ομάδες που συγκροτήθηκαν για τη διαμόρφωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, τα θέματα που επιλέχθηκαν, οι στόχοι που τέθηκαν και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, ενώ επισημαίνονται οι δυσκολίες που ανέκυψαν και οι τρόποι με τους οποίους αντιμετωπίσθηκαν. Τέλος, παρουσιάζεται τεκμηριωμένα ο βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί κατά τον προγραμματισμό. Με την ίδια έκθεση διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος.

3. Η ετήσια απολογιστική έκθεση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας καταχωρίζεται στα πρακτικά της σχετικής συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων και αναρτάται αμελλητί και πάντως πριν την έναρξη των θερινών διακοπών, με ευθύνη της Διεύθυνσης του σχολείου, κατά τα κύρια σημεία της στην ιστοσελίδα κάθε σχολικής μονάδας, καθώς και στο σύνολό της στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ.9 του άρθρου 47.

4. Οι θεματικοί άξονες αναφοράς της αξιολόγησης, καθώς και ο τύπος και το ειδικότερο περιεχόμενο της απολογιστικής έκθεσης δύναται να καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και του Ι.Ε.Π. Με όμοια απόφαση δύναται να καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 35
Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4547/2018

Μετά το άρθρο 47Α του ν. 4547/2018 (Α ́ 102) προστίθεται άρθρο 47Β, ως εξής: «Άρθρο 47Β

Εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

1. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου της έκθεσης του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και σχεδιασμού δράσεων και ερευνητικών προγραμμάτων, καθώς και της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, αμέσως με την ανάρτησή τους στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ.9 του άρθρου 47. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου διατυπώνουν επ’ αυτών παρατηρήσεις, καθώς και προτάσεις υποστήριξης και βελτίωσης, οι οποίες όσον αφορά στις εκθέσεις προγραμματισμού, λαμβάνονται υπόψη κατά το τρέχον σχολικό έτος, ενώ, όσον αφορά στις εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης, λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους, από τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες. Οι παρατηρήσεις και προτάσεις αυτές αναρτώνται αμελλητί στην ιστοσελίδα του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., χωρίς αναφορές σε συγκεκριμένα σχολεία, καθώς και στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 47.

2. Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ., αφού λάβει υπόψη τις ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις των σχολικών μονάδων, συντάσσει συνολική έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης για τη διαδικασία του προγραμματισμού και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, το αργότερο μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους, την οποία αναρτά εγκαίρως στην ιστοσελίδα του και στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 47.

3. Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. αξιοποιεί το περιεχόμενο της ανωτέρω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, με εστίαση κυρίως στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., προκειμένου: α) να εισηγείται προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων τρόπους βελτίωσης των διαδικασιών του συλλογικού προγραμματισμού και της αξιολόγησης του έργου των σχολικών μονάδων και β) να συντάσσει εκθέσεις με γενικές παρατηρήσεις, ιδίως όσον αφορά στις ανάγκες, δυσκολίες, τάσεις και επιτεύγματα, επί των εκθέσεων εξωτερικής αξιολόγησης των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., τις οποίες αναρτά στην ιστοσελίδα της και στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 47. Για τα θέματα αυτά η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. συνεργάζεται με τους κατά περίπτωση αρμόδιους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς και με το Ι.Ε.Π., αν κρίνεται και από τους δύο φορείς αναγκαίο.

4. Το Ι.Ε.Π. αξιοποιεί το περιεχόμενο της ανωτέρω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο για την επιτέλεση όλου του εύρους των αρμοδιοτήτων του και εισηγείται σχετικά στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

5. Κάθε ειδικότερο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου δύναται να καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και του Ι.Ε.Π.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education