fbpx
 
 
 

 

panelladikes345

Με αφορμή το γεγονός ότι έχουν αρχίσει οι εκτιμήσεις για το πώς θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, το esos επισημαίνει τα εξής:

Α. Τέτοιες εκτιμήσεις είναι πρώιμες και βεβιασμένες, διότι δεν υπάρχουν επίσημα στατιστικά για το πώς έχουν κυμανθεί οι βαθμολογίες, ενώ δεν έχει καν ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση των μαθητικών γραπτών.

Β. Επομένως, οι όποιες εκτιμήσεις βασίζονται σε μια διάχυτη -ίσως και υποκειμενική- αίσθηση περί ευκολίας/ δυσκολίας των θεμάτων και σε απουσία πραγματικών στοιχείων, οπότε ενδέχεται να αποδειχθούν λανθασμένες, διότι:

α) έχουμε ένα νέο σύστημα, χωρίς συντελεστές βαρύτητας σε μαθήματα

β) έχει αλλάξει ριζικά η εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

γ) οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου έχουν εξεταστεί στην Κοινωνιολογία και όχι στα Λατινικά

δ) υπάρχει άλλη ύλη στα υπόλοιπα μαθήματα

Η απουσία συντελεστών

Ειδικότερα, η εκτίμηση ότι η απουσία συντελεστών θα ανεβάσει τις βάσεις, διότι θα μειωθεί η βαρύτητα των δύσκολων μαθημάτων τα οποία είχαν τον συντελεστή, δεν είναι ούτε ορθή ούτε λανθασμένη.

Στην πραγματικότητα, δεν μπορεί να είναι αληθής για όλες τις κλίμακες βαθμολογίας. Γιατί:

 α) Στο παρελθόν συντελεστές βαρύτητας είχαν διάφορα μαθήματα και ο συντελεστής όντως επηρέαζε τη βαθμολογία.

β) Κάθε ένα «εκατοστό» [μία μονάδα σε 100-βαθμη κλίμακα] της γραπτής βαθμολογίας σε ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ έδινε στο σύνολο των 20000 μορίων το εξής:

Σήμερα με το νέο σύστημα που διαγωνίστηκαν για πρώτη φορ΄λα οι φετειθνοί υπιοψήφιοι και τα 4 μαθήματα συμμετέχουν ισότιμα.

 Αυτό σημαίνει ότι 1 μόριο στα 100 = 50 μόρια στα 20000

Η απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές

Επομένως η απουσία συντελεστών μπορεί να ανεβάσει τις βάσεις σε χαμηλόβαθμες σχολές, όπου παραδοσιακά οι μαθητές δεν έγραφαν πολύ καλά στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

Βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές

Ταυτόχρονα μπορεί να συγκρατήσει τις βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές (όσες απαιτούσαν πάνω από 18000 μόρια για την επιτυχία) όπου παραδοσιακά οι μαθητές έγραφαν καλύτερα στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, συγκριτικά με το μάθημα, π.χ. της γλώσσας.

Επομένως η μόνη εικασία που επιτρέπεται είναι ο ρυθμιστικός ρόλος του γλωσσικού μαθήματος, όπως και του δεύτερου που δεν είχε συντελεστή (βλ. παραπάνω πίνακα) εφόσον από 40 μόρια / στα 20000, ανεβαίνουν στα 50/20000. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει διαφορετικά τις υψηλόβαθμες, διαφορετικά τις μεσαίας βαθμολογίας και διαφορετικά τις χαμηλόβαθμες σχολές.

Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι/ ες οφείλουν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους με βάση τις πραγματικές επιθυμίες τους, σαν να είχαν γράψει 20000 μόρια.

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάρουν υπόψη τους πρώιμες εκτιμήσεις και προβλέψεις. Πόσο μάλλον στη τωρινή εξαιρετικά πρώιμη φάση.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

sholi limenikoy somatos

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία καθορίζεται ο αριθμός  εισαγομένων  στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, ύστερα από συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του σχολικού έτους 2019-2020.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΦΕΚ

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

panelladikes 2 1

Με τα μαθήματα Χημεία,Οικονομία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, πέφτει αύριο Παρασκευή η “αυλαία” των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψήφιους των ΓΕΛ.

Τρόπος εξέτασης στη Χημεία και Οικονομία

Φυσική, Χημεία

Για την εξέταση των μαθημάτων «Φυσική» και «Χημεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας , ισχύουν τα εξής:

Στους/στις υποψήφιους/ες δίνονται τέσσερα (4) θέματα που έχουν την παρακάτω μορφή:

α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.

 Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Οικονομία

Η εξέταση του μαθήματος «Οικονομία» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, περιλαμβάνει τέσσερις (4) ομάδες ερωτήσεων:

α) Η πρώτη αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

β) Η δεύτερη αποτελείται από μία ερώτηση με την οποία ελέγχεται η ικανότητα σύνθεσης και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής στην καθημερινή πράξη των γνώσεων που απέκτησαν οι υποψήφιοι/ες.

γ) Η τρίτη αποτελείται από μία άσκηση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή τύπων, νόμων ή αρχών για την εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Η άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

δ) Η τέταρτη αποτελείται από ένα πρόβλημα, το οποίο απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού γνώσεων για τον υπολογισμό, τη συσχέτιση και αξιολόγηση οικονομικών μεγεθών. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.

Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/ες γραπτώς.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

panelladikes 4 1

Δείτε εδώ τις απαντήσεις  από την Ένωση Ελλήνων Χημικών  στα θέματα της Χημείας  που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

1639682 panelladikes exetaseis

Με τους υποψηφίους των ΓΕΛ, που διαγωνίστηκαν στην  Ιστορία και Πληροφορική με το Νέο σύστημα και με το Παλαιό  στην Ιστορία  και Ανάπτυξη Εφαρμογών  σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, συνεχίστηκαν σήμερα Τετάρτη οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.

1. Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ με το νέο σύστημα.

Για τα θέματα 'ΙΣΤΟΡΙΑ' πατήστε εδώ.

Για τα θέματα 'ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ' πατήστε εδώ.

2. Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ με το παλαιό σύστημα.

Για τα θέματα 'ΙΣΤΟΡΙΑ (ημερήσια)' πατήστε εδώ.

Για τα θέματα 'ΙΣΤΟΡΙΑ (εσπερινά)' πατήστε εδώ.

Για τα θέματα 'ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ημερήσια)' πατήστε εδώ.

Για τα θέματα 'ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (εσπερινά)' πατήστε εδώ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΏΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Τρόπος εξέτασης στην Ιστορία

Για την εξέταση του μαθήματος «Ιστορία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, ισχύουν τα εξής:

 
 

1. Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.

α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.

β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.

2. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Τρόπος εξέτασης στην Πληροφορική

Για την εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, ισχύουν τα εξής:

Η εξέταση στο μάθημα Πληροφορική, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.

α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των υποψηφίων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.

β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψηφίου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.

Η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.

Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education