kerameos 6

Τα τμήματα θα επανεξεταστούν διευκρινίζει το υπουργείο Παιδείας - Αιχμές κατά Γαβρόγλου για τις συγχωνεύσεις - Δείτε τα 38 τμήματα

*(Update) Νέο επικαιροποιημένο πίνακα με τα τμήματα που δεν τα λειτουργήσουν το έτος 2020-2020 απέστειλε το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με το νέο πίνακα τα τμήματα είναι 38, και όχι 37.

Την αναστολή των 38 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων που θα λειτουργούσαν, όπως προέβλεπε ο νόμος Γαβρόγλου, από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 αναμένεται ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Τα τμήματα αυτά θα εντάσσονταν στο φετινό μηχανογραφικό, το οποίο θα συμπλήρωναν οι μαθητές που πάνε φέτος Γ' Λυκείου.

Μετά τη κατάργηση της Νομικής Σχολής της Πάτρας και την αναστολή των διετών προγραμμάτων για αποφοίτους των ΕΠΑΛ, η ηγεσία του υπουργείου προχωρά σε μια απόφαση – σοκ κρίνοντας πως τα υπόλοιπα τμήματα δεν πληρούν τις σχετικές ακαδημαϊκές προϋποθέσεις.

Υπενθυμίζεται πως τόσο η υπουργός Νίκη Κεραμέως όσο και ο υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης είχαν ταχθεί κατά της αναδιαμόρφωσης του νέου ακαδημαϊκού χάρτη, υποστηρίζοντας ότι οι συγχωνεύσεις ΑΕΙ - ΤΕΙ έγιναν χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.

Το alfavita.gr σας παρουσιάζει αναλυτικά όλα τα τμήματα, των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται:

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο

1. ΥΔΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (Αθήνα)
2. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Αθήνα)
3. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Άμφισσα)
4. ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ (Αθήνα)

Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας

5. ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ (Καβάλα)
6. ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ (Θεσσαλονίκη)
7. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Θεσσαλονίκη)
8. ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑΣ (Έδεσσα)

ΕΚΠΑ

9. ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ (Αθήνα)
10. ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ (Ψαχνά Ευβοίας)
11. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Ψαχνά Ευβοίας)

Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

12. ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ (Ηράκλειο)
13. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (Ηράκλειο)
14. ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (Ιεράπετρα)
15. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (Άγιος Νικόλαος)
16. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Χανιά)
17. ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ  (Ρέθυμνο)

Ιόνιο Πανεπιστήμιο

18. ΕΘΝΟΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ (Ληξουρίου)
19. ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (Κέρκυρας)
20. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Λευκάδα)
 

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

21. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (Αιγάλεω)

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

22. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (Φλώρινα)
23. ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (Πτολεμαϊδα)
24. ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (Καστοριά)
25. ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (Γρεβενά)
26. ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (Κοζάνης)
27. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (Φλώρινα)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

28. ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (Λαμία)
29. ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (Καρδίτσα)
30. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Βόλος)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

31. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (Ιωάννινα)
32. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (Άρτα)
33. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑΣ (Ηγουμενίτσα)

Πανεπιστήμιο Πατρών

34. ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (Αγρίνιο)
35. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (Πύργος)

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

36. ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (Άρτα)
37. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (Σπάρτη)
38. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (Τρίπολη)

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά άμεσα στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.

Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:

• χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,

• χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,

• χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,

• χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,

• ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,

υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 37 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.

Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει. Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».

(ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr)

Pin It

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

Easy Education

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τούρκος πρόεδρος επιβεβαίωσε την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από...

  Στις παρεμβάσεις των αρχηγών των κομμάτων, και ιδιαιτέρως του πρωθυπουργού...

  Με το σύστημα που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση θα...

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης...

Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη...

Η σιδηρά κυρία της ευρωπαϊκής πολιτικής δεν πρόκειται να είναι...