YPOURGEIO PAIDIAS

Εγκύκλιο για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ έτους 2020 με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα νομοθεσία, οι παλαιοί απόφοιτοι μπορούν να επιλέξουν:

α) είτε να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση (όσοι δικαιούνται),

 β) είτε να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε αυτήν την περίπτωση οι παλαιοί απόφοιτοι, για το 2020, έχουν τη διπλή εναλλακτική δυνατότητα να επιλέξουν αν θα εξεταστούν με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα που ίσχυσε το 2019 ή αν θα εξεταστούν με το ΝΕΟ σύστημα του 2020.

Βασικά χαρακτηριστικά του ΠΑΛΑΙΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα για όλους τους υποψηφίους, τα Λατινικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η δυνατότητα επιλογής 1 ή 2 πεδίων με 4 ή 5 μαθήματα. Αντίθετα, βασικά χαρακτηριστικά του ΝΕΟΥ συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, η Κοινωνιολογία για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και η επιλογή ΜΟΝΟ 1 επιστημονικού πεδίου. Τέλος τα δύο συστήματα (παλαιό/νέο) έχουν διαφορετική εξεταστέα ύλη, διαφορετικό ποσοστό θέσεων για κάθε σύστημα, διαφορετικό τρόπο υπολογισμού μορίων κλπ.

 Στην παρούσα εγκύκλιο δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για όσους αποφοίτους επιλέξουν το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα, αυτό δηλαδή που ίσχυσε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2019. Για όσους αποφοίτους επιλέξουν το νέο σύστημα, αυτοί θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 μαζί με τους μαθητές της τελευταίας τάξης και γι αυτούς εκδίδεται ανάλογη εγκύκλιος. Τέλος όσοι απόφοιτοι δικαιούνται να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση το 2020, αυτοί υποβάλλουν κατευθείαν μηχανογραφικό δελτίο τον Ιούνιο του 2020.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του αρ. 74 του Ν. 4485/2017 (ΦΕΚ 114 Α’), οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Α.Ε.Ι., των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Α.Σ.Τ.Ε., των Στρατιωτικών Σχολών, των Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού καθώς και των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. και Λιμενοφυλάκων κατατάσσονται σε τέσσερα (4) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

 1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

Οι απόφοιτοι που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα με την Αίτηση-Δήλωση του Μαρτίου θα επιλέξουν μία οποιαδήποτε ομάδα Προσανατολισμού

• Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

• Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

• Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία. Οι απόφοιτοι-υποψήφιοι, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2020 με το παλαιό σύστημα, που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.

Όλοι οι απόφοιτοι-υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας, όπως αυτοί καθορίστηκαν με το άρθρο 2 της αριθμ.Φ.253/142542/Α5/2017 (ΦΕΚ 2995 B’) Υπουργικής Απόφασης. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα:

Ι. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1. Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού

2. Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Λατινικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο
β) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

Ειδικότερα, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

II. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

1. Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού

2. Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο

 β) στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

III. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):

1. Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού

2. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) Ομάδας Προσανατολισμού

3. Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

β) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) Ομάδας Προσανατολισμού, για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν ένα (1) ή δύο (2) Επιστημονικά Πεδία.

Ειδικότερα οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ανά Επιστημονικό Πεδίο και οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται στον παρακάτω ΠΙΝΑΚΑ για το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα:

Γ. ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με το άρθρο 3 της αριθμ.Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647 Β ́) Υ.Α. σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 2 της αριθμ.Φ.253/142542/Α5/2017 (ΦΕΚ 2995 Β’) Υ.Α. και βασίζεται μόνο στο γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων. Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:
[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο,
όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

 Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του αρ. 2 της αριθμ.Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647 Β ́) Υ.Α., για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

Δ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1. Όπως ρητά καθορίζεται στη νομοθεσία, οι απόφοιτοι που θα εξεταστούν με το παλαιό σύστημα θα συμμετάσχουν με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες, που ίσχυσαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2019. Είναι σαφές ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις του παλαιού συστήματος, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα πανελλαδικά μαθήματα και γενικότερα με το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που ίσχυσε το 2019. Με την ευκαιρία υπενθυμίζουμε ότι η εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2019, δηλαδή του παλαιού συστήματος, είχε καθοριστεί με την 119174/Δ2/2018 (ΦΕΚ 3411 Β ́ και ΦΕΚ 4479 Β ́) Υπουργική Απόφαση για τα ημερήσια ΓΕΛ και με την 119177/Δ2/2018 (ΦΕΚ 3412 Β ́) Υπουργική Απόφαση για τα εσπερινά ΓΕΛ. Ο τρόπος εξέτασης του παλαιού συστήματος για ημερήσια και εσπερινά είχε οριστεί με τις Φ.251/37802/Α5/2016 (ΦΕΚ 698 Β ́) και Φ.251/138819/Α5/2018 (ΦΕΚ 3807 Β ́) Υπουργικές Αποφάσεις.

2. Για τους υποψηφίους-αποφοίτους των Εσπερινών ΓΕΛ, ισχύουν αντίστοιχες διαδικασίες. Δηλαδή παλαιοί απόφοιτοι Εσπερινών ΓΕΛ, έχουν γενικά μία διπλή εναλλακτική δυνατότητα για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020:

α) να συμμετάσχουν με τα Εσπερινά ΓΕΛ (εφόσον πληρούσαν τις προϋποθέσεις φοίτησης στο τετραετές εσπερινό ΓΕΛ) είτε με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα του Εσπερινού ΓΕΛ είτε με το ΝΕΟ σύστημα του Εσπερινού ΓΕΛ. Σε αυτήν την περίπτωση θα διεκδικήσουν ειδικό ποσοστό θέσεων των Εσπερινών ΓΕΛ

β) να συμμετάσχουν με τα Ημερήσια ΓΕΛ είτε με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα, είτε με το ΝΕΟ σύστημα. Σε αυτήν την περίπτωση θα διεκδικήσουν το σύνολο των θέσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ.

3. Επίσης ρητά καθορίζεται στη νομοθεσία ότι οι απόφοιτοι που θα εξεταστούν με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα (είτε των ημερήσιων είτε των εσπερινών ΓΕΛ) θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων. Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το παλαιό σύστημα, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων (μαθητές και απόφοιτοι. Τα ανωτέρω ισχύουν αντίστοιχα και για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ με το ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.

4. Παραμένουν σε ισχύ οι ειδικότερες προϋποθέσεις και όροι εισαγωγής φοιτητών στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Με νεώτερη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας θα ενημερωθούν οι υποψήφιοι για τον τρόπο, τη διαδικασία και το χρονικό διάστημα υποβολής της Αίτησης Δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις που θα πραγματοποιηθεί εντός του μηνός Μαρτίου.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

YPOURGEIO PAIDEIAS 1

Δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία έγινε σήμερα στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Παιδείας «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις».

Η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου που αρχικά είχε προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη ή Παρασκευή , λόγω των πολιτικών εξελίξεων (εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, ψήφιση εκλογικού νόμου) μετατίθεται για τη έχει Δευτέρα 27 Ιανουαρίου.

 Στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

Ο εισηγητής της ΝΔ Ευρυπίδης Στυλιανίδης τόνισε μεταξύ άλλων: “Σε γενικές γραμμές οφείλω να πω ότι αυτό το σχέδιο νόμου αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο θέλω να πιστεύω, το επόμενο διάστημα, το Υπουργείο Παιδείας θα χτίσει μια καινούργια λογική στο χώρο και της ανώτατης εκπαίδευσης, αλλά και της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ποιοτικά χαρακτηριστικά που να εναρμονίζουν το πλαίσιο μας με το ευρωπαϊκό, αλλά και να αξιοποιούν την εθνική μας ταυτότητα, καθιστώντας την Ελλάδα για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, ξανά διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι μπαίνει επιθετικά το ζήτημα της ελληνομάθειας και αυτό είναι η απαρχή ενδεχομένως μιας ολοκληρωμένης πολιτικής που θα συνδεθεί με την γλώσσα, με την προσέλκυση όχι μόνο ομογενών, αλλά και ξένων στην Ελλάδα, προκειμένου να μελετήσουν την γλώσσα μας και τον πολιτισμό μας, δημιουργώντας ένα φιλελληνικό ρεύμα που θα είναι καλό όχι μόνο για τις πολιτιστικές μας συνεργασίες, αλλά και για τη σύνδεση μεταξύ των αγορών και ενδεχομένως για την εξωστρέφεια της ίδιας, της εθνικής οικονομίας και την αποτελεσματικότερη στήριξη της εθνικής πολιτικής, ιδιαίτερα σε κεφάλαια που έχουν συνδεθεί με τα σοβαρά εθνικά μας ζητήματα. Υπό αυτή την έννοια, η Ν.Δ. θεωρεί το νομοσχέδιο αυτό μια καλή αρχή για μια μεγάλη προσπάθεια που θα πρέπει να συνεχιστεί από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το στηρίζει και το ψηφίζει”.
Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Τζούφη κάλεσε την υπουργό Παιδείας να να αποσύρει τη ρύθμιση για τα πτυχία των Κολλεγίων , σημειώνοντας ότι “Η απόπειρα της Ν.Δ. να υποβαθμίσει και να απαξιώσει τα πτυχία των ελληνικών δημόσιων Πανεπιστημίων, υπακούοντας σε επιταγές επιχειρηματικών συμφερόντων, εντός και εκτός χώρας, βρίσκει αντίθετη ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές και αποφοίτους των ελληνικών ΑΕΙ, που μόχθησαν για να μπουν στο Πανεπιστήμιο”.

“Μόνη διέξοδος για την Κυβέρνηση και την υπουργό Παιδείας, μετά την κατακραυγή και την οργή που προκάλεσε η πρωτοβουλία της, είναι η απόσυρση του «εκτρωματικού» για την εκπαίδευση, άρθρου 50” πρόσθεσε η Μ. Τζούφη.

Η Ειδική Αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου κατηγόρησε τη Ν. Κεραμέως ότι ακολουθεί Ακολουθείτε την πολιτική του προκατόχου της Κ. Γαβρόγλου και σημείωσε:”Αποσπασματικές ρυθμίσεις και ισχυρά επικοινωνιακά πολιτικές για την εκπαίδευση. Όμως, όλα αυτά έχουν κοντά ποδάρια στο χρόνο και είναι αδιέξοδα. Στο χέρι σας είναι να κάνετε διορθωτικές κινήσεις για έναν ουσιαστικό θεσμικό διάλογο για τα σοβαρά προβλήματα, προβληματισμού της ελληνικής εκπαίδευσης. Εμείς, είμαστε εδώ και θα περιμένουμε”.

 Ο Ειδικός Αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής τόνισε ότι με το άρθρο 50 για τα Κολλέγια, εξισώνονται τα πτυχία των πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων. Δηλαδή, πρόσθεσε, υποβαθμίζεται και εμπορευματοποιείται περαιτέρω η επιστημονική μόρφωση.

Ο κ. Δελή ςκάλεσε την υπουργό Παιδείας να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη και προειδοποίησε τ Ν. Κεραμέως: “Θα σας το βροντοφωνάξουν και οι ίδιοι οι φοιτητές και η νεολαία, την ημέρα που θα ψηφίζεται αυτό σας το έκτρωμα”.

Ο Ειδικός Αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κ. Μπούμπας πρότεινε “βαθιές τομές στην παιδεία, εθνική στρατηγική , διακομματική, πραγματικά ανεξάρτητη Επιτροπή που θα κάνει ριζικές αλλαγές σε αυτό που λέμε αξιολόγηση, αξιοκρατία και αξιοποίηση της παιδείας”.

Ο Ειδικός Αγορητής του ΜέΡΑ25 Κλέων Γρηγοριάδης τόνισε: “Το πρώτο βασικό νομοθέτημα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που φέρνει για ψήφιση η κυβέρνηση της Ν.Δ. κινείται στη λογική του επιχειρηματικού μοντέλου πανεπιστημίου, το οποίο, το νομοσχέδιο εννοώ, εμπορευματοποιεί τη γνώση και τη διδακτική διαδικασία και μεταβάλει το χαρακτήρα του πανεπιστημίου από χώρο γνώσης, μάθησης, έρευνας και ανταλλαγής ιδεών σ’ ένα μοντέλο επιχειρηματικού ιδρύματος εκπαίδευσης, το οποίο μετατρέπει τελικά τον φοιτητή σε πελάτη και τον πανεπιστημιακό Καθηγητή, πολύ φοβάμαι να πω, σε υπάλληλο επιχειρήσεις”.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

akadhmia astynomias

Υστερα από την αριθμ. 225/2019 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκδόθηκε νέο Προεδρικό Διάταγμα το οποίο προβλέπει τις ακόλουθες τροποποιήσεις:

1η Αλλαγή

Οι υποψήφιοι που υποβλήθηκαν στη δοκιμασία των προκαταρκτικών εξετάσεων στις Σχολές των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Σ.Ε.Ι.), στις Σχολές των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.), στη Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.A.N.), στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ), στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας καθώς και στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ. ΑΚΤ.) και Λιμενοφυλάκων και κρίθηκαν ικανοί, σύμφωνα με τα κριτήρια που ισχύουν κάθε φορά για την εισαγωγή υποψηφίων στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, εξαιρουμένων των ιδιαίτερων απαιτήσεων, ακολούθως δε προσκόμισαν στη Διεύθυνση Αστυνομικού Προσωπικού του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας σχετική βεβαίωση από τις ως άνω Σχολές ή τις αρμόδιες για την έκδοση της Υπηρεσίες, θεωρούνται αυτοδικαίως ΙΚΑΝΟΙ και για τις Αστυνομικές Σχολές και δεν προσέρχονται στις προκαταρκτικές εξετάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι βεβαιώσεις προσκομίζονται μέσα στο χρόνο διενέργειας των Προκαταρκτικών Εξετάσεων της Ελληνικής Αστυνομίας και αναγράφεται σε αυτές το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, ο κωδικός αριθμός του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και το ανάστημα του υποψηφίου.

 Σε περίπτωση που οι προκαταρκτικές εξετάσεις των ανωτέρω Σχολών διενεργούνται σε μεταγενέστερο χρόνο, η εν λόγω βεβαίωση προσκομίζεται το αργότερο τη μεθεπόμενη της ολοκλήρωσης της διαδικασίας στη Σχολή από την οποία εκδόθηκε.

Βεβαιώσεις που προσκομίζονται από υποψήφιους που διέκοψαν σε οποιοδήποτε στάδιο των προκαταρκτικών εξετάσεων ή κρίθηκαν ΜΗ ΙΚΑΝΟΙ από τις Επιτροπές της Ελληνικής Αστυνομίας δεν γίνονται αποδεκτές.

Τι ίσχυε

Οι υποψήφιοι που υποβλήθηκαν στη δοκιμασία των προκαταρκτικών εξετάσεων του ενιαίου επιλογικού συστήματος των Ανωτάτων Στρατιωτικών Σχολών και των Σχολών Μονίμων Υπαξιωματικών, για τις οποίες επίσης έχουν δηλώσει προτίμηση και κρίθηκαν ικανοί, εξαιρούμενων των ιδιαίτερων απαιτήσεων, δεν προσέρχονται σπις προκαταρκτικές εξετάσεις των Αστυνομικών Σχολών και προσκομίζουν στη Διεύθυνση Αστυνομικού Προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης, μέσα στην προθεσμία διενέργειας αυτών, σχετική βεβαίωση από την αρμόδια Στρατιωτική Σχολή, στην οποία αναγράφεται και ο κωδικός τους. Όσοι προσκομίσουν βεβαίωση, ότι κρίθηκαν ικανοί για τις Στρατιωτικές Σχολές, θεωρούνται αυτοδικαίως ικανοί και για τις Αστυνομικές Σχολές.

2η Αλλαγή (Προσόντα ιδιωτών υποψηφίων αξιωματικών και αστυφυλάκων)

 Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση, δι- απιστούμενη από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή κατάταξης σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατά- ξεις για την σωματική ικανότητα υποψηφίων των Σχολών Στρατού Ξηράς (κατεύθυνση Όπλων)»

Τι ίσχυε

Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση, διαπιστούμενη από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή κατάταξης, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για τη σωματική ικανότητα υποψηφίων των Σχολών Στρατού Ξηράς.

3η Αλλαγή

Το Α ́ εκπαιδευτικό εξάμηνο αρχίζει την ημερομηνία παρουσίασης των δοκίμων στη Σχολή και λήγει το τελευταίο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου.

Αντιστοίχως, το Β ́ εξάμηνο αρχίζει το τελευταίο δεκαήμερο Φεβρουαρίου και λήγει το τελευταίο δεκαήμερο Ιουνίου και το Γ εξάμηνο αρχίζει το τελευταίο δεκαήμερο Ιουνίου και λήγει το τελευταίο δεκαήμερο Σεπτεμβρίου. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 43 παρ. 2 του π.δ. 352/1995 (Α ́187), όπως ισχύει.

4η Αλλαγή

Στο Γ ́ εξάμηνο και συγκεκριμένα από το τελευταίο δεκαήμερο Ιουνίου μέχρι το δεύτερο δεκαπενθήμερο Ιουλίου οι δόκιμοι συνεχίζουν να παρακολουθούν το πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 43 παρ. 3 του π.δ. 352/1995, όπως ισχύει».

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

YPOURGEIO PAIDIAS

Γνωστοποιείται ότι ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων στην Προκήρυξη 1ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 45/24-12-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ),, για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70 και ΠΕ73, και Δευτεροβάθμιας, κλάδου ΠΕ79, Γενικής Εκπαίδευσης, κατά κλάδο και ειδικότητα, καθώς και ανά μουσική ειδίκευση, κατηγορίας Π.Ε.

Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Α.Σ.Ε.Π., αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (Πολίτες → Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Δ΄).

Σχετικά επισημαίνονται και τα ακόλουθα :

Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία λήγει στις 3 Φεβρουαρίου 2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 14:00.

Τα απαραίτητα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα, κριτήρια/ιδιότητες που επικαλούνται οι υποψήφιοι με την αίτηση συμμετοχής τους στη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, για τον διορισμό τους ως μονίμων ή/και την πρόσληψή τους ως προσωρινών αναπληρωτών ή ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, όπως ορίζονται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ της Προκήρυξης, υποβάλλονται στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέχρι και την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020, σύμφωνα με τα σχετικώς οριζόμενα στην υπ’ αριθ. πρωτ. 204654/Ε1/24-12-2019 (ΑΔΑ: ΨΤΩΑ46ΜΤΛΗ-Μ4Ν) Πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Για την ομαλή λειτουργία του συστήματος υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, συνιστάται στους υποψήφιους να μην περιμένουν την τελευταία ημέρα για να υποβάλλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση καθώς τυχόν υπερφόρτωση του διαδικτύου ή σφάλμα στη σύνδεση με αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσκολία ή αδυναμία υποβολής αυτής.

Το ΑΣΕΠ δεν φέρει ευθύνη για τυχόν αδυναμία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης που οφείλεται στους προαναφερόμενους παράγοντες.

Για γενικές διευκρινίσεις σχετικά με την Προκήρυξη και τη συμμετοχή σε αυτή (δικαιολογητικά, τίτλοι σπουδών κτλ.) οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών του ΑΣΕΠ τηλεφωνικά (2131319100, εργάσιμες ημέρες και ώρες 08:00 μέχρι 14:00) ή μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για τυχόν τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων & Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΑΣΕΠ ακολουθώντας τον σύνδεσμο ή τηλεφωνικά (2131319100 - Επιλογή 4):

Τις εργάσιμες ημέρες

· Κατά τις ώρες 08:00 μέχρι 20:00

Τις αργίες

· Κατά τις ώρες 10:00 μέχρι 16:00

Σε κάθε περίπτωση, κρίνεται απαραίτητο οι υποψήφιοι να συμβουλεύονται τις Συχνές Ερωτήσεις και τα Εγχειρίδια Χρήσης (Βοήθεια → Συχνές Ερωτήσεις ή Εγχειρίδια Χρήσης) πριν την επικοινωνία τους με το ΑΣΕΠ.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

 

exetaseis 6

Διακόπηκε η δωρεάν μεταφορά των μαθητών στο νησί της Σάμου και προς το παρόν είναι άγνωστο πότε θα επιλυθεί.

Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που ανακύπτει το πρόβλημα με αυτή την μορφή. Διακοπές της μεταφοράς των μαθητών βιώσαμε και τα προηγούμενα χρόνια αλλά και την παρούσα σχολική χρονιά, μόλις πριν από περίπου ένα μήνα, οπότε και το πρόβλημα σύμφωνα με τους υπεύθυνους διευθετήθηκε.

Η διακοπή της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών, σύμφωνα με ανακοίνωση τςη ΕΛΜΕ Σάμου, έχει ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός μαθητών να μην προσέρχεται στα μαθήματα.

Αυτό με τη σειρά του επιβάλλει, για παιδαγωγικούς λόγους μια άτυπη «παύση» της προόδου των μαθημάτων.

Η κατάσταση αποβαίνει εις βάρος κάθε μαθητή και χτυπάει ακόμη περισσότερο όσους προέρχονται από φτωχά λαϊκά στρώματα και αγροτικές-ημιορεινές περιοχές.
Η ΕΛΜΕ Σάμου σε ένδειξη διαμαρτυρίας κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας για την Τρίτη 14 Ιανουαρίου από τις 11πμ μέχρι τις 2μμ, και συγκέντρωση στις 12μμ στην Περιφερειακή Ενότητα Σάμου με αίτημα τη δωρεάν, ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά όλων των μαθητών.

Παράλληλα η ΕΛΜΕ Σάμου απέστειλε στους μαθητές την ακόλουθη επιστολή:

Το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) έχει διακηρύξει σε όλους τους τόνους πως θέλει ένα σχολείο «των λίγων και εκλεκτών», ένα σχολείο που δεν θα χωράει τα παιδιά των εργατικών και λαϊκών οικογενειών.

Το ΥΠΑΙΘ και η κυβερνητική πολιτική θεωρούν ότι το βασικό πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι ότι «πάρα πολλοί» διεκδικούν δικαίωμα στις σπουδές. Γι’ αυτό σχεδιάζουν μέτρα που θα διώχνουν μαζικά τους μαθητές από το σχολείο, που θα κλείνουν τις πόρτες των ΑΕΙ για τη μεγάλη πλειοψηφία.

Ο βομβαρδισμός ανακοινώσεων από το ΥΠΑΙΘ και τους αρμόδιους παράγοντες το τελευταίο διάστημα δείχνει ότι πλησίασε η ώρα για να προωθήσουν και να εφαρμόσουν αυτή την πολιτική με μέτρα όπως:

➢ Επιβολή «τράπεζας θεμάτων» και στις τρείς τάξεις των ΓΕΛ για τη διενέργεια εξετάσεων πανελλαδικού τύπου σε όλα τα μαθήματα κάθε τάξης!
➢ Με βάση αυτές τις εξετάσεις θα διαμορφώνεται ο βαθμός του λεγόμενου «εθνικού απολυτηρίου» της Γ΄ Λυκείου
➢ Οι εκπαιδευτικοί θα ελέγχονται μέσω της αξιολόγησης για τους προφορικούς βαθμούς που δεν θα πρέπει «να απέχουν» από τους γραπτούς βαθμούς.
➢ Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ ορίζεται διπλή βάση: Τα 10.000 μόρια από το Υπουργείο και ο βαθμός που θα ορίζει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα.
➢ Η «πληθώρα των υψηλών βαθμών» πρέπει να καταργηθεί και στα Γυμνάσια όπου επίσης σχεδιάζεται η επιβολή και άλλων εξετάσεων.
➢ Αντίστοιχα στα Δημοτικά πρέπει να εφαρμόζεται «η βαθμολογική κλίμακα 5-10» και να μπουν εξετάσεις στις τελευταίες τάξεις!

Με όλα αυτά τα ΓΕΛ μετατρέπονται σε εξεταστικό κάτεργο, το «εθνικό απολυτήριο» υπόθεση για λίγους και η εισαγωγή στα ΑΕΙ για ελάχιστους. Οι μαθητές διώχνονται από τα σχολεία και σπρώχνονται βίαια ακόμα και από το Γυμνάσιο, στις λεγόμενες «καταρτίσεις», στη μαθητεία-μισοεργασία μηδενικών δικαιωμάτων και ανακύκλωσης της ανεργίας του 4ου έτους ΕΠΑΛ. Σπρώχνονται δηλαδή σε μια ζωή αμορφωσιάς, σε μια ζωή με δουλειές του ποδαριού, της φτώχειας και της ανεργίας. Ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν οι επιστάτες εφαρμογής και υλοποίησης αυτού του βάρβαρου σχεδίου.

Όλα αυτά σχεδιάζονται σε συνθήκες που επικρατεί ήδη η φτώχεια και η ανεργία. Σε συνθήκες που το δωρεάν και δημόσιο σχολείο έχει δεχτεί βαριά χτυπήματα από τις πολιτικές όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και οι λαϊκές οικογένειες αγκομαχούν για να τα βγάλουν πέρα. Σε συνθήκες που από τις τσέπες των γονιών πληρώνονται φροντιστήρια, μετακινήσεις που για πολλούς δεν είναι δωρεάν και για όσους είναι κάθε τόσο διακόπτονται, ακόμα και βιβλία και λειτουργικά έξοδα των σχολείων! Σε συνθήκες συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων, «χαριστικής λειτουργίας» εκατοντάδων τμημάτων, με την πολιτική της αδιοριστίας να αφήνει άδεια τα σχολεία από εκπαιδευτικούς. Σε συνθήκες που η πολιτική «του νόμου και της τάξης» θέλει να απαγορέψει στους πολλούς να αγωνίζονται για τα δίκια τους.

Οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να παλέψουν, να πουν μαζικά ΟΧΙ στα μέτρα αυτά που στοχεύουν να τους μετατρέψουν σε σύγχρονους και αμόρφωτους δούλους. Να υπερασπιστούν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους στο δωρεάν δημόσιο σχολείο, στις σπουδές, στη δουλειά και στη ζωή!

Καλούμε του εκπαιδευτικούς να σταθούμε δίπλα σε αυτό το δίκαιο αγώνα που πρέπει να δοθεί, να γίνει και δικός μας αγώνας, να αρνηθούμε να γίνουμε οι επιστάτες αυτής της βάρβαρης πολιτικής, να διεκδικήσουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς, ελευθερίες και δουλειά με δικαιώματα, δικαιώματα στη δωρεάν δημόσια παιδεία για τα παιδιά μας και τους μαθητές μας.

Να μην περάσουν τα μέτρα του ΥΠΑΙΘ.

Δωρεάν δημόσιο σχολείο, σπουδές, ελευθερίες και δουλειά για όλους.

Δωρεάν και ασφαλής μετακίνηση για όλους τους μαθητές.

Από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Σάμου

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education