fbpx
 
 
 

 

pente robot apolimansis

Ειδικά ρομπότ, που θα εκτελούν χρέη απολύμανσης στα σχολεία και τα δημοτικά κτίρια, προμηθεύτηκε ο δήμος Πυλαίας- Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη, στη «μάχη» κατά της διασποράς της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.
Ρομπότ κατά του κορωνοϊού

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου, κάποια από τα ρομπότ που αποκτήθηκαν από τη δημοτική αρχή θα δοθούν στις σχολικές επιτροπές και τα υπόλοιπα στις υπηρεσίες του δήμου. Το κάθε ένα μπορεί να απολυμάνει χώρους έως και 700 τ.μ., ενώ η απολύμανση για ένα μέσο δωμάτιο δεν διαρκεί πάνω από 6 λεπτά.

Το κάθε ένα μπορεί να απολυμάνει χώρους έως και 700 τ.μ., ενώ η απολύμανση για ένα μέσο δωμάτιο δεν διαρκεί πάνω από 6 λεπτά

Μετά την απολύμανση, οι χώροι είναι άμεσα επισκέψιμοι, αφού το υλικό που χρησιμοποιείται για την αντισηψία είναι πιστοποιημένο υγειονομικά και δεν ενέχει κανέναν απολύτως κίνδυνο για την υγεία εργαζομένων και δημοτών.

«Επιστρατεύουμε κάθε μέσο αντιμετώπισης του κορωνοϊού»
«Επιστρατεύουμε κάθε μέσο αντιμετώπισης του κορωνοϊού. Αυτό που γινόταν συστηματικά μέχρι σήμερα θα συνεχιστεί και μάλιστα με ενισχυμένο πλέον το "οπλοστάσιό" μας. Με τη νέα εξελιγμένη μέθοδο απολύμανσης εξοικονομούνται πόροι αλλά πρωτίστως διασφαλίζεται η υγεία των δημοτών μας. Παραμένουμε ασφαλείς με σχέδιο και οργάνωση, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της τεχνολογίας και σε αυτό το πεδίο», δηλώνει ο δήμαρχος Πυλαίας- Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

 

tablet koronoios 13 5 20

Το πρώτο διεθνές «καμπανάκι» σχετικά με το νέο κορωνοϊό που προκαλεί τη νόσο covid-19 το χτύπησε όχι κάποιος άνθρωπος αλλά ένας υπολογιστής με τεχνητή νοημοσύνη.

Στις 30 Δεκεμβρίου 2019 το «έξυπνο» λογισμικό του ιστότοπου HealthMap του Νοσοκομείου Παίδων της Βοστώνης, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την ειδησεογραφία, τις διαδικτυακές αναζητήσεις και άλλες πληροφορίες που μπορεί να μαρτυρούν σημάδια κάποιας νέας επιδημίας, ήταν αυτό που πρώτο εντόπισε μία αναφορά για έναν νέο τύπο πνευμονίας στη Ουχάν της Κίνας.

Ο πρώτος συναγερμός για τον κορωνοϊό
Αμέσως το πρόγραμμα ενημέρωσε, αυτόματα, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τους αποδέκτες μίας λίστας ότι επτά άνθρωποι βρίσκονταν σε κρίσιμη κατάσταση και αξιολόγησε τη σοβαρότητα της κατάστασης στο «τρία» σε μία κλίμακα με πέντε διαβαθμίσεις. Οι άνθρωποι δεν ήταν, όμως, καθυστερημένοι ούτως ή άλλως. Γιατροί στην Ταϊβάν είχαν ήδη ενημερώσει την Αμερικανίδα επιδημιολόγο Μάρτζορι Πόλακ στη Νέα Υόρκη ότι το θέμα έχει αρχίσει να συζητείται στο δημοφιλές κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης Weibo.
Η Πόλακ, σύμφωνα με το «Science», θυμήθηκε ότι κάτι ανάλογο είχε συμβεί το 2003 στην αρχή του ξεσπάσματος της επιδημίας του σοβαρού οξέος αναπνευστικού συνδρόμου (SARS).

Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σχεδόν μία ώρα μετά το αυτόματο σήμα προειδοποίησης από το HealthMap, η Πόλακ έκανε μία πιο λεπτομερή ανάρτηση στο Πρόγραμμα Επιτήρησης Αναδυομένων Ασθενειών, το οποίο ενημερώνει περίπου 85.000 άτομα διεθνώς. Και έτσι ο υπόλοιπος κόσμος άρχισε να στρέφει την προσοχή του σε κάτι περίεργο που εμφανιζόταν στην Κίνα.
Οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης
Το «καμπανάκι» από το HealthMap δείχνει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για την παρακολούθηση των επιδημιών. Καθώς η πανδημία Covid-19 συνεχίζει να εξαπλώνεται διεθνώς, οι ερευνητές της τεχνητής νοημοσύνης προσπαθούν να «στήσουν» αυτόματα συστήματα εντοπισμού και προειδοποίησης, τα οποία θα ψάχνουν ψύλλους στα άχυρα, μέσα σε τεράστιους όγκους online δεδομένων, για να ανακαλύψουν τα πρώτα σημάδια μίας νέας επιδημικής έξαρσης σε κάποιο μέρος του κόσμου.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν πρόκειται να αντικαταστήσει την παραδοσιακή επιδημιολογική επιτήρηση από ανθρώπους, τουλάχιστον όχι ακόμη. «Θα πρέπει να τη θεωρούμε ως ακόμη ένα εργαλείο στη φαρέτρα μας. Δεν νομίζω ότι μπορεί να αντικαταστήσει τη διενέργεια τεστ», δήλωσε ο επιδημιολόγος Μάθιου Μπίγκερσταφ των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ.

Ήδη, αρκετά πριν τον νέο κορωνοϊό, το αμερικανικό CDC είχε ξεκινήσει από το 2013 έναν ετήσιο διαγωνισμό για το πιο ακριβές σύστημα πρόβλεψης της σοβαρότητας και εξάπλωσης ενός νέου κύματος γρίπης στις ΗΠΑ. Δεκάδες προτάσεις κατατίθενται κάθε χρόνο και περίπου οι μισές αφορούν αλγόριθμούς μηχανικής μάθησης (τεχνητής νοημοσύνης), οι οποίοι αναδιφούν σε αναζητήσεις μέσω Google, σε «τιτιβίσματα» του Twitter, σε αναρτήσεις του Facebook, σε ιστοσελίδες της Wikipedia κ.ά., για να βρουν τις πιο πρώιμες ενδείξεις μίας επερχόμενης επιδημίας ή έξαρσης.

Πολλές από αυτές τις ερευνητικές ομάδες, που έως τώρα ασχολούνταν με τη γρίπη, έστρεψαν, πλέον, τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης στην κατεύθυνση της Covid-19. Στόχος τους είναι τόσο η αξιολόγηση της τωρινής κατάστασης (now-casting) της επιδημίας όσο και η πρόβλεψη για την πορεία της (forecasting).

Δεν είναι μία εύκολη δουλειά ούτε έχει εγγυημένη επιτυχία. Μεταξύ 2009-2015 η Google χρησιμοποίησε ένα νέο «έξυπνο» εργαλείο, το Google Flu Trends (το οποίο, πλέον, έχει ενσωματωθεί στο HealthMap), για να ψάχνει στις αναζητήσεις των χρηστών και να ανιχνεύει τα πρώτα -ακόμη αφανή στους επιστήμονες- σημάδια ενός νέου κύματος γρίπης. Στην αρχή το σύστημα τα πήγε καλά και πρόβλεψε την εξέλιξη της γρίπης δύο εβδομάδες πριν το CDC.

Ομως, στη συνέχεια έκανε υπερεκτιμήσεις για την εξάπλωση της γρίπης, «τρομοκρατώντας» άνευ λόγου τους επιδημιολόγους. Η βασική αιτία της αποτυχίας ήταν ότι οι ερευνητές της Google δεν «επανεκπαίδευσαν» το σύστημά τους, ώστε να λαμβάνει υπόψη τις αλλαγές στη συμπεριφορά των χρηστών κατά τις αναζητήσεις τους, με συνέπεια να παρερμηνεύει π.χ. τις αναζητήσεις για ειδήσεις σχετικές με τη γρίπη ως ένδειξη λοίμωξης στον ίδιο τον χρήστη.

Έτσι, οι σκεπτικιστές θεωρούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία συνεχώς βελτιώνεται, θα είναι καλύτερα έτοιμη και χρήσιμη στην επόμενη πανδημία. Το βέβαιο, πάντως, είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη ήρθε για να μείνει ως εργαλείο της επιδημιολογίας.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

matina

Τις προκλήσεις και τις μεγάλες αλλαγές που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν (και) στο άμεσο μέλλον οι επιχειρήσεις στο εργασιακό πεδίο αναδεικνύει με συνέντευξή της η HR Senior Manager Central & Eastern Europe της Microsoft κ. Ματίνα Χατζηπαύλου.

 

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Microsoft, με αφορμή το… καθεστώς αποστάσεων που επέβαλε ο Covid-19, τονίζει ότι η τηλεργασία ήρθε για να μείνει, ενώ ο ρόλος των ψηφιακών δεξιοτήτων θα «βαραίνει» ολοένα και περισσότερο.

 

Η κ. Χατζηπαύλου, εκπροσωπώντας επάξια το γυναικείο πληθυσμό έναντι του ισοζυγίου άνδρες - γυναίκες σε υψηλόβαθμα διοικητικά πόστα, εκτιμά πως ο χώρος της Τεχνολογίας παρέχει ευκαιρίες στις γυναίκες για επιτυχημένη καριέρα. Κάτι που συμβαίνει ήδη στην Microsoft.

 

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό στον τομέα της τεχνολογίας αυξάνονται συνεχώς και το χάσμα ανάμεσα στην ζήτηση και στην προσφορά μεγαλώνει. Σύμφωνα με έρευνες εάν αυξανόταν ο αριθμός των γυναικών που επίλεγαν τον τομέα της τεχνολογίας τότε το χάσμα σχεδόν θα μηδενίζονταν. Γιατί συμβαίνει και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτή η πρόκληση κατά την άποψή σας;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι γεγονός ότι στον κλάδο της τεχνολογίας το γυναικείο φύλο υποεκπροσωπείται σε σχέση με το ανδρικό και η απόκλιση μεταξύ των δύο μεγαλώνει όσο αυξάνεται το επίπεδο της ιεραρχίας, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή των γυναικών σε διοικητικά συμβούλια. Και αυτή η πρόκληση παραμένει, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει έως τώρα από τις κορυφαίες εταιρίες τεχνολογίας, οι οποίες έχουν προβεί σε σειρά πολιτικών και πρακτικών με στόχο την επίτευξη της ισορροπίας (gender balance) ανδρών και γυναικών στον εργασιακό χώρο.

 

Στη Microsoft, το Diversity & Inclusion αποτελεί έναν από τους πυλώνες της κουλτούρας μας και βασική προτεραιότητα κάθε εργαζόμενου. H εταιρία έχει προβεί σε πληθώρα προγραμμάτων με στόχο την προσέλκυση αλλά και την ανάπτυξη και εξέλιξη της καριέρας των υφιστάμενων γυναικών, κάνοντας σημαντικά βήματα χρόνο με το χρόνο ως προς την αύξηση της εκπροσώπησης του γυναικείου φύλου, τόσο σε τεχνικούς όσο και ηγετικούς ρόλους.

 

Θεωρώ ότι η πρόκληση αυτή μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη συνεχή ενημέρωση, ξεκινώντας από το σχολείο, για το πόσο ελκυστικός είναι ο χώρος της τεχνολογίας και τις δυνατότητες και ευκαιρίες που προσφέρει για επιτυχημένη καριέρα, ανεξαρτήτως φύλου, αλλά και συγκεκριμένα για το πώς υποστηρίζει τις γυναίκες. Για παράδειγμα, η Microsoft στην Ελλάδα προσφέρει τη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι και την ευελιξία για τη διαμόρφωση του ωραρίου έτσι ώστε να συνδυάζονται οι επαγγελματικές με τις προσωπικές ανάγκες των εργαζομένων. Επίσης προφέρει πληθώρα παροχών οι οποίες είναι προσανατολισμένες στην οικογένεια, όπως επιπρόσθετη άδεια μητρότητας 3 εβδομάδων και άδεια για τη φροντίδα μελών της οικογένειας που έχουν ανάγκη, διάρκειας 4 εβδομάδων, με αποδοχές.

 

Και φυσικά η κατάργηση των στερεοτύπων ότι οι θέσεις εργασίας στο χώρο της τεχνολογίας απευθύνονται μόνο σε άνδρες είναι κάτι το οποίο θα βοηθήσει στο κλείσιμο του χάσματος αυτού. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι εξαιρετικά σημαντική η δημιουργία κουτλτούρας “inclusion” στις εταιρίες, που να ενσωματώνει και να «αγκαλιάζει» τις γυναίκες και να παρέχει ίσες ευκαιρίες ως προς την ανάπτυξη και εξέλιξη της καριέρας τους.

 

Τέλος, το mentoring γυναικών από γυναίκες που έχουν ήδη επιτυχημένη καριέρα στο χώρο στης τεχνολογίας, αποτελεί επιτυχημένη πρακτική η οποία μπορεί να τις εμπνεύσει και να τις προσελκύσει στο χώρο αυτό.

 

ΕΡ.: Η πανδημία Covid-19 έφερε απρόβλεπτες ανατροπές σε όλα τα επίπεδα και ανέδειξε με βίαιο τρόπο την τηλεργασία. Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν HR Manager όσον αφορά στην Τηλεργασία; Η Απόδοση; Η Κουλτούρα; Η Ομαδικότητα;

 

ΑΠ.: Η απρόβλεπτη εφαρμογή της τηλεργασίας λόγω της πανδημίας, επιφέρει πολλές προκλήσεις για το HR και τους managers. Ειδικά για τις εταιρίες οι οποίες δεν εφάρμοζαν αυτήν την πρακτική μέχρι σήμερα, προκύπτουν πολλά ερωτήματα ως προς την απόδοση, την παραγωγικότητα και το “engagement” των ανθρώπων. Ταυτόχρονα, είναι ξεκάθαρο πως μέσω της τηλεργασίας, πολλές επιχειρήσεις κατορθώνουν να παραμείνουν λειτουργικές, να εξυπηρετούν τους πελάτες τους και να κρατούν το ανθρώπινο δυναμικό τους συνδεδεμένο. Επίσης θεωρώ ότι αυτή η περίοδος που διανύουμε θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές σε βάθος χρόνου: σίγουρα η τηλεργασία ήρθε για να μείνει, ενώ ο ρόλος των ψηφιακών δεξιοτήτων θα «βαραίνει» ολοένα και περισσότερο.

 

Ο ρόλος του HR σε αυτές τις συνθήκες είναι να υποστηρίξει τις διοικήσεις των εταιρειών στο να τεθούν οι κατάλληλοι στόχοι και προτεραιότητες αλλά και να επικοινωνηθούν ξεκάθαρα στους εργαζομένους. Ταυτόχρονα να διαμορφώσει την απαραίτητη υποδομή και κουλτούρα ώστε οι άνθρωποι να ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους χωρίς να βρίσκονται υπό την άμεση καθοδήγηση των προϊσταμένων τους.

 

Στη Microsoft, η εξ’αποστάσεως εργασία δεν είναι κάτι καινούριο. Η δυνατότητα αυτή δίνεται στoυς εργαζoμένους μας εδώ και πολλά χρόνια, οπότε τα παραπάνω δεν αποτελούν προκλήσεις για εμάς. Κάτι το οποίο όμως πρόσφατα συνειδητοποίησα λόγω της νέας πραγματικότητας, ένα εξ’ολοκλήρου remote περιβάλλον δημιουργεί την πρόκληση της διατήρησης της ομαδικότητας και της αποφυγής του “self-isolation”. Ανακαλύπτουμε λοιπόν κι εμείς συνεχώς νέους τρόπους για το πως αυτό μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε και να κρατήσουμε τους εργαζομένους σε επαφή, για παράδειγμα με συχνά “all-hands virtual meetings”, καθημερινά “breakfast chats” και άλλα διαδραστικά εγχειρήματα.

 

Κάτι το οποίο παρατηρήσαμε πρόσφατα, είναι το παράδοξο ότι πολλοί εργαζόμενοι που δουλεύουν από το σπίτι τους, τείνουν να απασχολούνται παραπάνω ώρες απ’ ότι στο γραφείο. Όταν, λοιπόν, η επαγγελματική και η προσωπική ζωή βρίσκονται κάτω από την ίδια «στέγη» είναι δυσκολότερο να αποσυνδεθείς πλήρως από την εργασία και τα επαγγελματικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βάλεις μια «κόκκινη γραμμή» μεταξύ εργασίας και οικογένειας. Είναι και αυτή λοιπόν άλλη μία σημαντική πρόκληση, τόσο για το HR αλλά και για το σύνολο των εργαζομένων, ατομικά και συλλογικά.

 

ΕΡ.: Η κοινή λογική θα μας οδηγούσε στο συμπέρασμα πως η τηλεργασία είναι ιδανικός τρόπος εργασίας για μια γυναίκα, η οποία θέλει να συνδυάσει Καριέρα και Εργασία με αρμονικό τρόπο. Ωστόσο, σύμφωνα με κάποιες σχετικές έρευνες, ακόμη και σε αυτό, το γυναικείο φύλλο έχει μικρότερο ποσοστό συμμετοχής. Πως το αντιλαμβάνεστε εσείς, ως Γυναίκα, ως Στέλεχος και ως HR manager;

 

ΑΠ.: Είναι πραγματικά παράδοξο το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών δεν έχει ως προτεραιότητα την τηλεργασία, κάτι που θα επέτρεπε σ’ αυτές να συνδυάσουν καλύτερα τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις με τους στόχους για την καριέρα τους και να ξεπεράσουν το δίλλημα της επιλογής μεταξύ των δυο αυτών σημαντικών πτυχών της ζωής. Υπάρχουν ακόμη πολλά εδραιωμένα στερεότυπα γύρω από την τηλεργασία, με πιο χαρακτηριστικό το «όσοι δουλεύουν από το σπίτι, δε δουλεύουν πολύ». Θεωρώ όμως ότι αυτά ξεπερνιούνται, και ευτυχώς γρήγορα, ενώ τα πλεονεκτήματα και οι δυνατότητες που διανοίγει η πρακτική αυτή, αναγνωρίζονται ολοένα και περισσότερο.

 

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της τηλεργασίας είναι ότι καταργεί τα σύνορα των χωρών και δίνει προοπτικές για θέσεις με αρμοδιότητα για περισσότερες από μια χώρες. Για παράδειγμα, η Microsoft δίνει τη δυνατότητα για καριέρα εκτός συνόρων χωρίς να απαιτείται μετεγκατάσταση σε άλλη χώρα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι στη Microsoft Ελλάδος οι γυναίκες που εργάζονται για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη έχοντας ως έδρα την Ελλάδα, είναι πολύ περισσότερες από αυτές που εργάζονται για την τοπική θυγατρική αποκλειστικά.

 

Παρόλα αυτά, οι λόγοι οι οποίοι μπορεί να ωθούν μια γυναίκα να επιλέγει την παραδοσιακή εργασία από το γραφείο και όχι από το σπίτι, πιστεύω ότι έχουν να κάνουν κυρίως με την ανάγκη διαχωρισμού της προσωπικής από την επαγγελματική ζωή. Εξακολουθεί να είναι δύσκολο για κάποιον που εργάζεται από το σπίτι να «τραβήξει τη γραμμή» εργασίας και οικογένειας.

 

Όπως ανέφερα και παραπάνω, τα επόμενα χρόνια θα βιώσουμε μεγάλες αλλαγές στην ίδια τη φύση της εργασίας. Είναι ένα στοίχημα το νέο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί να ευνοεί την εξέλιξη των γυναικών, υποστηρίζοντάς τις να αντεπεξέλθουν σε πολλαπλούς ρόλους και κυρίως να οδηγήσει σε ισσοροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Η τεχνολογία και σίγουρα η τηλεργασία θα παίξουν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση ή αναθεώρηση, αν θέλετε, της οπτικής και των επιλογών μας.

(πηγη:www.workenter.gr)

 

nasa elikoptero mathitria 30 4 20

Το όνομα «Ingenuity», στα ελληνικά επινοητικότητα, που έδωσε η μαθήτρια γυμνασίου Βανίζα Ρουπάνι από την Αλαμπάμα, θα φέρει το πρώτο ρομποτικό ελικόπτερο, το οποίο θα πετάξει σε άλλο πλανήτη.

 Το ελικόπτερο θα εκτοξευθεί με προορισμό τον Αρη φέτος το καλοκαίρι μαζί με το -επίσης «βαφτισμένο» από μαθητή- ρομποτικό ρόβερ Perseverance (Επιμονή) της αποστολής Mars 2020 της αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).
Η NASA είχε διοργανώσει σχετικό διαγωνισμό ονοματοδοσίας και επελέγη τελικά το εν λόγω όνομα για το ελικόπτερο, το οποίο θα κινείται με ηλιακή ενέργεια στον ουρανό του Άρη. Το Ingenuity, βάρους 1,8 κιλών, θα προσαρτηθεί στο κάτω μέρος του Perseverance και όταν φθάσει στον γειτονικό πλανήτη, τον Φεβρουάριο του 2021, θα αυτονομηθεί ανοίγοντας τα φτερά του. Θα κάνει σύντομες δοκιμαστικές πτήσεις στη διάρκεια ενός μήνα, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μελλοντική εναέρια εξερεύνηση του Άρη από πιο εξελιγμένα ελικόπτερα, τα οποία θα διαθέτουν και επιστημονικά όργανα.
Το Ingenuity δοκιμάστηκε επιτυχώς στο Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια. Τώρα γίνεται, μαζί με το Perseverance, η τελική συναρμολόγησή τους στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα. Η εκτόξευσή τους θα γίνει με πύραυλο Atlas V της United Launch Alliance από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ.

Η αποστολή Mars 2020 θα αναζητήσει ίχνη παλαιάς ή τωρινής ζωής στον «κόκκινο» πλανήτη και γι' αυτόν τον σκοπό θα συλλέξει δείγματα, τα οποία για πρώτη φορά θα σταλούν στη Γη προκειμένου να αναλυθούν από τους επιστήμονες εξονυχιστικά.

(ΠΗΓΗ:www.iefimerida.gr)

header 123396082 1300x814

Είναι ένας από τους πιο γνωστούς γρίφους του κόσμου. Είναι αρκετά δύσκολος και μπορεί να σε κάνει να ακονίσεις το μυαλό σου. Είναι ο λεγόμενος «γρίφος του Αϊνστάιν». Ο διάσημος επιστήμονας έθεσε τους όρους ενός προβλήματος, και θεωρούσε πως μπορεί να το επιλύσει μόνο ένας στους 50 ανθρώπους.

Ο γρίφος είναι ο παρακάτω, και για να βρεις την λύση χρειάζεσαι χαρτί και μολύβι:

Υπάρχουν πέντε σπίτια πέντε διαφορετικών χρωμάτων.
Σε κάθε σπίτι ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας.
Οι πέντε ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού.
Καπνίζουν μία συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο.
‘Ολοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια,
διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.

Η ερώτηση είναι: Ποιος έχει το ψάρι;

ΣΤΟΙΧΕΙΑ:

Ο Άγγλος μένει στο κόκκινο σπίτι.
Ο Σουηδός έχει σκύλο.
Ο Δανός πίνει τσάι.
Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι.
Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ.
Αυτός που καπνίζει Pall mall εκτρέφει πουλιά.
O ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill.
Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα.
Ο Νορβηγός μένει στο πρώτο σπίτι.
Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σ’ αυτόν που έχει γάτες.
Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σ’ αυτόν που καπνίζει Dunhill.
Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει Blue master πίνει μπύρα.
Ο Γερμανός καπνίζει Prince.
Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι.
Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό.


Δείτε την απάντηση παρακάτω

 

Απάντηση: Το ψάρι έχει ο Γερμανός. Μπορείς να δει αναλυτικά πως προκύπτει αυτή η απάντηση εδώ.

(ΠΗΓΗ:www.itspossible.gr)

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education