fbpx

 

therino othoni mple karekles

Ο Δήμος Αθηναίων δίνει δυναμικό παρών στα πολιτιστικά δρώμενα του καλοκαιριού και μετρά αντίστροφα για το 10ο Athens Open Air Film Festival με κέντρο το σινεμά.
Μετα τις ανακοινώσεις για την παραχώρηση της Τεχνόπολης από τον Δήμο Αθηναίων, αξέχαστες κινηματογραφικές εμπειρίες υπόσχεται το Athens Open Air Film Festival, ο καλοκαιρινός θεσμός που διοργανώνεται για δέκατη χρονιά φέτος, από τις «Νύχτες Πρεμιέρας», με τη συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων(ΟΠΑΝΔΑ).

Ήδη παρουσιάστηκε η αφίσα του 10ου Athens Open Air Film Festival, ενώ το πλήρες πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει εκδηλώσεις σε θερινούς κινηματογράφους, υπαίθρια σινεμά σε εμβληματικές τοποθεσίες και drive-in προβολές, που αυτό το καλοκαίρι είναι τάση ,θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Δωρεάν σινεμά σε απρόοπτα σημεία της πόλης

«Δηλώνουμε το ελπιδοφόρο "παρών" σε αυτή την πρωτοφανή και δύσκολη συγκυρία που όλοι βιώνουμε και υποσχόμαστε αξέχαστες κινηματογραφικές εμπειρίες, δωρεάν για το κοινό: Προγραμματίζουμε εκδηλώσεις σε αγαπημένους θερινούς κινηματογράφους, μετατρέπουμε εμβληματικές τοποθεσίες της πόλης σε μαγευτικά υπαίθρια σινεμά και προετοιμάζουμε εντυπωσιακές drive-in προβολές, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την αρτιότερη οπτικοακουστική εμπειρία, επιφυλάσσοντας στο κοινό θρυλικές και ιδιαίτερα αγαπητές του ταινίες από ολόκληρο τον κόσμο και, φυσικά, τηρώντας απαρέγκλιτα τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του φεστιβάλ.

 ΑΦΙΣΑ

«Προγραμματίζουμε εκδηλώσεις σε αγαπημένους θερινούς κινηματογράφους, μετατρέπουμε εμβληματικές τοποθεσίες της πόλης σε μαγευτικά υπαίθρια σινεμά και προετοιμάζουμε εντυπωσιακές drive-in προβολές»
Δημιουργός της αφίσας του 10ου Athens Open Air Film Festival είναι ο illustrator Βασίλης Μέξης. «Ξεκινώντας από το 2010, η Αθήνα μεταμορφώνεται κάθε καλοκαίρι σε θερινό σινεμά μέσα από τις προβολές του Athens Open Air Film Festival. Διανύοντας μία πορεία που φέτος μετράει 10 χρόνια, το Φεστιβάλ κάνει τη στάση του στη δική του Λεωφόρο της Δόξας. Εκεί πλέκει έναν ψάθινο αστερία και έτσι το Athens Open Air Film Festival αποκτά το δικό του χρυσό αστέρι στον ανοιχτό ουρανό της πόλης», σημειώνει ο ίδιος.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

filipoi kionas kolona piso dentra

Κάτι υπέροχο συμβαίνει τα τελευταία καλοκαίρια στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων.
Ενα καλλιτεχνικό camp, ένα εργαστήρι αρχαίου δράματος, με ηθοποιούς, μουσικούς και σκηνοθέτες να στήνουν παραστάσεις αρχαίου δράματος για το κοινό, αυτή τη χρονιά μέσω διαδικτύου.

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο θεατρικό camp με χαρακτήρα καλλιτεχνικό αλλά και εκπαιδευτικό, που εδώ και τέσσερα χρόνια έχει δώσει μια νέα πνοή στην περιοχή των Κρηνίδων, δίπλα στο αρχαίο θέατρο και τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, όπου και πραγματοποιούνται εργασίες για την ενοποίηση του χώρου.

Φέτος, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, προχωράμε πιο θαρραλέα, πιο δυναμικά και καλούμε 31 καλλιτέχνες (ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μεταφραστές, μουσικοί, χορευτές), να πάρουν μέρος σε αυτό το «μικρό» φεστιβάλ μέσα στο «μεγάλο», στις «Θεατρικές Αναγνώσεις» αρχαίου δράματος (παραστάσεις εν δυνάμει), που θα λάβουν χώρα από 1 έως 23 Αυγούστου.

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο camp στους Φιλίππους
Η Λυδία Φωτοπούλου, η Όλια Λαζαρίδου, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Ακύλλας Καραζήσης, ο Θοδωρής Γκόνης, η Λουκία Μιχαλοπούλου, η Ρηνιώ Κυριαζή, ο Γιάννης Καλαβριανός και η Ιόλη Ανδρεάδη, με μικρές και ευέλικτες ομάδες εκλεκτών συνεργατών τους, θα διαμείνουν διαδοχικά στις Κρηνίδες, παρουσιάζοντας, ανά τρεις μέρες, ο καθένας τη δική του εκδοχή πάνω στην θεατρική ανάγνωση του αρχαίου δράματος. Ανάμεσα στις τραγωδίες που θα «ακουστούν» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων, είναι η «Αντιγόνη», οι «Βάκχες», η «Μήδεια», η «Ελένη», ο «Αγαμέμνων» και οι «Τρωάδες».

αρχαια

live streaming από τους Φιλίππους
Οι παραστάσεις καθώς και όλη η διαδικασία των δοκιμών θα είναι ανοιχτές για το κοινό μέσω διαδικτύου σε ζωντανή μετάδοση (live streaming) και θα λειτουργούν σαν ανοιχτό εργαστήριο για θεατρολόγους, φοιτητές και απόφοιτους δραματικών σχολών, ερασιτεχνικές ομάδες, την τοπική κοινότητα και όποιον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει.
Στη διάρκεια του εργαστηρίου θα μιλήσουν οι μεταφραστές Γιάννης Λιγνάδης και Παντελής Μπουκάλας με θέμα την μετάφραση στο αρχαίο δράμα και τη δραματουργία των αρχαίων κειμένων.

 Οι παραστάσεις στους Φιλίππους

Λυδία Φωτοπούλου – Χορός : ο θεατής του τραγικού
Η Λυδία Φωτοπούλου ερμηνεύει στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων τα χορικά της Αντιγόνης του Σοφοκλή ως ένα αυτόνομο λυρικό ποίημα, στην έξοχη μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, συνοδευόμενη από τη μουσική της Μόνικα.

θεατρο

 Όλια Λαζαρίδου - Η ιστορία της Αντιγόνης
Μια διασκευή- αφηγηση του μύθου της Αντιγόνης στηριγμένη πάνω στο αρχαίο κείμενο του Σοφοκλή αλλά και στο βιβλίο της Άλι Σμιθ, που απευθύνεται σε παιδιά. Η θεατρική αυτή αφήγηση για όλους, μικρούς και μεγάλους, διηγείται με συνοπτικό αλλά και περιεκτικό τρόπο, σαν συναξάρι, την ιστορία και τα πάθη της τραγικής ηρωίδας .
Ερμηνεύει η Όλια Λαζαρίδου, συνοδευόμενη απο τον μουσικό Νικόλα Σκορδά σε αυτοσχεδιασμό με τα πνευστά του. Κείμενο: Αγγελίνα Βακάλη

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη - Μήδεια του Georg Benda / Ανάμεσα στη λογική και τη μανία
Η ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ερμηνεύουν το έργο του Τσέχου συνθέτη Georg Anton Benda (1722 – 1795) «Μήδεια», σε λιμπρέτο του Γερμανού ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Friedrich Wilhelm Gotter και απόδοση στα ελληνικά από τον Γιάννη Καλλιφατίδη. Πρόκειται για ένα μονόπρακτο μελόδραμα βασισμένο στον κλασικό αρχαιοελληνικό μύθο, όπου το κείμενο δεν τραγουδιέται, αλλά απαγγέλλεται παράλληλα με τη μουσική. Το ποικίλο μουσικό τοπίο του Benda αναδεικνύει με ένταση όλες τις εσωτερικές συγκρούσεις αυτής της μοναδικής γυναίκας. Ο έρωτας και το μίσος, η οργή και η οδύνη, η βαθιά επιθυμία για εκδίκηση και η μητρική αγάπη διαδέχονται καταιγιστικά το ένα το άλλο οδηγώντας στην καταστροφική κορύφωση, την αδιανόητη πράξη της παιδοκτονίας. Η «Μήδεια» είναι από τα έργα που γνώρισαν αμέσως μεγάλη επιτυχία, γι’ αυτό και σύμφωνα με τη συνήθεια της εποχής έγιναν σχεδόν ταυτόχρονα πολλές και διαφορετικές μεταγραφές, ώστε η σύνθεση να γίνει «προσβάσιμη» από μια μεγάλη μερίδα του μουσικόφιλου κοινού. Στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων θα παρουσιαστεί η εκδοχή για πιάνο (Λειψία, 1778) σε εκτέλεση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, ενώ και τα πέντε πρόσωπα του έργου, η Μήδεια, ο Ιάσων, τα δυο παιδιά τους και η Παιδαγωγός ερμηνεύονται από την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

θεατρο

Ακύλλας Καραζήσης - Ιστορίες του Πρόσπερο
Ένα κορίτσι 16 ετών κάθεται πάνω σε τειχίο και χαζεύει. Ύπαιθρος. Αυγουστιάτικο απόγευμα. Λίγο παραπέρα η αδελφή της, 9 ετών, κουκουβιστή στο χώμα κοιτάει μια πέτρα, δίπλα της όρθια μια γυναίκα, στο ένα χέρι κρατάει ένα κλαδί.
Γύρω τους χωράφια, μετά τειχία, μετά ελαι΄βνας. Εκει ενας αντρας αγκαλιαζει ενα αρχαιο δεντρο. Είναι μεγάλος με μακρυά γένεια και κοκάλινα γυαλιά. Μοιάζει του Ginsberg, του ποιητή. Είναι ο Πρόσπερο. Αφήνει την αγκαλιά κι έρχεται προς τα κορίτσια. Αργά. Προχωράει μες τα χωράφια και σε κάθε βήμα του σηκώνονται σύννεφα απο ακρίδες.
Ακούει την μικρἠ εν τω μεταξύ να διαβάζει την περιγραφή ενος ναυαγίου. Η μεγάλη παίζει μπάσο. Ηλεκτρικό. Ο Πρόσπερο φτάνει και κάθεται ανάμεσα τους. Στο τειχίο δίπλα του ένα άσπρο χοντρό βιβλίο. Οι Δοκιμές του Σεφέρη. Το πιάνει, χωρίς να το κοιτάει λέει.
Ο Πρόσπερο και οι κόρες του. Του διαβάζουν την Τρικυμία. Του μαθαίνουν Ραπ.
Τους μιλάει για το Κομμουνιστικό Μανιφέστο. Για τον Dylan. Για τον Καστοριάδη. Για την Έρημη Χώρα. Παίζουν κιθάρα και μπάσο. Η γυναίκα με το κλαδί χορεύει.
Έχει νυχτώσει. Όλοι καθισμένοι τρώνε. Ψωμί, κρεμμύδι κι ελιές. Ησυχία.
Η μεγάλη κόρη αρχίζει μια μικρή ερωτική ιστορία. Σαν να την τραγουδάει.
Παιζουν: Μαίρη Καραζήση, Ζωή Καραζήση, Μαριλένα Ρασιδάκη, Ακύλλας Καραζήσης

Θοδωρής Γκόνης – Μήδεια του Ευριπίδη
Διαλέγουμε την ηρωίδα, όχι το έργο. Τη Μήδεια, ως φορέα ενός πεπρωμένου. Δεν ανεβάζουμε το έργο, δεν την καταλαβαίνουμε αλλά προσπαθούμε να την καταλάβουμε, που είναι και η βαθύτερη επιθυμία μας, και ίσως αυτό να έχει τελικά σημασία. Αυτό που μας ενδιαφέρει εδώ, στην ηρωίδα του Ευριπίδη δεν είναι η παραφορά και το πάθος αλλά η διαύγεια του νου όπως λειτουργεί ξεκάθαρα με μια λογική ακρίβεια που σχεδόν μας σκανδαλίζει. Διαλογίζεται, συζητά, επιχειρηματολογεί. Η τραγωδία «Μἠδεια» είναι το πρόσωπο Μήδεια.
Μήδεια η Εύη Σαουλίδου / Συμμετέχει ο χορευτής Δημήτρης Σωστηρίου
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης / Σκηνογραφία: Ανδρέας Γεωργιάδης

Γιάννης Καλαβριανός - Επιγράμματα Παλατινής Ανθολογίας
Ο Γιάννης Καλαβριανός θα παρουσιάσει την εργασία του πάνω στα επιγράμματα Παλατινής Ανθολογίας, με τη συμμετοχή των Χριστίνα Μαξούρη, Γιώργου Γλάστρα και του μουσικού Θοδωρή Οικονόμου.

αρχαια

Ιόλη Ανδρεάδη - Ελένη του Ευριπίδη [ή η ανασκευή του Στησιχόρου]
Με το βαθύ στηθόδεσμο, τον ήλιο στα μαλλιά, κι αυτό
το ανάστημα
ίσκιοι και χαμόγελα παντού
στους ώμους στους μηρούς στα γόνατα
ζωντανό δέρμα, και τα μάτια
με τα μεγάλα βλέφαρα,
ήταν εκεί, στην όχθη ενός Δέλτα.
Και στην Τροία;
Τίποτε στην Τροία – ένα είδωλο.
Έτσι το θέλαν οι θεοί.
Κι ο Πάρης, μ’ έναν ίσκιο πλάγιαζε σα να ήταν
πλάσμα ατόφιο
κι εμείς σφαζόμασταν για την Ελένη δέκα χρόνια.
Γ. Σεφέρης

Λένε πως ένας βάρδος παλιός, ο Στησίχορος, έξι γενιές πριν από τον Ευριπίδη, σε ένα ποίημά του κατηγόρησε την Ελένη ότι άφησε τον άντρα της για τον Πάρη και με την αμαρτία της αυτή κατέστρεψε τόσο την Ελλάδα, όσο και την Τροία. Όμως, η Ελένη μετά το θάνατό της έγινε θεά. Γι’ αυτό, τη στιγμή που έγραψε το άδικο αυτό ποίημα ο Στησίχορος, έμεινε τυφλός. Και μετάνιωσε. Και έγραψε καινούργιο. Καινούργιο ποίημα. Καινούργιο τραγούδι.
Σε αυτό ανασκεύασε τις κατηγορίες του, χρησιμοποιώντας τον αρχαίο μύθο, σύμφωνα με τον οποίο στην Τροία δεν πάτησε ποτέ η Ελένη, αλλά η σκιά της. Ενώ την ίδια τη φυγάδευσαν οι θεοί στην Αίγυπτο, όπου περίμενε τον Μενέλαο να γυρίσει από την Τροία και να φύγουνε μαζί για την πατρίδα. Και με το που το γράφει το καινούριο αυτό τραγούδι ο Στησίχορος, ξαναβρίσκει αμέσως την όρασή του.
Στην εκδοχή αυτή της Ελένης του Ευριπίδη για μία ηθοποιό, η Ελένη μόνη και τυφλή μέσα στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, μονή και τυφλή σαν αρχαία ραψωδός, αλλά με άλλες, καινούριες, ελευσίνιες δυνάμεις να ξυπνούν μέσα της, αφηγείται την ιστορία της. Αφηγείται την ανασκευή του Στησιχόρου. Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη / Μετάφραση: Γιάγκος Ανδρεάδης
Διασκευή για μία ηθοποιό: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Όλους τους ρόλους ερμηνεύει η Βασιλική Τρουφάκου

Ρηνιώ Κυριαζή - Βάκχες, το σώμα δίχως σώμα
Το νήμα του μύθου των Βακχών - τέσσερις ηθοποιοί, τρεις γλώσσες, δύο φύλα, ένας τόπος αφηγούνται έναν θεό, δύο αγγέλους, τρεις γυναίκες, τέσσερα σημεία του ορίζοντα.
Τραγουδούν τον θεό μέσα στις αντιφάσεις. Διαγράφουν την πορεία του Πενθέα από το ανίερο στην ιερότητα, από την πλάνη στη γνώση, από την έπαρση στην οδύνη. Μιλούν για την Αγαύη που, από την έκσταση στην τρέλα, διεκδικώντας τη δύναμη της θηλυκής θεάς κατακρημνίζεται. Την άγρια φύση που πάλλεται. Θρηνούν τον άνθρωπο που απομακρύνεται, το σώμα που αποσπάται. Τα απομεινάρια σώματος, το σώμα δίχως σώμα. Πενθούν για τα μικρά μικρά κομμάτια μας, τα ήσυχα μέσα στη μοναξιά μας, τα προστατευμένα ακρωτηριασμένα μας. 
Μια ακροβασία αποστάσεων, μια ανάγκη κυκλική, μια πάλη για το όλον.
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή
Ερμηνεία: Julianna Bloodgood, Rafal Habel, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Ρηνιώ Κυριαζή

καλλιτεχνες

Λουκία Μιχαλοπούλου - ΚασσάνδραΜια απο τις πιό αινιγματικές μορφές του αρχαίου δράματος είναι η Κασσάνδρα, η performance προσπαθεί να εξερευνήσει τον χαρακτήρα της μέσα απο διαχρονικά θραύσματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας,να σκιαγραφήσει μια βιογραφία για την παράφορη μάντισσα του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Πέρα απο τη φιλολογία, η Κασσάνδρα αποτελεί ένα μεγάλο αίνιγμα για τον ηθοποιό. Πώς προσεγγίζεις σκηνικά μια τόσο οριακή προσωπικότητα; Τι εργαλεία χρησιμοποιείς για να αποδόσεις τη Θεόπνευστη μανία της; Μια μάντισσα που δεν τη πίστεψε ποτέ κανείς, παγιδευμένη στον οδηγό και αποτελειωτή της Απόλλωνα. Δραματουργική επεξεργασία / Σκηνοθετική επιμέλεια: Λουκία Μιχαλοπουλου, Χρήστος Τζιούκαλιας / Ερμηνεία: Λουκία Μιχαλοπούλου

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

exodos mesologgiou pinakas

Η ίδρυση Μουσείου Φιλελληνισμού ανακοίνωσε η Περιφέρεια Αττικής.

 Το μουσείο με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής και της Εταιρείας για τον Ελληνισμό και τον Φιλελληνισμό, συζητήθηκε από τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη και τον εκπρόσωπο της Εταιρείας Κ. Βελέντζα, (ο οποίος και σχημάτισε την συλλογή της ΕΕΦ με 2.000 και πλέον φιλελληνικά έργα και ντοκουμέντα).
Στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφέρειας, μετείχε και η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 200 ετών από την απελευθέρωση του 1821, Μ. Βιδάλη.

Πατούλης για μουσείο: Στόχος μας να τιμήσουμε τους Φιλέλληνες

Ο Γιώργος Πατούλης σε δήλωση του επισήμανε ότι με την ευκαιρία των επετειακών εκδηλώσεων, η παραπάνω πρωτοβουλία θα ενισχύσει την εξωστρέφεια της χώρας και θα προβάλει τον ελληνικό πολιτισμό και τις αρχές που ενέπνευσαν τον Φιλελληνισμό. «Στόχος μας είναι με την ίδρυση του Μουσείου στην Αττική, να τιμήσουμε τους Φιλέλληνες που διαχρονικά στήριξαν τη χώρα μας, ειδικά σε περιόδους κρίσης,και παράλληλα να συμβάλλουμε στη σύσφιξη και καλλιέργεια σχέσεων φιλίας και συνεργασίας με τους σύγχρονους Φιλέλληνες και συμμάχους της Ελλάδας διεθνώς», προσέθεσε ο κ Πατούλης.

Το νέο Μουσείο θα διαθέτει περισσότερα από 2.000 αντικείμενα τέχνης και τεκμήρια, που καταγράφουν την εξέλιξη του φιλελληνικού κινήματος από τον 17ο αιώνα μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, και τον ρόλο που αυτό διαδραμάτισε στον αγώνα για την Εθνική μας ανεξαρτησία.

Τα εκθέματα του νέου μουσείου
Περισσότερους από 200 πίνακες Ευρωπαίων ζωγράφων με θέματα γύρω από την Ελληνική Επανάσταση και την Ελλάδα στις αρχές του 19ου αιώνα, αντικείμενα Φιλελληνικής τέχνης από μπρούντζο, πορσελάνη, ύφασμα, ξύλο, χαρτί, κλπ.
Όπλα από τον αγώνα των Ελλήνων
Περισσότερα από 250 πρώτες εκδόσεις φιλελληνικών βιβλίων, παρτιτούρες φιλελληνικής μουσικής, επιστολές Ελλήνων αγωνιστών και Φιλελλήνων, κλπ.
Λιθογραφίες και φωτογραφίες των Φιλελλήνων και προσωπικά τους αντικείμενα όπως και τη μεγαλύτερη συλλογή προσωπικών αντικειμένων και τέχνης του Λόρδου Βύρωνα.
Επίσης, το Μουσείο θα οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα, επισκέψεις σχολείων, ομιλίες, εκδηλώσεις, εκδόσεις, εκθέσεις και συναυλίες φιλελληνικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κλπ.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

antras se therino cinema

Με την πανδημία του κορωνοϊού να έχει πλήξει πολλούς τομείς, ανάμεσά τους και αυτόν της ψυχαγωγίας και ως εκ τούτου τον κινηματογράφο, ένα μικρό αίσθημα αισιοδοξίας δίνει η επανέναρξη των προβολών στα θερινά σινεμά από την 1η Ιουνίου.

Βεβαίως, με προϋποθέσεις, όπως η πληρότητα των σινεμά να φτάνει το 40% και με αυστηρή τήρηση των γνωστών πλέον κανόνων υγειονομικής προστασίας. Για τις κλειστές αίθουσες, φαίνεται ότι όλα θα κριθούν το επόμενο διάστημα και πιθανό άνοιγμά τους από τον Σεπτέμβριο.

Μπορεί ο προγραμματισμός από τις νέες πρεμιέρες να έχει γίνει άνω κάτω, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον πολυαναμενόμενο τελευταίο Τζέιμς Μποντ, αλλά ήδη, μετά και την ανακοίνωση για το άνοιγμα των θερινών σινεμά, έχει αρχίσει ένας πρώτος προγραμματισμός για προβολές νέων ταινιών για τη θερινή περίοδο. Απ' το σύνολο των ταινιών, επιλέγουμε δέκα ταινίες, που πιθανώς να αποδειχθούν οι πιο ελκυστικές και που ήδη έχουν δημιουργήσει μια προσμονή για το κοινό.
Οι ταινίες του Ιουνίου

Πινόκιο
Το κλασικό παραμύθι επιστρέφει σε μία ακόμη κινηματογραφική εκδοχή, αυτή τη φορά από τον Ματέο Γκαρόνε του "Γόμορα" και του περσινού εξαιρετικού "Dogman". Στο ρόλο του Τζεπέτο ο Ρομπέρτο Μπενίνι, που είχε δώσει το δικό του "Πινόκιο" πριν 18 χρόνια. Η ξύλινη μαριονέτα θα χάσει το δρόμο της, θα περιπλανηθεί σε ένα ταξίδι αναζήτησης του εαυτού της, με μοναδικό σύμμαχο μια νεράιδα, μέχρι να επιστρέψει στην αγκαλιά του δημιουργού της, του Τζεπέτο. Παίζουν ακόμη οι Φεντερίκο Ιελάπι, Μαρίν Βακτ κ.ά.

Μαντάμ Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο
Επίκαιρο, βιογραφικό δράμα, από την Μαρζάν Σατραπί, για την πολυτάραχη ζωή μιας γυναίκας που άφησε το δικό της στίγμα στην επιστήμη, με τη δημοφιλή εσχάτως Ρόζαμουντ Πάικ. Η Μαρί μαζί με τον Πιέρ Κιουρί θα ενώσουν τις δυνάμεις τους και με κίνδυνο της ζωής τους, θα αλλάξουν τα πάντα στην επιστήμη. Παίζουν και οι Σάμ Ράιλι, Ανια Τέιλορ-Τζόι, Σάιμον Ράσελ Μπιλ κ.ά.

Για την τελευταία υπερπαραγωγή του Κρίστοφερ Νόλαν ("Σκοτεινός Ιππότης", "Δουνκέρκη") δεν γνωρίζουμε και πολλά, πέρα από το ότι πρόκειται για ένα θρίλερ κατασκοπείας. Και αυτό διότι ο Νόλαν κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό την υπόθεση της ταινίας του, δημιουργώντας ένα μύθο γύρω απ' αυτή πριν ακόμη προβληθεί. Πρωταγωνιστούν ο γιος του Ντένζελ Γουάσινγκτον και ανερχόμενος Τζον Ντέιβιντ Γουάσινγκτον, ο Ρόμπερτ Πάτινσον, η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, κ.ά

Μουλάν
Βασισμένη πάνω στην ταινία κινουμένων σχεδίων της Disnay (1998), που υπήρξε μία τεράστια επιτυχία, η Νεοζηλανδή Νίκι Κάρο (υποψήφια για Όσκαρ με το "Whale Rider") προσεγγίζει τον γοητευτικό κινεζικό μύθο, χωρίς την μουσικοχορευτική ατμόσφαιρα του πρωτότυπου και με πρωταγωνίστρια στον ομώνυμο ρόλο την Γιφέι Λιου. Η Μουλάν, κόρη ενός αυστηρού απόμαχου στρατηγού μεταμφιέζεται σε αγόρι για να πάρει τη θέση του στον αυτοκρατορικό στρατό, στην εποχή της δυναστείας των Χαν. Παίζουν ακόμη οι Ντόνι Γιεν, Τζετ Λι κ.ά.

Οι ταινίες που μπορείτε να απολαύσετε τον Αύγουστο
Ο Μυστικός Κήπος
Οικογενειακό δράμα εποχής, που βασίζεται στο κλασικό βιβλίο της Φράνσις Χόζσον Μπαρνέτ, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μαρκ Μάντεν. Πρωταγωνιστούν οι Κόλιν Φερθ, Τζούλι Γουόλτερς, Αμίρ Γουίλσον, Ίσις Ντέιβις κ.ά.

Wonder Woman 1984
Υπερηρωική περιπέτεια φαντασίας, με την Γκαλ Γκαντότ να επιστρέφει στο δυναμικό ρόλο της Νταϊάνα, που μαζί με τον Κρις Πάιν, στο ρόλο του Στιβ Τρέβορ, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το κακό, στη δεκαετία του '80, όταν ακόμη υπήρχε ο Ψυχρός Πόλεμος. Στους ρόλους των "κακών" η Κρίστεν Γουίγκ και ο Πέδρο Πασκάλ.

Bill & Ted Face the Music
Μουσική κωμωδία φαντασίας του Ντιν Παρισότ, με τους Άλεξ Γουίντερ και Κιανού Ριβς, να επιστρέφουν στους γνώριμους ρόλους τους ως Μπιλ και Τεντ, οι οποίοι έχουν πλέον σαρανταρίσει και το μόνο που τους απασχολεί είναι πως θα ξαναζήσουν τις όμορφες στιγμές όταν ήταν έφηβοι και έπαιζαν ροκ με την μπάντα τους, αλλά και όταν έζησαν μία μεγάλη περιπέτεια πηγαίνοντας ένα ταξίδι στο χρόνο για να σώσουν το μέλλον τους…

Πηγαίνοντας θερινό σινεμά τον Σεπτέμβριο
Νεντ Κέλι, ο Νο 1 Καταζητούμενος
Η θρυλική συμμορία του Νεντ Κέλι, ξαναζωντανεύει, για μια ακόμη φορά, στη μεγάλη οθόνη, έχοντας για πρωταγωνιστή τον ταλαντούχο και ανερχόμενο Τζορτζ ΜακΚέι του "1917" και στη σκηνοθεσία τον Τζάστιν Κέρτζελ του "Μάκμπεθ". Παίζει και ο Ράσελ Κρόου.

Ένα Ήσυχο Μέρος 2
Η ταινία τρόμου του καλοκαιριού, σύμφωνα με τους θιασώτες του είδους. Πρόκειται για το αναμενόμενο σίκουελ του "Ένα Ήσυχο Μέρος" που είχε προβληθεί το 2018, σε σκηνοθεσία και πάλι του Τζον Κραζίνσκι. Παίζουν οι Έμιλι Μπλαντ, Μίλισεντ Σίμοντς, Νόα Τζουπ κα.

Death on the Nile
Ακόμη μία ιστορία της Αγκάθα Κρίστι στη μεγάλη οθόνη, αυτή τη φορά από τον Κένεθ Μπράνα, που επιστρέφει ως εκκεντρικός επιθεωρητής Ηρακλής Πουαρό, για να εξιχνιάσει ένα φόνο στο Νείλο. Εκτός από τον Μπράνα, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία, παίζουν και οι Γκαλ Γκαντότ, Λετίσια Ράιτ, Αρμι Χάμερ, Ανέτ Μπένινγκ και Ράσελ Μπραντ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί να υπάρξουν αλλαγές και ματαιώσεις, καθώς παραμονεύει ο κορωνοϊός, αλλά και ο απρόβλεπτος κόσμος του σινεμά…

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

glypta parthenona vretaniko moyseio

Οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί θα ακολουθήσουν την εξέλιξη των δημοτικών

Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα του Πολιτισμού, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε αγαστή σύμπραξη με τις Διεθνείς Επιτροπές για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, ανοίγουν μια νέα δυναμική σελίδα στη διεκδίκηση για την επιστροφή τους στην Ελλάδα.

 Μια έκρηξη νεοεφιλελληνισμού σημειώνεται στις επιστολές που στάλθηκαν στην Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη από τους Προέδρους των Επιτροπών, που εν όψει του 2021, προτείνουν συντονισμένες δράσεις πίεσης προς το Βρετανικό Μουσείο, προκειμένου να αποφασίσει την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον γενέθλιο τόπο τους, στην Αθήνα.

Πρώτη φορά, από συστάσεως των Διεθνών Επιτροπών, διατυπώνεται τέτοια ομόθυμη έκφραση ενθουσιασμού για το μήνυμα που εξέπεμψε σε όλο τον κόσμο η επαναλειτουργία του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, μετά από 64 μέρες σιωπής λόγω της πανδημίας του covid-19. Στις 18 Μαΐου, όταν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, συνοδευόμενη από την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε μία κίνηση υψηλού συμβολισμού άνοιξε τον μοναδικό αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, το μήνυμα του κλασικού πολιτισμού έλαμψε και πάλι σε όλο τον κόσμο, ως σταθερή αξία του Ανθρωπισμού. Η απήχηση της συμβολικής κίνησης του ΥΠΠΟΑ υπήρξε τεράστια.
Εγκώμια για την επιτυχία της Ελλάδας στον περιορισμό της πανδημίας και ένθερμα μηνύματα από τις Επιτροπές με κοινό στόχο την οριστική επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα, δηλώνοντας ότι «χωρίς πολιτισμό ζούμε στη σιωπή και το σκοτάδι».

«Να επανενώσουμε τα Γλυπτά του Παρθενώνα»
Οι Πρόεδροι των Διεθνών Επιτροπών, οι οποίες εργάζονται άοκνα για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, βλέποντας στα ΜΜΕ των δικών τους χωρών, το άνοιγμα του μνημείου της Ακρόπολης να γίνεται πρώτη είδηση, δηλώνουν την εκ νέου στήριξη τους στον αγώνα για την επιστροφή των δημιουργημάτων του Φειδία, εκεί όπου ανήκουν. «Χωρίς το ύψιστο σύμβολο του πολιτισμού, τον Παρθενώνα, ο δυτικός πολιτισμός δεν μπορεί να υπάρξει και αυτό το σύμβολο αξίζει να το επανενώσουμε με τα ξενιτεμένα γλυπτά του» είναι το μήνυμα που διαπνέει τις επιστολές που εστάλησαν στην Υπουργό Πολιτισμού, εκφράζοντας την επιθυμία των Επιτροπών να αναληφθούν δράσεις από το ΥΠΠΟΑ και την κυβέρνηση, ώστε το άνοιγμα του μοναδικού αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης να σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας εκστρατείας για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο πνεύμα της νέας αλληλεγγύης των λαών, μετά την πανδημία, μέσω του Πολιτισμού.

 Η πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής, κ. Dame Janet Suzman, στην επιστολή της συγχαίρει την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Υπουργό Πολιτισμού για το γενναίο άνοιγμα του ιερού βράχου, «τη στιγμή που το Βρετανικό Μουσείο παραμένει ακόμα κλειστό. Ίσως είναι ευκαιρία«, γράφει, «περισυλλογής για τη Μ. Βρετανία για τα θέματα της πολιτιστικής πολιτικής. Διαφορετικά τα βρετανικά μουσεία θα θεωρούνται πλέον απαρχαιωμένοι αποικιοκρατικοί θεσμοί. Άλλωστε όλες οι δημοσκοπήσεις αποδεικνύουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Βρετανών είναι, επί δεκαετίες, σαφώς υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων στη γενέτειρα τους».

Η αντιπρόεδρος της Αυστραλιανής Επιτροπής κ. Elly Symons, γράφει: «Προτρέπουμε τη Βρετανική κυβέρνηση να επανενώσει το βεβηλωμενο αριστούργημα, να διορθώσει αυτό το ιστορικό και ηθικό λάθος και να επανορθώσει τη σοβαρή αδικία σε όλους τους ανθρώπους που στερήθηκαν να βλέπουν το σύνολο των τέλειων Γλυπτών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, σμιλευμένα σε πεντελικό μάρμαρο και σκαλισμένα στην Ακρόπολη, δημιουργώντας την πιο πολύτιμη αρχιτεκτονική του Δυτικού Πολιτισμού, τον Παρθενώνα. Αυτό είναι το μεγαλύτερο έγκλημα Τέχνης στην Ιστορία. Η αποκατάστασή του θα τιμήσει τη φιλία μεταξύ Αγγλίας και Ελλάδας. Αυτό το αψεγάδιαστο κάλλος ζει μόνον στο Αττικό φως. Η επανένωση των Γλυπτών στην Αθήνα αποτελεί καλλιτεχνική, πολιτιστική και ηθική επιταγή”.

Οι πρόεδροι κ.κ. David Hill και G Vardas, της άλλης Επιτροπής από την Αυστραλία δήλωσαν την άμεριστη στήριξη τους στο έργο του Υπουργείου Πολιτισμού.  Ο κ. Hill τονίζει ότι «θα πρέπει όλοι να θέλουμε να υπηρετούμε το μνημείο των μνημείων». Ο κ. Vardas πιστεύει ότι «η παραμονή των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο κατορθώνει να απομειώνει ακόμη και το μεγαλείο των ίδιων Γλυπτών, όταν η έκθεσή τους είναι στερημένη από την ουσία τους: Μόνο στο Αττικό φως αποκτούν νόημα».
Ο πρόεδρος της Σουηδικής Επιτροπής κ. Krister Kumlin θέτει τις δυνάμεις της Επιτροπής στο πλευρό της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού δηλώνοντας ότι «η επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα είναι θέμα αρχών και σεβασμού προς το παρελθόν μας. Η Επιτροπή μας προτρέπει την άμεση επανέναρξη συνομιλιών μεταξύ της ελληνικής και βρετανικής πλευράς για την εξεύρεση λύσης ενόψει του 2021».

Οι πρόεδροι της νεοσύστατης Επιτροπής Λουξεμβούργου κ.κ. Edouard Wolter και Francois Roelands du Vivier θεωρούν ότι «η ερώτηση που τίθεται είναι πότε θα επιστρέψουν τα ξενιτεμένα τμήματα του Παρθενώνα στην Αθήνα και όχι αν θα επιστρέψουν. Όλος ο κόσμος πρέπει δυναμικά να σταθεί στο πλευρό της ελληνικής κυβέρνησης για να επισπευσθούν οι διαδικασίες».

 

Ο κ. Δημοσθένης Βαλαβανίδης, πρόεδρος της Σερβικής Επιτροπής και η αντιπρόεδρος κ. Ines Kljakovic-Misovic δήλωσαν ότι «στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της UNESCO ResiliArt, η οποία προβλέπει διαβουλεύσεις γύρω από μείζονα θέματα πολιτισμού, η τέχνη μας φέρνει πιο κοντά από ποτέ. Για αυτό πρέπει να αναλάβουμε νέες πρωτοβουλίες για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα. Ο συνεχιζόμενος διαμελισμός απλά ενισχύει διακρίσεις, αδικία, στασιμότητα, κοινωνικό διχασμό και διάλυση. Τώρα είναι η ώρα για περισυλλογή και δράση».

Η πρόεδρος της Κυπριακής Επιτροπής κ. Άννα Μαραγκού χαιρετίζει τη πρωτοβουλία της Υπουργού Πολιτισμού να ανοίξει την Ακρόπολη και στέκεται δίπλα στο ΥΠΠΟΑ για τις καλύτερες μέρες που ανατέλλουν. «Τώρα», δηλώνει, «οι παγκόσμιες εκκλήσεις για επιστροφή των Γλυπτών πρέπει να γίνουν πρωτοσέλιδα στα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η Κυπριακή Επιτροπή ενώνει τη φωνή της στο δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για την αποκατάσταση του πιο εμβληματικού μνημείου Παγκόσμιας Κληρονομιάς».

Η κ. Alexandra Pistofidou, πρόεδρος της Αυστριακής Επιτροπής, γράφει ότι «οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να σκεφθούν το παρελθόν τους και από αυτό να διδαχθούν για το παρόν και το μέλλον τους. Η Ευρώπη έχει ανάγκη την επανένωση του πιο ισχυρού συμβόλου της, του Παρθενώνα, στο όνομα της ηθικής, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και των ανώτερων αξιών».

Ο πρόεδρος της Ελβετικής Επιτροπής κ. Dusan Sidjanski, τονίζει ότι «οι Ευρωπαίοι ηγέτες επιθυμούν, μετά την πανδημία και την οικονομική κρίση, να ξαναχτίσουν την Ευρώπη. Η ενότητα της Ευρώπης απαιτεί την εμβληματική κίνηση με την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα και την αποκατάσταση της ακεραιότητας του εξέχοντος αυτού μνημείου. Είναι η στιγμή για μια ευγενή και ηθική πρωτοβουλία που οφείλει η Μ. Βρετανία».

Ο κ. Λευτέρης Καρμίρης, της Αμερικανικής Επιτροπής, δηλώνει «την υποστήριξη του για το δίκαιο και ηθικό αίτημα επανένωσης των Μαρμάρων του Παρθενώνα, συμβόλου του δυτικού πολιτισμού». Η Επιτροπή είχε προβλέψει εκδήλωση στο αμερικανικό Καπιτώλιο, η οποία αναβλήθηκε λόγω του κορωνοϊού.

Η πρόεδρος της Ρωσικής Επιτροπής κ. Irina Korobina γράφει ότι «το νέο άνοιγμα της Ακρόπολης σηματοδοτεί νέα εποχή για τον Παρθενώνα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πανδημία απέδειξε την ευθραυστότητα του κόσμου ολόγυρα μας. Η μόνη ελπίδα επιβίωσης και σωτηρίας είναι ο πολιτισμός και η αξιοπρέπεια. Η παγκόσμια κοινότητα έχει χρέος να διατηρήσει τον Παρθενώνα και όλοι οι άξιοι και έντιμοι άνθρωποι τάσσονται υπέρ της επανένωσης του».
Οι κ.κ. Emanuel Comino και Russel Darnley, από την Αυστραλιανή Επιτροπή, τονίζουν ότι «τώρα η Βρετανική κυβέρνηση έχει την ευκαιρία να επιδείξει ένα ηγετικό ρόλο, να διορθώσει μια αδικία και να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα».

Η κ. Celina Lage, της Βραζιλιανής Επιτροπής, τονίζει πως «ο κώδικας δεοντολογίας του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων ICOM απαιτεί τη συνεργασία μεταξύ των μουσειακών οργανισμών στο πλαίσιο των αρχών των διεθνών συμβάσεων προστασίας των πολιτιστικών αγαθών». Είναι η ώρα το Βρετανικό Μουσείο να συνεργαστεί με το Μουσείο της Ακροπόλεως ώστε τα Γλυπτά να επιστρέψουν εκεί που ανήκουν.

Ο πρόεδρος της Ιταλικής Επιτροπής κ. Louis Godart στην επιστολή του προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη, σημειώνει ότι με το άνοιγμα της Ακρόπολης, «όλος ο κόσμος συγκεντρώνει και πάλι τις σκέψεις του στον Παρθενώνα για να αντλήσουν δύναμη και κουράγιο μετά την καραντίνα και τις νέες προκλήσεις που προκύπτουν. Τα μαθήματα που μας διδάσκει ο Παρθενώνας είναι μαθήματα θάρρους, δύναμης και σεβασμού, αν αναλογιστεί κανείς ότι χτίστηκε σε εποχές που ο πολιτισμένος κόσμος οφείλει να ξαναχτιστεί μετά τις περσικές επιδρομές. Ο Andre Malraux, από το 1959, τόνιζε ότι στο μοναδικό αυτό μνημείο συγκατοικούν το πνεύμα και το θάρρος. Και σήμερα αντλούμε τα ύψιστα μηνύματα από τον Παρθενώνα. Η Αγγλία δε μένει παρά να τιμήσει τις ύψιστες αυτές αξίες με τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων» .

Τέλος, η πρόεδρος της Ένωσης των διεθνών Επιτροπών για την επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα και πρόεδρος της Βελγικής Επιτροπής κ. Christiane Tytgat με την επιστολή της προς την Υπουργό Πολιτισμού σημειώνει πως «η μέρα που ξανάνοιξε την αγκαλιά της η Ακρόπολη ήταν μια γλυκόπικρη στιγμή για όλους. Χαρά για το άνοιγμα και λύπη που τα γλυπτά παραμένουν διαμελισμένα στην λαμπρή αίθουσα του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, επειδή δεν έχουν επιστρέψει ακόμα τα υπόλοιπα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Έχουμε να μάθουμε πολλά από μια τέτοια στιγμή. Η κλασική Αθήνα αντιμετώπισε τον φονικό λιμό, στον οποίο χάθηκε ο ίδιος ο Περικλής, αλλά ο Παρθενώνας ολοκληρώθηκε για να μεταλαμπαδεύει την αιώνια δόξα του κλασικού πνεύματος. Μόνο στην Αθήνα, μπορούν να εκτεθούν σωστά στο φυσικό και ιστορικό τους περιβάλλον τα γλυπτά του Παρθενώνα και μάλιστα στο Μουσείο της Ακρόπολης το οποίο πλέον αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο σημαντικά μουσεία διεθνώς. Η επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα, είναι ηθική αναγκαιότητα και η βρετανική πλευρά θα είχε μόνο όφελος αν συναινούσε στην απαίτηση της παγκόσμιας κοινότητας για επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα. Το αίτημα διεκδίκησης των Μαρμάρων έχει πλέον καταστεί παγκόσμιο, ακόμη και η ίδια η UNESCO δυναμικά υποστηρίζει την ανάγκη για διευθέτηση του ζητήματος με την επιστροφή των γλυπτών μέσω διαπραγματεύσεων των δυο πλευρών. Το BREXIT οδηγεί την Βρετανία σε απομόνωση και η εμβέλεια του Βρετανικού Μουσείου πλέον αδυνατίζει. Οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν όμως ανάγκη τον συμβολισμό του Παρθενώνα τώρα πιο πολύ από ποτέ».

Η IARPS, η Παγκόσμια Ένωση για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα συσπειρώνει 21 Εθνικές Επιτροπές και υποστηρίζει τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης.
Σήμερα 21 Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την προτροπή του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ανοίγει νέο κεφάλαιο στη διεκδίκηση των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Συγκροτεί νέα συμβουλευτική Επιτροπή για την επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα, με πρόεδρο τον κ. Χριστόφορο Αργυρόπουλο. Ταυτόχρονα ξεκινά νέο κύκλο επικοινωνίας με τις ξένες Επιτροπές για τον καλύτερο συντονισμό του ζητήματος.
Η κ. Λίνα Μενδώνη αποφάσισε να συγκαλέσει διεθνή συνάντηση όλων των Επιτροπών, στις αρχές του επόμενου χρόνου, για τον καλύτερο συντονισμό και την υποστήριξη νέας διεθνούς καμπάνιας που θα οργανώσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)