fbpx
 
 
 

panellhnies

Επιστολή υποψήφιας Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 με το Παλαιό Σύστημα προς την Υπουργό Παιδείας

o psifiakos metasximatismos

Η ευρεία χρήση των Τεχνολογιών Πληροφοριακής και Επικοινωνιών επέφερε ουσιώδεις αλλαγές σε παγκόσμιο πολιτικό, κοινωνικό επίπεδο και ειδικά στις οικονομικές συναλλαγές με άμεσο αποτέλεσμα την ευρεία επέκταση της τρίτης Τεχνολογικής Επανάστασης, γνωστής και ως Κοινωνία της Πληροφορίας.

Σήμερα οι σύγχρονες επιχειρήσεις και ο δημόσιος τομέας, προωθούν πλέον στα πλαίσια της ψηφιοποίησης ένα νέο μοντέλο αμφίδρομης ψηφιακής επικοινωνίας, έχοντας ως σκοπό την αποτελεσματικότερη επικοινωνία και τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών.

Οι νέες τεχνολογίες θα δώσουν την δυνατότητα στο κράτος, να καταπολεμήσει την διαφθορά και την γραφειοκρατία, με σκοπό την δημιουργία ενός ευέλικτου και κατάλληλου περιβάλλοντας έτσι ώστε να συνεργάζεται και να επικοινωνεί αμφίδρομα με τις  επιχειρήσεις. Η ψηφιοποίηση, θα είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο για να μειωθεί η παραοικονομία, με σκοπό την αύξηση των άμεσων δημοσίων εσόδων και την παράλληλη ενίσχυση της επιχειρηματικής επενδυτικής δραστηριότητας.

EASYEDUCATION


Οι επιχειρήσεις παράλληλα, μπορούν μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε παγκόσμιο επίπεδο, με σκοπό το εμπορικό άνοιγμα σε νέες αγορές και με αυτόν τον τρόπο να αυξήσουν όχι μόνο τα έσοδα τους, αλλά και να εισάγουν τεχνογνωσία και νέες καινοτόμες ιδέες, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικές στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Η σταδιακή μελλοντική χρήση και ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις οικονομικές συναλλαγές (διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων και εμπόριο), στη Δημόσια Διοίκηση (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση) αλλά και στις κρατικές δομές και υποδομές μας (έξυπνες πόλεις, μετακινήσεις, υγεία, παιδεία κλπ), θα αποτελέσει ένα εντελώς νέο δυναμικό τεχνολογικό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης.

Βασικό πρόβλημα στην ολοένα και αυξανόμενη χρήση και ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών αποτελεί το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών και επιχειρήσεων παραμένει ακόμα τεχνολογικά περιθωριοποιημένο, χωρίς να έχει την γνώση και την δυνατότητα πρόσβασης στα προϊόντα και στις υπηρεσίες της ψηφιακής εποχής και της Ψηφιακής Οικονομίας.

Το κράτος σε συνεργασία με το Οικονομικό Επιμελητήριο και άλλους επιστημονικούς φορείς, με τις κατάλληλες πολιτικές και στρατηγικές, θα πρέπει να προωθήσει την ειδική γνώση με τη συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση των πολιτών και των επιχειρήσεων για τις νέες ψηφιακές δεξιότητες και τις σύγχρονες επιπτώσεις στην οικονομία από τον συνεχώς εξελισσόμενο Ψηφιακό Μετασχηματισμό.

 

Άρθρο του υποψήφιου προέδρου του τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΟΕΕ για το μοντέλο αμφίδρομης ψηφιακής επικοινωνίας σε επιχειρήσεις και δημόσιο.

Ο Βασίλης Γεωργιάδης είναι οικονομολόγος και υποψήφιος πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Πηγή: www.voria.gr


 
 

Ευτυχισμένοι μαζί: Η δύναμη των θετικών σχέσεων

23-24 Νοεμβρίου 2019 στη Θεσσαλονίκη

 

Χρειάστηκαν 75 χρόνια και 20 εκατομμύρια δολάρια για να ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα πέντε λέξεων: Happiness is Love. Full stop.  Αυτά ήταν τα λόγια του George Valliant, υπεύθυνου για περισσότερα από 40 χρόνια ενός εντυπωσιακού εγχειρήματος στο χώρο της ψυχολογίας, της μακροβιότερης έρευνας στην ιστορία της επιστήμης, της έρευνας που κληρονομούνταν στην επόμενη γενιά ερευνητών. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την έρευνα είναι ότι η ζεστασιά ως χαρακτηριστικό των σχέσεων που έχει κάποιος καθόλη τη διάρκεια της ζωής του έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στο αίσθημα της ικανοποίησης από τη ζωή.

Η έρευνα του Harvard είναι ο οδηγός για το τι αξίζει στην ζωή. Σε όλη την διάρκεια της ζωής μας, ανεξάρτητα από το επίπεδο σπουδών και την οικονομική μας κατάσταση, άσχετα από το είδος της εργασίας μας και πέρα και πάνω ακόμη και από την υγεία μας, αυτό που μένει και εν τέλει καθορίζει την ποιότητα της ζωή μας είναι οι θετικές μας σχέσεις, οι σχέσεις που μας προσφέρουν ζεστασιά και αγάπη.

Τι είναι οι θετικές σχέσεις; Ποια είναι τα συστατικά των θετικών σχέσεων; Με ποιους τρόπους μπορούμε να δημιουργήσουμε, να αναπτύξουμε και να διατηρήσουμε θετικές σχέσεις στη ζωή μας; Ποια είναι η συνεισφορά των θετικών σχέσεων στα επίπεδα της προσωπικής μας ευτυχίας,  ευ ζην, και  ευζωίας;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντήσουν στο διαδραστικό και βιωματικό σεμινάριο η Δρ. Αντιγόνη Μερτίκα και η Δρ. Πασχαλιά Μυτσκιδου. Οι δύο εισηγήτριες είναι ιδρυτικά μέλη της ΕΕΘΕΨΥ με πολυετή κλινική και ερευνητική εμπειρία. Τα τελευταία χρόνια έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην μελέτη των θετικών σχέσεων και συντονίζουν σεμινάρια υπό την αιγίδα της ΕΕΘΕΨΥ με στόχο την εκπαίδευση των ατόμων στο χτίσιμο θετικών σχέσεων. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα τους πάνω στις θετικές σχέσεις μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.positiverelationships.gr.

Την εκδήλωση θα την συντονίζει η Δρ. Κατερίνα Φλωρά.

Το σεμινάριο αυτό θα διεξαχθεί στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2019 στον Πολυχώρο Ροή στην Θεσσαλονίκη (Γεωργίου Σουρή 4, Καλαμαριά).

Τo κόστος συμμετοχής είναι 100 ευρώ, ενώ για την καταβολή του ποσού έως 5/11/2019 το κόστος ανέρχεται στα 80 ευρώ. Για φοιτητές και ανέργους το κόστος ανέρχεται στα 70 ευρώ. Λόγω του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων, θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας για αυτό και παρακαλείστε να δηλώσετε συμμετοχή στο This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Η συμμετοχή σας στο σεμινάριο επιβεβαιώνεται μόνον με την κατάθεση του αντίστοιχου ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό της Εταιρείας (Τράπεζα Πειραιώς, Αρ. Λογαριασμού 5018-055092-260  ΙΒΑΝ: GR24 0172 0180 0050 1805 5092 260) αναγράφοντας ονοματεπώνυμο ή τα στοιχεία τού οργανισμού σας.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΕΕΘΕΨΥ στο τηλέφωνο 210 8251536 ή στο e-mail: info@positiveemotions.gr.

 

Ακουλουθήστε την Ελληνική Εταιρία Θετικής Ψυχολογίας στο Facebook. 

 

EASYEDUCATION

 

psifiakometasximatismos

«Η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων είναι ζήτημα ζωτικής προτεραιότητας», τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, στην ομιλία του στο «Digital Economic Forum».

Παράλληλα, ο κ. Μίχαλος ανέδειξε μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων που έχει αναλάβει το ΕΒΕΑ, τα τελευταία χρόνια, προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αναλυτικά η ομιλία του ο προέδρου της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνου Μίχαλου:

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας σήμερα και στο μέλλον. Ζούμε ήδη στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας. Με τις ψηφιακές τεχνολογίες να ανατρέπουν υφιστάμενες οργανωτικές δομές και μοντέλα, να δημιουργούν νέα εργαλεία και διαδικασίες, νέα πρότυπα επιχειρηματικής ανάπτυξης. Σε αυτό το περιβάλλον, η εφαρμογή και η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών δεν αποτελεί πλέον προαιρετική επιλογή για τις επιχειρήσεις. Είναι παράγοντας επιβίωσης. Οι επιχειρήσεις που μένουν πίσω, κινδυνεύουν όλο και περισσότερο να αποδυναμωθούν ή να ακυρωθούν, από νέες επιχειρήσεις, οι οποίες αξιοποιούν νέες τεχνολογίες και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα. Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι παγκόσμιες δαπάνες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα ξεπεράσουν τα δύο τρισεκατομμύρια δολάρια ως το 2023. Η Ελλάδα, δυστυχώς, έχει ήδη χάσει αρκετό έδαφος σε αυτή την προσπάθεια.

Σύμφωνα με τον δείκτη DESI 2019, η χώρα μας κατατάσσεται 26η μεταξύ των 28 κρατών-μελών ως προς την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας. Η επίδοση αυτή, παρά το ότι είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, παραμένει εξαιρετικά χαμηλή σε σχέση με τα δεδομένα και τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας.

Η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων είναι ζήτημα ζωτικής προτεραιότητας.

 

Και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η αγορά κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η οικονομική κρίση, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν στις ψηφιακές τεχνολογίες, υλοποιώντας μεγάλα ή μικρότερα έργα.

Επιπλέον, ένα από τα πιο αισιόδοξα μηνύματα στη διάρκεια της κρίσης, ήταν η ανάδειξη ενός δυναμικού οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν την ψηφιακή τεχνολογία στο DNA τους.

Παρ’ όλα αυτά, θα έλεγα ότι είμαστε ακόμα σε αρχικό στάδιο. 

Για να επιταχυνθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ελληνικών επιχειρήσεων, χρειάζεται να εστιάσουμε σε τρία σημεία:

Πρώτον, στην ενίσχυση των χρηματοδοτικών εργαλείων και των κινήτρων για επενδύσεις ψηφιακής αναβάθμισης. Με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και σε κλάδους στους οποίους η ελληνική οικονομία διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Δεύτερον στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, μέσω του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και με επένδυση σε προγράμματα δια βίου μάθησης για επιχειρηματίες και εργαζόμενους.

Τρίτον, στη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου υποστήριξης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με την αξιοποίηση συνεργιών μεταξύ των φορέων της αγοράς.

EASYEDUCATION

Οι ελληνικές επιχειρήσεις σαφώς έχουν αντιληφθεί την αξία των ψηφιακών τεχνολογιών και στρέφονται σταδιακά προς αυτή την κατεύθυνση.

Αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο τα πλεονεκτήματα του διαδικτύου για την ανάπτυξή τους: τα πλεονεκτήματα της online παρουσίας, του διαδικτυακού μάρκετινγκ, της ηλεκτρονικής επικοινωνίας με πελάτες και προμηθευτές. Αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα των πληροφοριακών συστημάτων, για τη βελτίωση της παραγωγικής τους διαδικασίας και των εσωτερικών τους λειτουργιών.

Ήδη κλάδοι όπως η μεταποίηση, η ενέργεια, η υγεία, ο τουρισμός, το εμπόριο επενδύουν στην τεχνολογία αναζητώντας να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους και να αντεπεξέλθουν στον εγχώριο και το διεθνή ανταγωνισμό.

Ωστόσο, ο βαθμός ενσωμάτωσης και αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας, θα έλεγα ότι διαφέρει, ανάλογα με το μέγεθος και το στάδιο ανάπτυξης της επιχείρησης.

Όπως επιβεβαιώνεται και από σχετικές έρευνες, οι περισσότερες επιχειρήσεις που προχωρούν σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού είναι μεγάλες. Είναι επιχειρήσεις που ήδη πρωταγωνιστούν στους κλάδους τους, που ήδη αναπτύσσουν εξωστρεφή δραστηριότητα, που ήδη διαθέτουν εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Επίσης, φαίνεται πως οι περισσότερες επιχειρήσεις επικεντρώνονται μέχρι τώρα στην πρώτη από τις τρεις διαστάσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού: αυτή που αφορά την εμπειρία των πελατών. Εστιάζουν στο ψηφιακό μάρκετινγκ, στην ανάλυση δεδομένων για την κατανόηση του πελάτη, στον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας πώλησης, στην αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη στα σημεία επαφής. Στις  άλλες δύο διαστάσεις, που αφορούν το μετασχηματισμό των διαδικασιών και το μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μοντέλου, οι κινήσεις είναι σαφώς λιγότερες και προέρχονται – και πάλι – από μεγάλες εταιρίες.

Συμπερασματικά: σαφώς υπάρχει, σε όλους τους κλάδους, κατανόηση των αλλαγών και των προκλήσεων που φέρνει η ψηφιακή τεχνολογία.

Σαφώς οι επιχειρήσεις κατανοούν την ανάγκη να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Και προσπαθούν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους.

Η προσπάθεια αυτή, όμως, χρειάζεται διεύρυνση και εμβάθυνση.

Είναι ζωτικής σημασίας ζητούμενο να στηριχθεί και να επιταχυνθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Με την ανάπτυξη κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων. Με τη δημιουργία αποτελεσματικών μηχανισμών υποστήριξης και καθοδήγησης.

Είναι ανάγκη να καλύψουμε το κενό των ψηφιακών δεξιοτήτων. Χρειαζόμαστε περισσότερους ανθρώπους κατάλληλα καταρτισμένους, ώστε να μπορέσουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ψηφιακές στρατηγικές. Ανθρώπους που θα μπορέσουν να στηρίξουν τις προσπάθειες των επιχειρήσεων -και της ελληνικής οικονομίας- για ανάπτυξη στην ψηφιακή εποχή.

Θεωρώ ότι ο κλάδος των ψηφιακών τεχνολογιών στην Ελλάδα, παρά το ότι δοκιμάστηκε σκληρά στα χρόνια της κρίσης, δεν έπαψε να στηρίζει στην πράξη την προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. 

Αυτό που θα θέλαμε να δούμε είναι μια νέα, πιο «ολιστική» θα έλεγα προσέγγιση στις ανάγκες της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.

Με προϊόντα και λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα, τα εγγενή μειονεκτήματα, αλλά και τις δυνατότητες της μικρομεσαίες επιχείρησης.

Αλλά και με περισσότερες πρωτοβουλίες εκπαίδευσης, υποστήριξης και καθοδήγησης. Πρωτοβουλίες που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εξοικειωθούν με τις ψηφιακές τεχνολογίες και να τις αξιοποιήσουν αποδοτικά, με στόχο να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφειά τους.

Ήδη βλέπουμε με χαρά πολλές εταιρίες του κλάδου να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση, υλοποιώντας σχετικά προγράμματα.

Εμείς, ως Επιμελητηριακή Κοινότητα, έχουμε κάθε διάθεση να συνεργαστούμε σε θεσμικό επίπεδο, για τη διεύρυνση αυτής της προσπάθειας. Θεωρώ ότι τα οφέλη θα είναι σημαντικά, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την ανάπτυξη του κλάδου.

Η προώθηση της καινοτομίας, αλλά και η διαχείριση των προκλήσεων της ψηφιακής εποχής, συνιστούν κεντρική προτεραιότητα για τα Επιμελητήρια της χώρας.

Ως ΕΒΕΑ έχουμε αναλάβει τα τελευταία χρόνια μια σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων:

  • Είμαστε από τους φορείς που πρωταγωνιστούν στην υποστήριξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλέγμα δομών και υπηρεσιών. Σημείο αναφοράς για τις δράσεις του ΕΒΕΑ, αποτελεί η Θερμοκοιτίδα Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων.
  • Επιπλέον, το ΕΒΕΑ έχει δημιουργήσει από το 2014 το Δίκτυο Επιχειρηματικών Αγγέλων, με σκοπό να διευκολύνει τη διασύνδεση μεταξύ έμπειρων και πετυχημένων επιχειρηματιών του Ελλαδικού χώρου, με καινοτόμες υφιστάμενες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις.
  • Προωθούμε δράσεις και συνεργασίες, για την καλλιέργεια μιας θετικής κουλτούρας για την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.
  • Υλοποιούμε δράσεις, με σκοπό την ενημέρωση και την επιμόρφωση επιχειρηματιών και στελεχών, σε θέματα όπως η διαχείριση και η ασφάλεια δεδομένων, η αποδοτική χρήση των social media για την ενίσχυση της εξωστρέφειας, κ.ά.
  • Παρέχουμε ηλεκτρονική Υπηρεσία Μιας Στάσης, μέσω της οποίας η σύσταση μιας νέας επιχείρησης μπορεί να ολοκληρωθεί ψηφιακά μέσα σε μια μέρα».

unnamed

Αποφασισμένα να μη συναινέσουν στην κατάθεση του νέου νομοσχεδίου με τίτλο «Ο Περί Ενιαίας Εκπαίδευσης (Δομές Υποστήριξης) Νόμος του 2019», εάν αυτή δεν συνοδεύεται με ξεκάθαρους κανονισμούς που να διασφαλίζουν το δικαίωμα όλων των παιδιών στην παροχή ίσης, ποιοτικής και ενιαίας εκπαίδευσης, δηλώνουν οργανωμένα σύνολα συνδέσμων γονέων παιδιών με αναπηρίες και εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πρόκειται για τη νομοθεσία που θα προκύψει από τις εισηγήσεις των Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων που έγιναν σχετικά με την Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση της Κύπρου και με στόχο τη βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης που επικρατεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ούτως ώστε όλοι οι μαθητές –ανεξαρτήτως εάν έχουν ή όχι κάποια ανάγκη– να έχουν πρόσβαση και ευκαιρίες σε ποιοτική ενιαία εκπαίδευση χωρίς διαχωρισμούς.

Τόσο η επίμαχη νομοθεσία όσο και το όλο ζήτημα της Ενιαίας Εκπαίδευσης τίθενται σήμερα ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για ενημέρωση, ωστόσο χθες οι διάφοροι εμπλεκόμενοι φορείς είχαν συνάντηση με τους εμπειρογνώμονες και λειτουργούς του υπουργείου Παιδείας για συζήτηση, στο πλαίσιο της οποίας κατατέθηκαν εισηγήσεις αλλά και διαφωνίες. Σύμφωνα με εκπροσώπους διαφόρων φορέων, η πρόταση που τέθηκε ενώπιόν τους από το υπουργείο φαίνεται να μην αντανακλά τις αρχικές, βασικές εισηγήσεις των εμπειρογνωμόνων, οι οποίες να σημειωθεί ότι είχαν αντιμετωπιστεί με θετικό μάτι από τους φορείς, αλλά και δεν συνάδει με τη σχετική Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο εκπρόσωποι των διαφόρων συνδέσμων ενημέρωσαν την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Λήδα Κουρσουμπά, την οποία και καλούν να μελετήσει τη νομοθεσία που προτείνεται και να παρέμβει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γενικό λίφτινγκ στην Ειδική Εκπαίδευση

Όπως επισημαίνεται, δεν ξεκαθαρίζεται ούτε η βασική αρχή πως τα παιδιά θα είναι κατά το 80% του χρόνου στην κανονική τάξη και κατά το 20% σε τάξη στήριξης εάν το χρειάζονται. Τόσο για αυτό το ζήτημα όσο και για άλλα, όπως είναι οι πόροι, το πλαίσιο, η δομή κ.ά., υπάρχει πρόθεση όπως ενταχθούν και καθοριστούν μέσα από σχετικούς κανονισμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από πλευράς υπουργείου Παιδείας και εμπειρογνωμόνων επισημάνθηκε πως το κείμενο που τέθηκε προς συζήτηση δεν είναι το τελικό και πως αυτό θα διαμορφωθεί. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν στον «Φ» πως ξεκαθαρίστηκε ότι το νέο και τελικό κείμενο θα διαμορφωθεί κατόπιν των εισηγήσεων που θα καταθέσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στο πλαίσιο του διαλόγου που διεξάγεται. Διαδικασία η οποία αναμένεται να γίνει μέχρι και τα μέσα Μαρτίου.

Νομοθεσία και επεξηγήσεις

Στο πλαίσιο του διαλόγου τέθηκαν επί τάπητος δύο έγγραφα: η προτεινόμενη νομοθεσία και το επεξηγηματικό σημείωμα. Οι βασικότερες πρόνοιες του νομοσχεδίου συνοψίζονται στα εξής:

Ενιαία Εκπαίδευση: Όραμά της να διασφαλιστεί ότι σε όλα τα παιδιά παρέχονται ουσιαστικές, υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα βασίζεται στις αρχές του καθολικού σχεδιασμού, ο οποίος ενσωματώνει τον ευέλικτο σχεδιασμό των μαθησιακών καταστάσεων με επιλογές, οι οποίες ταιριάζουν σε κάθε περίσταση και που επιτρέπουν σε όλα τα παιδιά να προχωρούν με βάση το ατομικό σημείο εκκίνησης του καθενός.
Νέο μοντέλο παροχής τριών επιπέδων εκπαιδευτικής στήριξης αναγκών: α) γενική στήριξη, β) ενισχυμένη στήριξη και γ) εξειδικευμένη στήριξη.
Ορισμός: «Παιδί με επιπρόσθετες ανάγκες υποστήριξης» σημαίνει παιδί το οποίο βιώνει φραγμούς στη μάθηση ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης παιδιού – περιβάλλοντος και απαιτείται η στήριξή του στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Κέντρα στήριξης για την Ενιαία Εκπαίδευση: Προέρχονται από τη μετεξέλιξη του ρόλου των ειδικών σχολείων.
Ομάδα αξιολόγησης και στήριξης: Αναγνωρίζεται ότι το σύστημα απαιτεί έναν τρόπο για να προσδιορίσει ποια παιδιά χρειάζονται επιπρόσθετη στήριξη.
Αυτά τα παιδιά προσδιορίζονται από την άποψη των αναγκών υποστήριξής τους και όχι απλώς της διάγνωσης. Σε κάθε επαρχία συστήνεται πολυθεματική «Ομάδα Αξιολόγησης και Στήριξης» με τις ακόλουθες δραστηριότητες: α) πραγματοποίηση αξιολογήσεων παιδιών με επιπρόσθετες ανάγκες υποστήριξης σε πολλαπλά περιβάλλοντα, β) λήψη επίσημης απόφασης για το είδος στήριξης, το πλαίσιο φοίτησης, τις απαραίτητες εύλογες προσαρμογές και την παροχή απαραίτητου εξοπλισμού, γ) την παρουσίαση συστάσεων προς τους γονείς για την κατάλληλη στήριξη των παιδιών τους, δ) συνεχή παρακολούθηση του περιβάλλοντος μάθησης και διδασκαλίας και τον συντονισμό της στήριξης και της επικοινωνίας μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών και επαγγελματιών. Οι Ομάδες Αξιολόγησης και Στήριξης μπορούν να αξιολογήσουν παιδιά, τα οποία φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία και παραπέμπονται από τους γονείς τους. Ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας των Ομάδων θα καθοριστεί στους Κανονισμούς.
Συμμετοχή γονέων και παιδιών: Έμφαση στον ενεργό ρόλο και τη συμμετοχή των γονέων και των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θα συμμετέχουν ως ίσοι εταίροι σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν ενστάσεις για τις αποφάσεις των Ομάδων Αξιολόγησης και Στήριξης.
Μία νομοθεσία για κατάργηση άλλων τριών

Όσον αφορά στη συζήτηση που διεξάγεται για την Ενιαία Εκπαίδευση και πώς σε αυτήν εντάσσονται και τα παιδιά που φοιτούν στην Ειδική Εκπαίδευση, η νομοθεσία που θα προκύψει θα καταργήσει τρεις άλλες ισχύουσες νομοθεσίες.


Πρόκειται για τις:

Α) Ο Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμος του 1999.
Β) Ο Περί Ειδικής Εκπαιδεύσεως Νόμος του 1979.
Γ) Ο Περί Σχολής για τους Τυφλούς Άγιος Βαρνάβας (Μεταβίβαση) Νόμος.


Γ. Σωκράτους: Νόμος και Κανονισμοί ταυτόχρονα

Κληθείς να σχολιάσει το όλο ζήτημα ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννος Σωκράτους, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα νόμο - πλαίσιο, ο οποίος θα πρέπει όταν διαμορφωθεί τελικά να αποδίδει τη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ενώ σημείωσε πως ο νόμος πρέπει να συνοδεύεται με Κανονισμούς και να τεθούν ταυτόχρονα σε εφαρμογή.

Ευαγγελία Σιζοπούλου

(Πηγή: philenews.gr)

Subcategories

Page 1 of 2

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education