fbpx

 

limani festival kinimatografou

Μοιραζόμαστε, από το σπίτι μας, στο youtube κανάλι του ΦΚΘ, μικρού μήκους ταινίες των σκηνοθετών του προγράμματος Meet the Future.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συνεχίζει τις δράσεις με οδηγό το ελληνικό σινεμά στην πρωτογνωρη συνθήκη του κορωνοϊού που βιώνουμε.

Μένουμε σπίτι με το ΦΚΘ

Στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μενουμε σπίτι» τις επόμενες μέρες το ΦΚΘ προβάλλει δωρεάν για το κοινό, μικρού μήκους ταινίες που υπογράφουν οι σκηνοθέτες οι οποίοι συμμετείχαν στην ενότητα «Meet the Future» του 60ού Φεστιβάλ, τον Νοέμβριο του 2019.  Η δράση «Meet the Future» πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση.
Οι καλύτεροι σκηνοθέτες στο είδος τους από το ΦΚΘ
Πρόκειται για σκηνοθέτες που έχουν επιλεγεί με μικρού μήκους ταινία τους, τα τελευταία πέντε χρόνια, στα προγράμματα των 13 μεγαλύτερων κινηματογραφικών φεστιβάλ του κόσμου (Κάννες, Βενετία, Βερολίνο, Λοκάρνο, Κάρλοβι Βάρι, Σαν Σεμπαστιάν, Λονδίνο, Ρότερνταμ, Νέα Υόρκη, Τραϊμπέκα, Τορόντο, Σάντανς, Μπουσάν) ή έχουν κερδίσει υποψηφιότητα για τα Βραβεία Όσκαρ και δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμη την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους.

Για τις επόμενες μέρες, στο youtube κανάλι του Φεστιβάλ, βλέπουμε όλοι μαζί δωρεάν, τις μικρού μήκους ταινίες των σκηνοθετών. Επιλογή από τη φιλμογραφία κάθε σκηνοθέτη θα είναι διαθέσιμη στο https://www.youtube.com/user/filmfestivalgr  για τρεις ημέρες και θα παρουσιάζονται οι σκηνοθέτες με αλφαβητική σειρά.

Παρασκευή η πρώτη προβολή του ΦΚΘ
Η online προβολή ταινιών ξεκινά αύριο, Παρασκευή 27 Μαρτίου με τις ταινίες της Άρτεμις Αναστασιάδου, Calling και I am Mackezie.
Στη δράση Meet the Future συμμετείχαν οι εξής σκηνοθέτες:

 

Άρτεμις Αναστασιάδου

Μυρσίνη Αριστείδου

Σοφία Γεωργοβασίλη

Έμμα Δοξιάδη

Νεριτάν Ζιντζιρία

Βασίλης Κεκάτος

Ευθύμης Kosemund Σανίδης

Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

Στέλλα Κυριακοπούλου

Νίκος Κυρίτσης

Ζακλίν Λέντζου

Βαγγέλης Λυμπερόπουλος

Χρήστος Μασσαλάς

Λουκιανός Μοσχονάς

Θανάσης Νεοφώτιστος

 

 

menoumeapiti kai grafoume

Το BookSitting, σε μια δύσκολη για όλους μας συγκυρία, εν μέσω κορωνοϊού, εγκαινιάζει τη νέα δράση «Μένουμε σπίτι και γράφουμε».
Σκοπός να δώσει κίνητρο για δημιουργική έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων της πρωτόγνωρης κατάστασης που ζούμε κάτω από την απειλή του κορωνοϊού.
Μενουμε σπίτι και γράφουμε σκέψεις για τον κορωνοϊό
«Στείλτε μας τα κείμενά σας, ποιήματα ή πεζά, που σας ενέπνευσαν οι αλλαγές που έφερε η απειλή του κορωνοϊού στη ζωή μας ή απλώς σκέψεις που κάνετε κατά την παραμονή σας στο σπίτι στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με θέμα #menoumespiti_kai_grafoume και θα τα δημοσιεύσουμε» αναφερει το BookSitting.

μενουμε σπιτι
menoumespiti_kai_grafoume Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε μαζί μας στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr )

 

antras diavazei e book

Σειρά ψηφιακών βιβλίων, εκθέσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων προτείνει, στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μένουμε στο σπίτι», το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία.

Μένουμε σπίτι και το Σαββατοκύριακο
«Ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων και των αρμόδιων Αρχών για την προστασία όλων μας από τον κορωνοϊό, «μένουμε σπίτι» και σας προσκαλούμε να περιηγηθείτε ψηφιακά στον κοινοβουλευτισμό, τη δημοκρατία και την ιστορία» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ίδρυμα της Βουλής.
Μπορούμε να διαλέξουμε βιβλία όπως:

Βιβλία σε ψηφιακή μορφή
Ερευνητικά προγράμματα
Πρόσφυγες: η υποδοχή τους στην Ελλάδα (1821-1989). Έρευνα-τεκμηρίωση-διάχυση
Αντιπρόσωποι των Εθνοσυνελεύσεων και Βουλευτικό. Βιογραφική Τεκμηρίωση.
Ψηφιακές εκθέσεις
Ψηφιακά εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες
Για τακτικότερη ενημέρωση, το ΙΒΚΔ μας καλεί να το ακολουθήσουμε στο https://www.facebook.com/idrimavoulis/ και εύχεται «να συναντηθούμε σύντομα στις εκδηλώσεις, στις εκθέσεις και στα εκπαιδευτικά μας προγράμματα»

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

shutterstock 771096511klik 735x459

Μια επίσκεψη εκεί δεν είναι απλώς ένας γραφικός περίπατος πλάι στη λίμνη, αλλά μια πραγματική καταβύθιση στη χώρα του αγνώστου και του αινιγματικού.

Για το προϊστορικό Δισπηλιό ο λόγος, έναν λιμναίο οικισμό της Καστοριάς που παραμένει στους σημαντικότερους και παλαιότερους του είδους στην Ευρώπη.

Όλα ξεκίνησαν συμπτωματικά το 1932 σε μια βόλτα του διαπρεπή ακαδημαϊκού Αντώνιου Κεραμόπουλου στη λίμνη της Καστοριάς, όταν η έμπειρη ματιά του καθηγητή παρατήρησε πράγματα που δεν ανήκαν στον δικό μας κόσμο.

 

Θα έπρεπε ωστόσο να περάσουν 60 χρόνια για να ξεκινήσει η συστηματική ανασκαφή του χώρου από τον καθηγητή Γεώργιο Χουρμουζιάδη και να φέρει η αρχαιολογική σκαπάνη στο φως τα σπουδαία νεολιθικά ευρήματα του οικισμού.

Τα λείψανα του εκτεταμένου λιμναίου οικισμού της Μέσης και Νεότερης Νεολιθικής Εποχής περιλαμβάνουν και την Πινακίδα του Δισπηλιού (ή Δίσκος του Δισπηλιού), ένα εύρημα που ο «Δημόκριτος» τοποθέτησε χρονολογικά στο 5260 π.Χ.

Η πινακίδα, όπως μας πληροφορεί ο καθηγητής στο βιβλίο του «Δισπηλιό, 7500 χρόνια μετά», φέρει χαράγματα, σήματα, «μια προσπάθεια επικοινωνίας του νεολιθικού ανθρώπου που ελπίζουμε κάποτε να μπορέσουμε να ερμηνεύσουμε».

 

Ο θαμπωμένος επισκέπτης θα δει σήμερα τη φυσική αναπαράσταση τμήματος του προϊστορικού οικισμού, θαυμάζοντας την αξιοζήλευτη τεχνογνωσία του προϊστορικού ανθρώπου σε όρους εργαλείων, αλλά και την ικανότητά του να φτιάχνει καλύβες ακόμα και μέσα στο νερό, ώστε να προστατεύεται από τα καπρίτσια της φύσης.

Πώς ήταν ένα νοικοκυριό πριν από 7.500 χρόνια; Ο τόπος μας έχει κι εδώ την απάντηση και βρίσκεται έξω ακριβώς από την πανέμορφη Καστοριά, σε μια πιστή αναπαράσταση σε πραγματικές διαστάσεις.

Μέσα στις 8 ξύλινες καλύβες θα δεις τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης του νεολιθικού ανθρώπου, όλα τους πιστά αντίγραφα των ευρημάτων που ανασύρθηκαν από τη λήθη. Αγγεία, κύπελλα, εργαλεία, ακόμα και φλογέρες.

 

Ήταν μια από τις πρώτες που έχουμε βρει και καλά οργανωμένες ανθρώπινες κοινότητες, μια πρωτόγονη μορφή κοινής ζωής που μας κληροδότησε πολλά απ’ όσα θεωρούμε σήμερα δεδομένα.

Ένα ταξίδι στον χρόνο, ένα ταξίδι σε ένα από τα λίκνα της ανθρώπινης ιστορίας…

(ΠΗΓΗ:www.newsbeast.gr)

 

xoreytria goulandri

Mια ψηφιακή περιήγηση στο μοναδικό Μουσείο Γουλανδρη, από τον καναπέ μας.
Σπάνια έργα τέχνης από τη συλλογή του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή παρουσιάζονται στο goulandris.gr και είναι προσβάσιμα για ελεύθερη ψηφιακή περιήγηση από το σπίτι. Ψηφιακές αναπαραγωγές 148 έργων, εικόνες λεπτομερειών και ηχητικές ξεναγήσεις σε δύο γλώσσες προσφέρουν στους χρήστες μία ολοκληρωμένη οπτική των έργων τέχνης και ένα νέο σημείο επαφής με το Μουσείο.

πινακας

Paul Gauguin (1848-1903) Nature morte aux Pamplemousses Νεκρή φύση με γκρέιπ φρουτ Still Life with Grapefruits 1901 ή 1902 | 1901 or 1902 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 66 × 76.5 cm

Μέσα από την ψηφιακή περιήγηση στη συλλογή, οι χρήστες μπορούν να εξερευνήσουν έργα των Van Gogh, Picasso, El Greco, Monet, Rodin, Miró, Degas, Giacometti, Cézanne, Παρθένη, Τσαρούχη, Μόραλη και άλλων
ονομάτων της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, να ανακαλύψουν λεπτομέρειες κρυμμένες στο πίσω μέρος των καμβάδων και να μάθουν περισσότερα για τη δημιουργία των έργων, την ιστορία τους, και τη ζωή των καλλιτεχνών.

χορευτρια

Edgar Degas (1834 - 1917) Petite danseuse de quatorze ans Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών 1878-1881 περίπου
Μπρούντζος με καφέ πατίνα, τούλινη φούστα και σατέν κορδέλα σε ξύλινη βάση Χύτευση A. A. Hébrard, Παρίσι, 1922 περίπου
96,5 × 47 × 35 cm
Ανάμεσά τους βρίσκεται η Μικρή χορεύτρια δεκατεσσάρων ετών (1878-1881 περίπου) του Degas, που κλόνισε τα θεμέλια της γλυπτικής, ο Καθεδρικός Ναός της Ρουέν το πρωί (ροζ απόχρωση) (1894), ένας από τους πιο ολοκληρωμένους πίνακες της σειράς των Καθεδρικών του Monet, καθώς και το έργο Η συγκομιδή της ελιάς (Δεκέμβριος 1889) του Van Gogh, το οποίο ο καλλιτέχνης δημιούργησε κατά την περίοδο του εγκλεισμού του στην ψυχιατρική κλινική του Σαιν-Ρεμύ-ντε-Προβάνς.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)