mendonh

Συνάντηση είχαν σήμερα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ο πρεσβευτή των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ ενόψει της επικείμενης επίσκεψης στην Ελλάδα, του υπουργού εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο.   Την ιδιαίτερη σημασία των ΗΠΑ για διασύνδεση και συνεργασία του Holocaust Memorial Museum της Ουάσιγκτον και του Μουσείου Ολοκαυτώματος Θεσσαλονίκης, με πιθανή σύμπραξη και άλλων αντίστοιχων μουσείων, όπως του Βερολίνου, εξέφρασε ο Τζέφρι Πάιατ στη Λίνα Μενδώνη, στην διάρκεια συνάντησης τους.   Όπως ενημερώνει το υπουργείο Πολτισμού, ο Αμερικανός πρεσβευτής έθεσε επίσης το ζήτημα της έρευνας του ναυαγίου του πλοίου «Αθηνά», του 1946, κοντά στην Αστυπάλαια που μετέφερε 785 Εβραίους που κατευθύνονταν στην Παλαιστίνη. Ζήτησε τη βοήθεια και συνεργασία του ΥΠΠΟΑ στην έκδοση άδειας ώστε να πραγματοποιηθούν καταδυτικές έρευνες στο ναυάγιο. Από την πλευρά της η υπουργός είπε ότι «οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ θα εξετάσουν το θέμα με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο».   Ακόμα, ο κ. Πάιατ επισήμανε ότι «η αμερικανική πλευρά θέλει να δώσει έμφαση στη συνεργασία της με την Ελλάδα στον τομέα του Πολιτισμού. Για το λόγο αυτό ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ θα συνοδεύεται από την Μαρί Ρόις υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδια για την Παιδεία και τον Πολιτισμό, η οποία επιθυμεί να επισκεφθεί το ΥΠΠΟΑ και να συναντηθεί με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη».   Η συνάντηση ορίστηκε για τις 7 Οκτωβρίου και για την προετοιμασία της συνάντησης και τα θέματα που θα τεθούν, συμφωνήθηκε να συνεργαστούν στελέχη της Αμερικανικής Πρεσβείας και του ΥΠΠΟΑ, ώστε να υπάρξει κοινή δήλωση των σχετικών προθέσεων. Ο Αμερικανός πρεσβευτής δήλωσε επίσης ότι επιθυμεί να ενισχυθεί η συνεργασία του ΥΠΠΟΑ με το Μουσείο Γκετί, σημειώνοντας ότι «το Μουσείο τα τελευταία χρόνια έχει αναδιοργανώσει πλήρως την έκθεσή του κάνοντας την πιο αφηγηματική».   Η συνεργασία ανάμεσα στο Μουσείο Γκετί και στο Υπουργείο Πολιτισμού «υφίσταται από το 2011» είπε η υπουργός Πολιτισμού και πρόσθεσε ότι «θα ήταν ευκταία η ενίσχυση κοινών δράσεων σε θέματα που αφορούν σε αρχαιολογικές εκθέσεις και στη συντήρηση αρχαιοτήτων».   Ευκαιρία για την προβολή της Ελλάδας στις ΗΠΑ οι εορτασμοί του 2021   Σε σχέση με τους εορτασμούς του 2021, η υπουργός αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του ΥΠΠΟΑ, ώστε να υπάρχει ελληνική παρουσία στις ΗΠΑ με αντικείμενο όχι μόνον τον αρχαίο πολιτισμό, αλλά και τη σύγχρονη ελληνική καλλιτεχνική δημιουργία.   Ο Αμερικανός πρεσβευτής συμφώνησε ότι «οι εορτασμοί του 2021 αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για την προβολή της Ελλάδας στην Αμερική, αλλά και διεθνώς, για την επίτευξη ενός rebranding της χώρας, που θα αναδεικνύει την ανάκαμψή της. Η Αμερικανική Επανάσταση και η δημιουργία του νέου κράτους εμπνεύστηκε από την αρχαία Ελλάδα και τις αξίες της δημοκρατίας, γι' αυτό και οι ΗΠΑ υποστήριξαν την Ελληνική Επανάσταση και παρείχαν βοήθεια».   Τέλος, στη συνάντηση τους συζητήθηκαν επίσης «η άμεση κύρωση από την Βουλή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών για την επιβολή εισαγωγικών περιορισμών στην παράνομη διακίνηση πολιτιστικών αγαθών, η πρόταση συνεργασίας της Google με το ΥΠΠΟΑ στο θέμα της ψηφιοποίησης και ψηφιακής προβολής μέσω της πλατφόρμας Art and Culture, η πραγματοποίηση γυρισμάτων μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών» καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

(ΠΗΓΗ:www.lifo.gr)

maxairitsas

Ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και ο Νίκος Πορτοκάλογλου πραγματοποίησαν φέτος κοινές εμφανίσεις με μεγάλη επιτυχία. Ο Βόλος ήταν ένας από τους σταθμούς της περιοδείας τους, ο τελευταίος για τον γνωστό τραγουδοποιό που πέθανε ξαφνικά το πρωί της Δευτέρας.
Θλίψη προκάλεσε η ξαφνική είδηση του θανάτου του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 63 ετών μετά από καρδιακή ανακοπή.

Όπως έγινε γνωστό, ο αγαπημένος στιχουργός, συνθέτης και ερμηνευτής άφησε την τελευταία του πνοή στον Βόλο, από όπου, μάλιστα, καταγόταν. Ο Μαχαιρίτσας βρισκόταν τις τελευταίες μέρες στην πόλη του, καθώς την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου είχε πραγματοποιήσει με συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου στο Ανοιχτό Θέατρο Δήμου Βόλου.

Οι δύο τραγουδοποιοί και φίλοι είχαν συνεργαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν, καθώς είχαν αρκετά κοινά. Πρόκειται για δύο καλλιτέχνες που είχαν ως μουσική αφετηρία τις αρχές της δεκαετίας του '80, ενώ προέρχονταν από δύο εμβληματικά συγκροτήματα, από τους Τερμίτες ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και από τους Φατμέ ο Νίκος Πορτοκάλογλου.

Τον τελευταίο χρόνο είχαν μια μόνιμη και στενή συνεργασία με κοινές εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα υπό τον τίτλο "Τι έχει μείνει απ' τη φωτιά", εμπνευσμένοι από το ομώνυμο τραγούδι του Πορτοκάλογλου. Είχαν πραγματοποιήσει χειμερινές εμφανίσεις την σεζόν που μας πέρασε στο "Γυάλινο Μουσικό Θέατρο" με εκλεκτούς καλεσμένους και με πλήθος κόσμου.
Από την αρχή του καλοκαιριού ο Μαχαιρίτσας και ο Πορτοκάλογλου πραγματοποιούσαν εμφανίσεις σε πόλεις, χωριά και νησιά της χώρας μας, στα πλαίσια της καλοκαιρινής τους περιοδείας, ενώ αύριο, Τρίτη, ήταν να πραγματοποιηθεί η μεγάλη, κοινή τους συναυλία "Μαζί για το Παιδί" στο Ηρώδειο, με σκοπό τη στήριξη 30.000 παιδιών της Ένωσης "Μαζί για το Παιδί".
Ο Βόλος, που αποτελούσε έναν από τους σταθμούς της καλοκαιρινής τους περιοδείας με τίτλο "Τι έχει μείνει απ' τη φωτιά", έμελλε, τελικά, να είναι ο τελευταίος του. Ωστόσο, από τον σπουδαίο αυτόν τραγουδοποιό θα μείνουν πάρα πολλά, καθώς η μουσική παρακαταθήκη που μας άφησε είναι τεράστια και πλούσια, με πολλές επιτυχίες και μουσικά διαμάντια.

 

 

(ΠΗΓΗ:www.news247.gr)

 

56529529256569

Ίχνη που πιθανώς σχετίζονται με βυζαντινά νομίσματα έχουν εντοπιστεί πάνω στην επιφάνεια της Ιεράς Σινδόνης, η οποία ο θρύλος θέλει να είναι το σάβανο με το οποίο ενταφιάστηκε ο Ιησούς Χριστός μετά τη σταύρωσή του.

Η σχετική ανακάλυψη περιέχεται στην εργασία που δημοσίευσε στο περιοδικό Journal of Cultural Heritage η ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου της Πάδοβας και παρουσιάστηκε στην Σύνοδο για τη Σινδόνη στον Καναδά. Σε αυτήν διατυπώνεται η άποψη πως και πολύ πριν το έτος 1000, χρυσά βυζαντινά νομίσματα με την όψη του Χριστού είχαν τυλιχθεί με τη Σινδόνη.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τους Τζούλιο Φάντι και Κλαούντιο Φουρλάν, με χρήση ενός ηλεκτρονικού μικροσκοπίου με περιβαλλοντική σάρωση σε συνδυασμό με έναν φασματογράφο ακτίνων Χ, κατέληξε στον εντοπισμό ιχνών «ηλέκτρου», ενός μείγματος χρυσού και αργύρου με μικρά ποσοστά μολύβδου. Παράλληλα, μετρήθηκε το ποσοστό των στοιχείων που περιέχονταν στα βυζαντινά νομίσματα που κόπηκαν μεταξύ 11ου και 12ου αιώνα.

Η έρευνα διαπίστωσε πως υπάρχει πλήρης ταύτιση μεταξύ των ιχνών των μικροστοιχείων που εντοπίστηκαν στη Σινδόνη με τα βυζαντινά νομίσματα. Σύμφωνα με τον Φάντι, αυτό το εύρημα αντικρούει τη χρονολόγηση του 1988 με χρήση ραδιενεργού Άνθρακα 14, που αποφάνθηκε πως η Σινδόνη ανήκει στον 14ο αιώνα. Το νέο εύρημα ενισχύει την υπόθεση της δημιουργίας στάμπας πάνω στο λινό, με το πάτημα ενός νομίσματος πάνω στο ύφασμα, για προσωπικούς λατρευτικούς λόγους.

Η Ιερά Σινδόνη είναι ένα ύφασμα μήκους 4,4 μ. και πλάτους 1,1 μ. που φέρει πάνω της τις δύο όψεις ενός ανθρώπινου σώματος με ίχνη από μαρτύρια και σταύρωση και σήμερα φυλάσσεται στο αφιερωμένο σε αυτήν παρεκκλήσι του Καθεδρικού του Τορίνου. Οι πρώτες πηγές για την ύπαρξή της ανατρέχουν στον 14ο αιώνα, όταν ο Γάλλος ιππότης Ζοφρουά ντε Σαρνί ανέγειρε μία μικρή εκκλησία στην πόλη Λιρέ-κοντά στην Τρουά- για να φυλάξει τη Σινδόνη. Οι πηγές για την πρότερη ύπαρξή της είναι ακόμη πιο σπάνιες. Κείμενα του 5ου και 6ου αιώνα αναφέρουν ότι στην πόλη Έδεσσα της Μικράς Ασίας υπάρχει ένα σάβανο με την εικόνα του Ιησού, ενώ τον 10ο αιώνα το «Μανδήλιον», όπως αποκαλείτο τότε, μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Μετά τη λεηλασία της Πόλης από τους σταυροφόρους (το 1204) θεωρείται πως το ύφασμα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα, όπου βρισκόταν και η οικογένεια του ντε Σαρνί. Στο πρώτο μισό του 15ου αιώνα ο ιππότης μετέφερε τη Σινδόνη στο Λιρέ, το 1453 μεταβιβάστηκε στην οικογένεια των ηγεμόνων της Σαβοΐας, ενώ από το 1983 αποτελεί ιδιοκτησία της Αγίας Έδρας.

(ΠΗΓΗ: www.in.gr)

 

Eva Giannakopoulou DoureioYffos 1024x575

Ο θερινός κινηματογράφος Άνεσις φιλοξενεί την ομαδική έκθεση A FIELD GUIDE TO GETTING LOST VOL.2 που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019. Σαν αποχαιρετισμός στο καλοκαίρι τα έργα σύγχρονων καλλιτεχνών συναντιούνται στον υπαίθριο χώρο του για τέσσερις μέρες.

Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά έκθεση του πιλοτικού προγράμματος ‘A Field Guide to Getting Lost’, μιας καλλιτεχνικής και ερευνητικής πρωτοβουλίας που ξεκίνησε με τη μορφή εικαστικής έκθεσης το καλοκαίρι του 2018. Ο τίτλος αντλεί από το ομώνυμο βιβλίο της Rebecca Solnit. Μέσα από μια σειρά αυτοβιογραφικών δοκιμίων, η Solnit μιλά για την αβεβαιότητα, την απώλεια, το ταξίδι, και τη σημαντικότητα της αφήγησης, ως πυξίδα για να βρει κανείς τον εαυτό του, ή, εξίσου, να χαθεί.

Οι προσωπικές στιγμές ασάφειας και αμφιταλάντευσης συνιστούν την αφετηρία τόσο για την παραγωγή των έργων, όσο και για την ίδια την αφήγησή τους. Η έκθεση περιηγείται στο μεταιχμιακό χώρο της περιπλάνησης του καλλιτέχνη και σε καταστάσεις όπου εκείνος/η ‘νιώθει χαμένος/η’, ‘έχει χαθεί’, ‘δεν γνωρίζει.

(ΠΗΓΗ : www.in.gr)

 

metro


«O Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) παρακολουθεί με εύλογη ανησυχία τα δημοσιεύματα που επαναφέρουν στη δημόσια συζήτηση το ζήτημα της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων από τον σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης στην οδό Βενιζέλου», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΑ. Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι «θα συνεχίσει αταλάντευτα να υπερασπίζεται την πάγια θέση του για την κατά χώραν ανάδειξη του μνημειακού συνόλου στο Σταθμό «Βενιζέλου», καθώς μόνο αυτή εξασφαλίζει την αυθεντικότητα των αρχαιοτήτων, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και της ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, αλλά και της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς».

Υπογραμμίζοντας ότι «ο νέος αρχαιολογικός χώρος θα αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάπλαση-αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου της πόλης, την προσέλκυση χιλιάδων επισκεπτών και την οικονομική της ανάπτυξη», ο ΣΕΑ ευελπιστεί σε αυτόν τον αγώνα να έχει και πάλι στο πλευρό του «τη Δημοτική Αρχή Θεσσαλονίκης/τους δημότες της Θεσσαλονίκης, μαζί με τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς αλλά και τις χιλιάδες των απλών πολιτών που από την πρώτη στιγμή έδρασαν δυναμικά υπέρ του στόχου να βρεθεί η βέλτιστη λύση της συνύπαρξης των αρχαιοτήτων με το έργο του μετρό».

Πιο συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων υπενθυμίζει στην ανακοίνωσή του «ότι το ζήτημα αυτό (σ.σ. της απόσπασης των αρχαιοτήτων) έχει λήξει με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (24 Ιανουαρίου 2017) και τη συνακόλουθη έκδοση Υπουργικής Απόφασης, με την οποία επισφραγίστηκε η εξεύρεση τεχνικής λύσης για την απρόσκοπτη λειτουργία του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης στην καρδιά της βυζαντινής και σύγχρονης Θεσσαλονίκης, που εξασφαλίζει και την κατασκευή του Σταθμού και την κατά χώραν ανάδειξη των μοναδικών, παγκόσμιας σημασίας μνημείων των πρώιμων βυζαντινών χρόνων στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου, εντός του σταθμού».

«Από τον Φεβρουάριο του 2017, οπότε και εκδόθηκε η υπ΄ αριθ. ΥΠΟΠΑΙΘ/ΓΔΑΠΚ/ΔΙΠΚΑ/ ΤΣΠΑΕΕ/41484/24488/1402/162/10.02.2017 Υ.Α. (ΑΔΑ:7ΝΦ14653Π4-Ζ91) έως και σήμερα εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν σχετικές μελέτες και στη συνέχεια υλοποιήθηκαν τόσο προκαταρκτικές όσο και κατεξοχήν εργασίες κατασκευής του ανασχεδιασμένου σταθμού, όπως προκύπτει από την καταγραφή της προόδου της βασικής γραμμής του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, που έχει άλλωστε αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό (https://www.ametro.gr/?page_id=156)», πληροφορεί ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, που εκτιμά «πως η συζήτηση που ξανανοίγει για την απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου είναι εντελώς άτοπη».

«Θυμίζουμε ότι η Διοίκηση έχει συνέχεια και δεν είναι δυνατόν να τίθενται εν αμφιβόλω εγκεκριμένες αποφάσεις και μελέτες με κάθε κυβερνητική αλλαγή. Το να γυρίσουμε 4 χρόνια πίσω θα έχει ως αποτέλεσμα την, για ακόμη μια φορά, καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου, με ό,τι αυτό θα σημάνει για την πόλη, για το κόστος του έργου και, πάνω από όλα, για το σπουδαίο μνημειακό σύνολο στο Σταθμό της Βενιζέλου. Θα θέλαμε να θυμίσουμε, επίσης, ότι η συζήτηση αυτή ξεκινά από τους ίδιους κύκλους που την περίοδο 2012-2014 υποστήριζαν ότι «δεν υπάρχει τεχνική λύση» για την κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων, ενώ και τεχνική λύση υπήρξε και έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται. Απορούμε για ποιο λόγο επαναφέρουν ένα θέμα στο οποίο διαψεύστηκαν οικτρά», προσθέτει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΑ.

(ΠΗΓΗ : www.in.gr)

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

  Στις παρεμβάσεις των αρχηγών των κομμάτων, και ιδιαιτέρως του πρωθυπουργού...

  Με το σύστημα που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση θα...

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης...

Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη...

Η σιδηρά κυρία της ευρωπαϊκής πολιτικής δεν πρόκειται να είναι...

Σεισμός Τώρα - Σεισμός στη Ζάκυνθο - Όλες οι ειδήσεις:...