roris anthropos se karekla

 Έκθεση που διατρέχει την ελληνική τέχνη του 20ου αιώνα παρουσιάζει το Ίδρυμα Θεοχαράκη.
Οι σπουδαιότεροι έλληνες ζωγράφοι, παρουσιάζουν μέσα από τα έργα τους την ανθρώπινη μορφή. Η Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου και το Ίδρυμα Β & Μ Θεοχαράκη παρουσιάζουν στους χώρους του Ιδρύματος την έκθεση «Η Ανθρώπινη Μορφή στην Ελληνική Ζωγραφική στον 20ο αιώνα» που παρουσιάζεται από 22 Ιανουαρίου.

 73 μοναδικοί πίνακες στο Ιδρυμα Θεοχαράκη

Εβδομήντα τρεις μοναδικοί πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής παρουσιάζονται στην έκθεση, με σκοπό να προβάλουν την περιπέτεια της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της ελληνικής ζωγραφικής, του 20ού αιώνα.

 Γιαννης Μόραλης

Η έκθεση αυτή δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γνωρίσει ότι η ανθρώπινη μορφή αποτελεί προσφιλές θέμα των καλλιτεχνών σ’ όλη τη διάρκεια του 20ού αιώνα.

Η αποδέσμευση από τον Ακαδημαϊσμό και η αυτονόμησή της στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Η θεματική αυτή έκθεση μας επιτρέπει επίσης να παρακολουθήσουμε τη σταδιακή αποδέσμευση της ανθρώπινης μορφής από τον ακαδημαϊκό νατουραλισμό και την εκφραστική της αυτονόμηση καθώς και την επίδραση που άσκησαν τα πρωτοποριακά κινήματα των αρχών του 20ού αιώνα στη σύγχρονη ελληνική ζωγραφική.

γιαννης τσαρούχης

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα των ζωγράφων: Συμεών Σαββίδη, Θάλειας Φλωρά Καραβία, Κωνσταντίνου Παρθένη, Θεόφραστου Τριαναταφυλλίδη, Σπύρου Παπαλουκά, Όθωνα Περβολαράκη, Περικλή Βυζάντιου, Γιώργου Μπουζιάνη, Νικόλαου Λύτρα, Γεράσιμου Στέρη, Γιάννη Τσαρούχη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Γιάννη Μόραλη, Διαμαντή Διαμαντόπουλου, Γεώργιου Βακιρτζή, Κωνσταντίνου Βυζάντιου, Παναγιώτη Τέτση, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Χρίστου Καρά, Γιάννη Γαΐτη, Παύλου Διονυσόπουλου, Δημήτρη Μυταρά, Αλέκου Φασιανού, Αχιλλέα Δρούγκα, Χρόνη Μπότσογλου, Θανάση Μακρή, Μιχάλη Μαδένη, Ξενοφώντα Μπήτσικα, Γιώργου Ρόρρη κ.ά.

 νικος λυτρας

Επιμέλεια έκθεσης: Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου, Επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου. Διάρκεια έκθεσης: 22 Ιανουαρίου έως 26 Απριλίου 2020.

δημητρης μυταράς

«Η Ανθρώπινη Μορφή στην Ελληνική Ζωγραφική
20ός Αιώνας» / Από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη
Από Τετάρτη 22 Ιανουαρίου ώρα 20.00
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ

 

pazari vivliou kotzia

Αντίστροφη μέτρηση για το 24ο Παζάρι βιβλίου. Την αγαπημένη συνήθεια για βιβλιόφιλους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.

 Το 24ο Παζάρι Βιβλίου 2020 θα πραγματοποιηθεί και φέτος στην Πλατεία Κοτζιά από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.) και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοχαρτοπωλών (Π.Ο.Ε.Β) υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων.
Από την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου και για είκοσι τέσσερις ημέρες, έως και την Κυριακή 09 Φεβρουαρίου, πραγματοποιείται στην Πλατεία Κοτζιά το μεγαλύτερο και πλέον οργανωμένο Παζάρι Βιβλίου στην πόλη των Αθηνών, με κεντρικό σύνθημα: «Το βιβλίο είναι η δύναμή σου».

Εκδόσεις από όλη την Ελλάδα στο Παζάρι βιβλίου
Το Παζάρι Βιβλίου είναι η θεσμοθετημένη εκδήλωση που διοργανώνεται εδώ και είκοσι τέσσερα έτη, προσφέροντας στο αναγνωστικό κοινό χιλιάδες τίτλους βιβλίων σε πολύ χαμηλές τιμές, που αρχίζουν από μόλις 1 ευρώ.
Στο 24ο Παζάρι Βιβλίου 2020, όπως κάθε χρόνο, συμμετέχουν εκδότες από όλη την Ελλάδα (μέλη πρωτοβάθμιων σωματείων), προσφέροντας πάνω από 10.000 τίτλους βιβλίων, σε τιμές, που δεν ξεπερνούν το 30% της αρχικής τους λιανικής τιμής. Σε μία σύγχρονη, υπαίθρια, στεγασμένη και θερμαινόμενη εγκατάσταση, το αθηναϊκό, και όχι μόνο, αναγνωστικό
κοινό έχει την ευκαιρία να προμηθευτεί αξιόλογα βιβλία από μία μεγάλη ποικιλία τίτλων, όλων των κατηγοριών και για όλες τις ηλικίες.
Το 24ο Παζάρι Βιβλίου, στην Πλατεία Κοτζιά, θα λειτουργεί με ελεύθερη είσοδο, καθημερινά, Σάββατα και Κυριακές από τις 09:00 το πρωί μέχρι και τις 21:00 το βράδυ, από 17 Ιανουαρίου έως και 09 Φεβρουαρίου 2020.

24ο ΠΑΖΑΡΙ ΒΙΒΛΙΟΥ 2020 / ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΤΖΙΑ /17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – 09 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Ανοιχτά καθημερινά, Σάββατα και Κυριακές από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ / 200 εκδότες – 500.000 βιβλία – τιμές από 1 €

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΚΔΟΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΥ (Σ.ΕΚ.Β.) & ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΚΔΟΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΧΑΡΤΟΠΩΛΩΝ (Π.Ο.Ε.Β)

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

karekla astrologikos xarths

Ποδαρικό στο Ιδρυμα Θεοχαράκη κάνει το νέο έργο της Βαλίνιας Σβορώνου «ENDYMION / Κεφάλαιο 1: Μερική Έκλειψη Σελήνης».

Μία εφαρμογή αστρονομίας-stargazing στο Ιδρυμα Θεοχαράκη

Το έργο, που θα παρουσιαστεί από 10 Ιανουαρίου, αποτελεί την πρώτη αφηγηματική ενότητα της εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας, σχεδιασμένης από την καλλιτέχνιδα.
Μία εφαρμογή αστρονομίας-stargazing, πλατφόρμα για την αφήγηση μιας ιστορίας που αποκαλύπτεται παράλληλα με ουράνια γεγονότα του νέου έτους, ξεκινώντας με τη μερική σεληνιακή έκλειψη στις 10 Ιανουαρίου 2020.
Η εφαρμογή ενημερώνεται από διάφορες έννοιες γύρω από την κατασκευή μύθων που περιβάλλουν το ζωδιακό κύκλο, τους αστερισμούς και τη χρησιμότητά τους ως μέσο πλοήγησης κατά τη διάρκεια των αιώνων.

Η αστρονομία στην υπηρεσία της τέχνης στο Ιδρυμα Θεοχαράκη
Η αφήγηση της εφαρμογής παίρνει τον αρχαίο ελληνικό μύθο του Ενδυμίωνα ως σημείο εκκίνησης για να διερευνήσει τον αντίκτυπο των ιδεών του ρομαντισμού για τη σχέση ανατολής και δύσης στην κατασκευή αντιλήψεων για το σύγχρονο κόσμο.

εργο τεχνηςΤο έργο αποκτά υπόσταση τόσο ψηφιακή όσο και υλική με τη μορφή γλυπτικών εγκαταστάσεων και τυπωμάτων
Η εικαστικός χρησιμοποιεί τα εργαλεία της αστρονομίας δημιουργώντας ένα κόμβο όπου μυθολογίες πέρα από χρονικά και γεωγραφικά όρια συνομιλούν με την επιστημονική παρατήρηση. Στη σταδιακή αποκάλυψη της ιστορίας μέσω της ψηφιακής εφαρμογής, ο μύθος του Ενδυμίωνα αφομοιώνει τις ανατροπές πλοκής των ρωμαϊκών χρόνων, τις ρομαντικές αναγνώσεις του αλλά και τις οικειοποιήσεις της pop κουλτούρας.

Τέχνη και αστρονομία στο Ιδρυμα Θεοχαράκη
Η Βαλίνια Σβορώνου δανείζεται φόρμες, αισθητικές αναφορές, μεθόδους αφήγησης και παρουσιάζει διάφορα στρώματα δράσης.

καρεκλα αστρονομια

Μία εφαρμογή αστρονομίας-stargazing, πλατφόρμα για την αφήγηση μιας ιστορίας που αποκαλύπτεται παράλληλα με ουράνια γεγονότα του νέου έτους, ξεκινώντας με τη μερική σεληνιακή έκλειψη στις 10 Ιανουαρίου 2020
Ο ζωδιακός κύκλος
Το έργο αποκτά υπόσταση τόσο ψηφιακή όσο και υλική με τη μορφή γλυπτικών εγκαταστάσεων και τυπωμάτων. Ως πορώδης μεμβράνη, μεταξύ υλικού, ψηφιακού και ενσώματου, επιτρέπει τη ροή διάφορων ιστοριών, εξερευνώντας τα όριά τους, τροφοδοτώντας με νέα στοιχεία, ανατρέποντας την κατάληξή τους.
Οι μύθοι που εκκινούν από το ζωδιακό κύκλο γίνονται κατανοητοί εδώ ως σχέδια διαφυγής, περισπασμοί και περιπλανήσεις μέσα και πέρα από το μουσείο, την καταγραφή, παρατήρηση, τη φαντασία και την ονειροπόληση.
Η Βαλίνια Σβορώνου συνδέει αντιφατικά περιεχόμενα σε κάτι νέο, προτείνοντας ένα είδος διαισθητικής ανάγνωσης-πλοήγησης.
Θέτει μια σειρά ερωτημάτων για τις ορθόδοξες αναγνώσεις της επιστήμης, της ιστορίας και του κόσμου της τέχνης.
Μέσω της μυθολογικής σύνδεσης Ενδυμίωνα – Σελήνης επικεντρώνεται στις σχέσεις εξουσίας παρατηρητή και παρατηρούμενου, υποκειμένου και αντικειμένου, στην έμφυλη διάσταση του βλέμματος, θέλοντας να διαπραγματευτεί τη σταθερότητα των τελευταίων.

Οπως αναφέρει το Ιδρυμα Θεοχαράκη η Βαλίνια Σβορώνου, προσπαθεί να ξανασκεφτεί τις πολιτικές δυνατότητες της καλλιτεχνικής οικειοποίησης στα όρια του μουσείου. Πως μπορεί κανείς να θέσει υπο αμφισβήτηση τις κυρίαρχες αφηγήσεις, να αναδείξει την προβληματική φυσικοποίηση τους και να δώσει χώρο σε πολλαπλές φωνές να ακουστούν; Η γλώσσα, η αναπαράσταση και ο χώρος δράσης γίνονται εργαλείο και στόχος – μέσο αναστοχασμού στους τρόπους που οι ιστορίες κατασκευάζονται, εκτίθενται και καταναλώνονται.

ΒΑΛΙΝΙΑ ΣΒΟΡΩΝΟΥ ENDYMION / Κεφάλαιο 1: Μερική Έκλειψη Σελήνης

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη, 5ος όροφος
Εγκαίνια: 10 Ιανουαρίου, 19:30-22:00 Διάρκεια: 10-17 Ιανουαρίου 2020

Digital Production: Αίας Κόκκαλης / Επιμέλεια: Πάνος Γιαννικόπουλος

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

ImgSrc 1 7

Το 2020, η επετειακή χρονιά για τα 250 χρόνια από τη γέννηση του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827), δίνει το έναυσμα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για ένα πλούσιο αφιέρωμα στον μεγάλο συνθέτη, το οποίο επιχειρεί να αναδείξει πτυχές της τεράστιας εργογραφίας του, φανερές και κρυφές. Το ενδιαφέρον στρέφεται, την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου (20:30), στη μουσική δωματίου του σπουδαίου Γερμανού μουσουργού και σε δύο συνθετικά κομψοτεχνήματά του γραμμένα για βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο, το πρώτο Τρίο και το περίφημο Τρίο «Του Αρχιδούκα».

Θα τα ερμηνεύσουν στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος δύο πολυβραβευμένοι δεξιοτέχνες της νέας γενιάς, η βιολονίστα Δανάη Παπαματθαίου- Μάτσκε και ο τσελίστας Μπένεντικτ Κλαίκνερ, καθώς και ο πιανίστας Ούβε Μάτσκε, καταξιωμένος σολίστ και μουσικός παιδαγωγός.Η πρώτη σύνθεση της βραδιάς, το Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε ντο ελάσσονα, έργο 1 αρ. 3, αποτελεί μέρος μιας συλλογής με τρία κομμάτια για τον συγκεκριμένο συνδυασμό μουσικών οργάνων. Πρωτοπαρουσιάστηκαν στα 1795 στην οικία του φιλόμουσου πρίγκιπα φον Λιχνόφσκυ, στον οποίο και είναι αφιερωμένα. Ο Λιχνόφσκυ υπήρξε στενός φίλος και ένθερμος υποστηρικτής του τότε νεαρού Μπετόβεν, όταν ο τελευταίος διέμενε στη Βιέννη, την πρωτεύουσα της μουσικής.

Το αριστουργηματικό Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε σι ύφεση μείζονα, έργο 97, «Του Αρχιδούκα», που θα ακουστεί στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, είναι μια παρτιτούρα με μεγάλο εκφραστικό βάθος και σημαντικές συνθετικές καινοτομίες. Αφιερώθηκε από τον Μπετόβεν στον αληθινό του φίλο Ροδόλφο, Αρχιδούκα της Αυστρίας.

Η βιολονίστα Δανάη Παπαματθαίου – Μάτσκε έχει εμφανιστεί ως σολίστ και ως μέλος σχήματος μουσικής δωματίου σε μεγάλες αίθουσες και φεστιβάλ της Ευρώπης και των ΗΠΑ, ενώ έχει συμπράξει με πολυάριθμα συμφωνικά σύνολα και ορχήστρες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει αποσπάσει πολλές διακρίσεις σε διεθνείς καλλιτεχνικές διοργανώσεις (μεταξύ άλλων, πρώτα βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς «Andrea Postacchini»-Ιταλία και «Henri Marteau»-Γερμανία). Μελέτησε βιολί με υποτροφίες διεθνών φορέων στο Μοτσαρτέουμ του Σάλτσμπουργκ και στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Αμβούργου. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει εκδώσει δύο δίσκους με έργα για σόλο βιολί καθώς και για βιολί και πιάνο.

Ο σολίστ του τσέλου Μπένεντικτ Κλαίκνερ δίνει συχνά συναυλίες με γνωστές ευρωπαϊκές ορχήστρες. Ως σολίστ έχει συνεργαστεί με μαέστρους διεθνούς φήμης (Μέτσμαχερ, Μπάρενμποϊμ, Πόππεν, Ρατλ κ.ά.), ενώ ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου έχει συμπράξει με διάσημους σολίστ (Κρέμερ, Μούττερ, Σιφ). Έχει εμφανιστεί σε συμφωνικά κέντρα της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Ασίας. Έχει βραβευτεί στον διεθνή μουσικό διαγωνισμό «Manhattan» και του Φεστιβάλ Βερμπιέ και έχει τιμηθεί με το βραβείο «Emanuel Feuermann». Από το 2014 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ του Κόμπλεντς. Έχει ηχογραφήσει έξι cd, που έλαβαν διθυραμβικές κριτικές, σε συνεργασία με διάσημους σολίστ, μαέστρους και συνθέτες. Σπούδασε τσέλο με υποτροφία στη Διεθνή Ακαδημία Κρόνμπεργκ.

Δεξιοτέχνης πιανίστας με μεγάλη αισθαντικότητα, ο Γερμανός Ούβε Μάτσκε έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ σε μεγάλα μουσικά κέντρα και φεστιβάλ της Ευρώπης και έχει συμπράξει ως σολίστ με ελληνικές και ξένες ορχήστρες. Έχει συνεργαστεί με διακεκριμένα σύνολα μουσικής δωματίου, όπως το Κουαρτέτο Γκεβάντχαους, το Κουαρτέτο Εγχόρδων της Λειψίας, το αρμενικό Κουαρτέτο Komitas, καθώς και με αναγνωρισμένους σολίστ (Χούντετσεκ, Μιλάνοβα, Φελτς κ.ά.). Η δισκογραφία του περιλαμβάνει έργα Μπαχ, Σούμαν, Σούμπερτ, Λιστ, Μούσοργκσκι και ελλήνων συνθετών. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Μουσικής «Φραντς Λιστ» της Βαϊμάρης και της Ακαδημίας «Φραντς Λιστ» της Βουδαπέστης. Σπουδαίο ρόλο στην πιανιστική του τέχνη έπαιξαν οι Γιάκομπ Λατάινερ και Πέτερ Σόλυμος. Δίδαξε επί σειρά ετών στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής «Λιστ» στη Βαϊμάρη και είναι τακτικός καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Πρόεδρος του ΕΤΟΣ της ΚΟΘ.

(ΠΗΓΗ:www.in.gr)

 

acropoli eisodos

Σε τροποποίηση του ωραρίου επίσκεψης του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης εκτάκτως για αύριο, λόγω της επίσκεψης Νετανιάχου, προχώρησε το υπ. Πολιτισμού.

Mε ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, πληροφορεί το κοινό ότι αύριο, Παρασκευή 3 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, ο αρχαιολογικός χώρος Ακρόπολης- Κλιτύων θα λειτουργήσει από τις 08:00 έως τις 10:00 (τελευταία είσοδος 9:30) και θα επαναλειτουργήσει από τις 13:00 έως τη λήξη του ωραρίου στις 17:00 (τελευταία είσοδος 16:30).

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)