fbpx
 
 
 

 

3f50f05b93d209b2fe1ca58332e093fd

Το Υπουργείο Παιδείας στις 22/4/20, εν μέσω πανδημίας και σε συνθήκες άρσης ατομικών ελευθεριών έθεσε σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αποκαλύπτοντας την περιφρόνησή του σε κάθε διαδικασία διαλόγου, σε κάθε διαφορετική άποψη αλλά κυρίως στους κανόνες της δημοκρατικής λειτουργίας.

Απ΄ό,τι όμως φαίνεται, το νομοσχέδιο πρόκειται να αποκαλύψει πολλές πτυχές μιας βαθιά συντηρητικής, αναχρονιστικής και αντιεκπαιδευτικής αντίληψης που διακατέχει την ηγεσία του Υπουργείου.

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές απόδειξη της αντίληψης αυτής –προς το παρόν-, είναι το άρθρο 51 του νομοσχεδίου στο οποίο αναφέρεται ότι ««Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη». Στο επόμενο άρθρο αναφέρεται ότι δικαίωμα εγγραφής ή μετεγγραφής στην Α και Β τάξη των ημερησίων ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές έως 17 ετών.

Το γεγονός του ηλικιακού αυτού περιορισμού από μόνο του είναι μείζον διότι:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση, στερεί βασικά μορφωτικά δικαιώματα από τους μαθητές αφού απαγορεύει:

• στους απόφοιτους των ΓΕΛ να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., για απόκτηση πτυχίου,
• στους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. να εγγραφούν για απόκτηση πτυχίου σε άλλο Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν και
• στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. να εγγραφούν για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου Ειδικότητας στον ίδιο Τομέα. Αυτό συνεπάγεται αυτόματα πτώση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ, τουλάχιστον 12%!

Δεν είναι όμως μόνο του αυτό το γεγονός..

Στην Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου, επί του άρθρου 51, αναφέρεται ότι:

“Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.”

Είναι η πρώτη φορά που τόσο απροκάλυπτα δηλώνεται αφενός μεν ότι επιχειρείται νομοθετικά(!) η μείωση του αριθμού των μαθητών και αφετέρου ότι υπεύθυνοι για τη σχολική βία είναι οι μαθητές άνω των 17 ετών.

Δεν πρόκειται απλά για μία αντιεπιστημονική ρύθμιση. Αποκαλύπτεται μια βαθιά συντηρητική αντίληψη της εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Όσον αφορά την ουσία της διάταξης αυτής, υπάρχει ήδη έντονος προβληματισμός στους καθηγητές αλλά και στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. για τις προθέσεις της κυβέρνησης.

Οι μαθητές που πλήττονται από το ηλικιακό όριο τι επιλογές έχουν; Τα λίγα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. ανά την Ελλάδα, όπου υπάρχουν, είναι ήδη σε πολύ μεγάλη πληρότητα και αρκετά από αυτά δεν διαθέτουν όλες τις ειδικότητες. Μήπως η κυβέρνηση τους κατευθύνει στα Ι.Ε.Κ. (ιδιωτικά και δημόσια), μήπως θέλει να τους στείλει στα διετή προγράμματα που είναι σε αναστολή το σχολικό έτος 2019-20 ή υπάρχει κάτι άλλο στην ατζέντα που αφορά τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση που ακόμα δε μας έχει παρουσιάσει;

Καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει τα επίμαχα άρθρα που αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Π.Ε.Κ.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ειδικοί του υπουργείου Υγείας προτείνουν:

Α. Να ξεκινήσουν τα μαθήματα για τη Γ Λυκείου στις 11 Μαίου,και

Β. Για τις υπόλοιπες τάξεις Λυκείου Γυμνασίου και Δημοτικού μεταξύ 25 Μαΐου και 1ης Ιουνίου.

Η εισηγήσεις περιλαμβάνουν παράλληλα και συγκεκριμένα μέτρα προστασίας από τον Κορωνοϊό.

Ενδεχομένως να υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις μέχρι την Κυριακή.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

panelladikes 2019 grapto

Αναλυτικά η ύλη
Καθορισμός διδακτέας – εξεταστέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και (τριετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης (τετραετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) για το σχολικό έτος 2019-2020.

Αναλυτικά η διδακτέα-εξεταστέα ύλη Εδώ

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr )

 

panelladikes 2019 grapto

Οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής, σύμφωνα με το άρθρο 55 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.

Αυτό σημαίνει ότι η διάταξη θα ισχύσει από τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Α Λυκείου .
`
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ

Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας. Από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της υποπερ. βα ́ της περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013, όπως η περίπτωση αυτή αντικαθίσταται με την παρ. 5 του άρθρου 7 του παρόντος.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr )

 

7bb8d780776229c2f99016fd7c01c837

Το προσεχές διάστημα πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να κάνουμε ανακοινώσεις για τα μέτρα στην εκπαίδευση, είπε στον ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Τα στοιχεία έως τώρα είναι αισιόδοξα. Τώρα που μιλάμε οι ειδικοί αναλύουν, συλλέγουν τα δεδομένα για να δουν σε τι βαθμό τα σκληρά μέτρα που έχουμε πάρει ως τώρα έχουν αποδώσει καρπούς. Θα περιμένουμε τα δεδομένα και θα ακούσουμε τους ειδικούς. Αυτοί θα μας κατευθύνουν για την επόμενη ημέρα. Όταν βγούμε από την καραντίνα θα είμαστε σε μία καθημερινότητα διαφορετική», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και εξήγησε ότι βασική προτεραιότητα είναι οι Πανελλαδικές να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις κανονικές ημερομηνίες.

«Οι Πανελλαδικές είναι βασική μας προτεραιότητα. Σταθερή μας επιδίωξη είναι να γίνουν και να γίνουν όσο πιο κοντά στις κανονικές ημερομηνίες δηλαδή να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να ολοκληρωθούν μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Εδώ και πολλές εβδομάδες το υπουργείο Παιδείας έχει καταστρώσει σχέδια για τις διάφορες πιθανότητες», τόνισε η Νίκη Κεραμέως.

Για τα Πανεπιστήμια επανέλαβε ότι δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο καθώς το 96% των προπτυχιακών μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.

Παράλληλα υπογράμμισε ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί από το υπουργείο Παιδείας αφορούν όλες τις εκπαιδευτικές δομές.

Αναφέρθηκε στα δίδακτρα των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης και εξήγησε ότι με βάση υπουργική απόφαση για όσες υπηρεσίες δεν εκτελούνται δεν μπορούν να πληρώνονται π.χ. μεταφορά και σίτιση μαθητών. Επίσης, στον βαθμό που μία δομή δεν κάνει καθόλου τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να εισπράττει χρήματα.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education