78a71f46444b71b04a683d9049f6ddab XL

 

Οι πανελλήνιες τελείωσαν και τώρα το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ανακοίνωση για τις βάσεις 2019. Η διαμόρφωσή τους είναι συνδυασμός του αριθμού των εισακτέων, των μορίων που συγκέντρωσαν καθώς επίσης και των επιθυμιών τους που αποτυπώθηκαν στο μηχανογραφικό δελτίο.


Οι πρώτοι δύο παράγοντες γίνονται γνωστοί αμέσως μετά το τέλος των εξετάσεων αλλά τις προτιμήσεις των υποψηφίων τις μαθαίνουμε αμέσως μετά την ανακοίνωση για τις βάσεις 2019, με την συμπλήρωση των μηχανογραφικών 2019.

Η ανακοίνωση από το υπουργείο Παιδείας αναμένεται την εβδομάδα από 26 έως 30 Αυγούστου και θα αναρτηθούν στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας και συγκεκριμένα στην διεύθυνση Results.it.minedu.gov.gr.

Οι αλλαγές σε πολλές σχολές και τμήματα αναμένεται να διαφοροποιήσουν τις προτιμήσεις των υποψηφίων. Συγκεκριμένα, έχουν δημιουργηθεί τριάντα τρία νέα τµήµατα έχει το µηχανογραφικό δελτίο, εκ των οποίων τα 28 δεν αποτελούν µετεξέλιξη άλλων αλλά είναι εντελώς νέα.

Οι εκτιμήσεις σε κάθε πεδίο
1ο επιστηµονικό πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών: Η πτώση των βάσεων θα είναι µικρή και όχι σε όλες τις σχολές. Πάντως και οι περιζήτητες σχολές της Νοµικής και της Ψυχολογίαςθα έχουν πτώση των µορίων, ακόµη και αν αυτή είναι οριακή. Επίσης, ένα γεγονός που θα συµβάλει στην πτώση των βάσεων είναι ότι στο 1ο πεδίο είχαµε φέτος περίπου 3.000 υποψήφιους λιγότερους από πέρυσι. Οι µαθητές έγραψαν χειρότερα στα Λατινικά και τα Αρχαία, αλλά έγραψαν καλύτερα στην Ιστορία. Το γεγονός ότι φέτος οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι σηµαίνει ότι κυρίως στις χαµηλόβαθµες σχολές θα εισαχθούν περισσότερα άτοµα.

2ο επιστηµονικό πεδίο Θετικών Επιστηµών: Αναµένεται καθολική πτώση των βάσεων λόγω των χαµηλών επιδόσεων σε Χηµεία και Φυσική, η οποία θα είναι µεγαλύτερη στα τµήµατα των περιφερειακών πανεπιστηµίων και µικρότερη στα κεντρικά ιδρύµατα. Οι κακοί βαθµοί στη Χηµεία θα οδηγήσουν τις βάσεις σε καθοδική πορεία και είναι ενδεικτικό ότι µόνο 420 υποψήφιοι έγραψαν πάνω από 19, όταν πέρυσι έγραψαν 3.420! Πάντως, και στις Πολυτεχνικές Σχολές θα έχουµε πτώση των βάσεων, αλλά σίγουρα δεν θα είναι µεγάλη. Σε αυτό το πεδίο έχουµε και πολλά νέα τµήµατα τα οποία, όπως δείχνουν τα πράγµατα, θα δεχθούν φοιτητές µε βαθµούς κάτω της βάσης. Η πτώση των βάσεων σε κάποια τµήµατα θα φτάσει ακόµη και τα 300 µόρια.

3ο επιστηµονικό πεδίο Επιστηµών Υγείας: Η πτώση των βάσεων θα είναι µικρή σε όλα τα τµήµατα. Στις Ιατρικές Σχολές επίσης θα έχουµε κάθοδο µορίων, κυρίως στις Σχολές της περιφέρειας, αλλά σίγουρα δεν θα είναι τόσο µεγάλη όσο φαινόταν αρχικά. Αυτό οφείλεται στις καλύτερες επιδόσεις των υποψηφίων στο µάθηµα της Βιολογίας Προσανατολισµού, καθώς πάνω από 18 έγραψε το 11,46% των υποψηφίων (8,28% πέρυσι) και 16,68% πάνω από 19 (7,10% πέρυσι).

4ο επιστηµονικό πεδίο Επιστηµών Οικονοµίας και Πληροφορικής: Οι επιδόσεις των υποψηφίων δεν έχουν σηµαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση µε πέρυσι, αλλά η σηµαντική αύξηση στον αριθµό των εισακτέων αναµένεται να οδηγήσει καθοδικά τις βάσεις. Οι υποψήφιοι έγραψαν χειρότερα στις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας, αλλά καλύτερα στην Πληροφορική και στα Μαθηµατικά. Αυτό σηµαίνει ότι βαθµολογικά οι υποψήφιοι βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα σε σχέση µε τα περσινά. Οι εκπαιδευτικοί εκτιµούν ότι η πτώση των βάσεων µπορεί να φτάσει έως και τα 450 µόρια κατά µέσο όρο.

(ΠΗΓΗ:www.dikaiologitika.gr)

exetaseis 6

 

Από το 1980 έως και σήμερα 2019 ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε από 6 φάσειςΣτα επίπεδα του έτους 1984 θα επιστρέψει ο αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ , εάν τελικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υλοποιήσει την εξαγγελία της να εφαρμόσει τη βάση εισαγωγής του 10 στα 425 τμήματα των Πανεπιστημίων.

Εάν η εφαρμογή της βάσης του 10 εφαρμόζονταν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις από τις 78.335 προβλεπόμενες θέσεις περισσότερες από 20.000 θέσεις θα έμεναν κενές.



Κι αυτό διότι στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις συνολικά πάνω από τη βάση, από τα Γενικά Ημερήσια Λύκεια έγραψαν 55.515 υποψήφιοι και 137 από τα Εσπερινά.

Ο αριθμός των εισακτέων από το 1980 έως σήμερα

Από το 1980 έως και σήμερα 2019 ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ πέρασε από 6 φάσεις.

Α Φάση: Το 1980 ο αριθμός εισακτέων ήταν 25.149 . Ακολούθησε σταδιακή αύξηση

Β Φάση: Μετά από τέσσερα χρόνια, το 1984 ο αριθμός εισακτέων διπλασιάστηκε φθάνοντας τις 51.867.

Γ Φάση: Το 1988 ο αριθμός μειώθηκε στις 42.819

Δ Φάση: Το 1997 ο αριθμός εισακτέων αυξήθηκε και πάλι στις 54. 788

Ε. Φάση: Το 1999 ο αριθμός εκτινάχθηκε στις 71.265

Ζ Φάση: Το 2010-11 ο αριθμός εισακτέων άγγιξε τις 84.690

stigmiotypo 2019 05 22 15.40.38 0

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

e22df9011956c58d8a5a01bad6c4a132

 

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) με επιστολή στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως τονίζει πως στη συνεδρίαση της 25ης Ιουλίου αποφάσισε την υιοθέτηση της ανακοίνωση της Κοσμητείας της Φιλοσοφικής Σχολής της συνεδρίας της 23ης Ιουλίου 2019 με το εξής περιεχόμενο:

«Η Κοσμητεία και το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών παρακολούθησαν στενά καθ' όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα το σοβαρότατο θέμα που ανέκυψε σχετικά με τη διδασκαλία των Λατινικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την εξέταση του μαθήματος για την εισαγωγή των μαθητών/μαθητριών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τομείς, Τμήματα, Σχολές και μέλη Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου μας με ψηφίσματα, άρθρα και δημόσιες τοποθετήσεις τους απέδειξαν περίτρανα την ανάγκη διατήρησης και αναβάθμισης του μαθήματος στο Λύκειο και στο εξεταστικό σύστημα για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.



Δυστυχώς, η απελθούσα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, εμμένοντας πεισματικά σε λανθασμένες αποφάσεις και αγνοώντας επιδεικτικά τις περΙ του αντιθέτου εμπεριστατωμένεςκαι τεκμηριωμένες προτάσεις και εισηγήσεις πλείστων επιστημονικών φορέων, συλλόγων και οργανώσεων, προχώρησε στον εξοβελισμό του μαθήματος των Λατινικών από τον κατάλογο των υποχρεωτικώς εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως έχει επανειλημμένα καταδειχθεί στον δημόσιο λόγο, πρόκειται για μία απόφαση αδικαιολόγητη, ανορθολογική, αντιεπιστημονική και οπισθοδρομική, η οποία θα έχει ολέθριες συνέπειες και θα επιτείνει τον υπέρμετρο και κακώς νοούμενο ελληνοκεντρισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, θα μας απομακρύνει από το ευρωπαϊκό και παγκόσμιο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι και, ακόμη χειρότερα, θα διευκολύνει την καλλιέργεια νοσηρών και επικίνδυνων εθνικιστικών αντιλήψεων και στερεοτύπων.



Η Κοσμητεία καλεί τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, σε συνέχεια μάλιστα και των σχετικών προεκλογικών της υποσχέσεων, να προχωρήσει αμέσως στην αναθεώρηση της απόφασης αυτής, πριν από την έναρξη του νέου διδακτικού έτους, και να επαναφέρει τα Λατινικά ως υποχρεωτικό, πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εννοείται ότι στη συνέχεια θα πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες για την ουσιαστική ανανέωση και ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του. Αν η εν λόγω απόφαση δεν αναθεωρηθεί αμέσως, τα Τμήματα Φιλολογίας της χώρας, αλλά και γενικότερα οι Φιλοσοφικές και Νομικές Σχολές θα δεχθούν το επόμενο ακαδημαϊκό έτος πρωτοετείς φοιτητές οι οποίοι δεν θα έχουν καμία απολύτως γνώση της Λατινικής. Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά το επίπεδο των σπουδών, αλλά παράλληλα θα δημιουργήσει σε πολλά Τμήματα και πρακτικά προβλήματα, όπως ανάγκη άμεσης αναδιάρθρωσης των Προγραμμάτων Σπουδών, αύξηση αναγκών σε διδακτικό προσωπικό και αίθουσες διδασκαλίας και πολλά άλλα. Η Φιλοσοφική Σχολή ευελπιστεί ότι η έκκλησή της θα εισακουστεί και δηλώνει ότι είναι έτοιμη με το επιστημονικό δυναμικό της να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδασκαλίας του μαθήματος, η οποία θα συμβάλει καθοριστικά στην πληρέστερη μόρφωση των Ελλήνων/Ελληνίδων.

(ΠΗΓΗ :www.esos.gr

IPOURGEIO

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης για το διδακτικό έτος 2019-20.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ

(Πηγη: https://www.esos.gr )

kerameos 2 8

 

Η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, παρατείνεται μέχρι τις 31-8-2020
Εκτυπώσιμη μορφήΔημοσίευση: 30/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Το άρθρο 63 του κυβερνητικού πολυνομοσχεδίου, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα μέχρι 2 Αυγούστου , προβλέπει τα εξής για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία:

1. Η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, η οποία είτε λήγει αυτοδίκαια στις 31-8-2019, είτε παρατάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 97 του ν. 4530/2018 (Α’ 118) μέχρι τις 31-8-2019, παρατείνεται μέχρι τις 31-8-2020. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η θητεία των εκπαιδευτικών των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων δύναται να παραταθεί για ακόμη ένα έτος και μέχρι τις 31-08-2021. Κατά τη διάρκεια της παράτασης οι υπηρετούντες σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο εκπαιδευτικοί δύνανται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις. Για όσους μετατέθηκαν το 2019 δεν ισχύει η παράταση του πρώτου εδαφίου. Ομοίως, για όσους μετατεθούν το 2020 δεν ισχύει η ενδεχόμενη παράταση του δεύτερου εδαφίου.



2. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν την παράταση της θητείας τους μέχρι τις 31-08-2020, δύνανται:

α) να επιστρέψουν στην περιοχή μετάθεσης από την οποία προήλθαν και να τοποθετηθούν στη σχολική μονάδα της τελευταίας οργανικής τους θέσης και εφόσον αυτή έχει καλυφθεί, να τεθούν στη διάθεση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου ως υπεράριθμοι ή

β) να τεθούν στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή στην οποία ανήκει το Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, και να δηλώσουν σχολικές μονάδες προτίμησής τους για οριστική τοποθέτηση, ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων, από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.



3. Η ισχύς των άρθρων 76, 77, 78 και 79, καθώς και της παρ. 2 του άρθρου 89 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αναστέλλεται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 1 και της τυχόν παράτασης αυτής.

4. Κατ’ εξαίρεση για το διδακτικό έτος 2019-2020 ανανεώνεται η απόσπαση των εκπαιδευτικών που είχαν αποσπαστεί και υπηρετήσει στα Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία για το διδακτικό έτος 2018-2019. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν την ανανέωση της απόσπασής τους σύμφωνα με τα ανωτέρω, υποβάλλουν σχετική δήλωση μέχρι 12-8-2019 στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο με την υποχρέωση κοινοποίησης της δήλωσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης.

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

Easy Education

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

  Στις παρεμβάσεις των αρχηγών των κομμάτων, και ιδιαιτέρως του πρωθυπουργού...

  Με το σύστημα που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση θα...

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης...

Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη...

Η σιδηρά κυρία της ευρωπαϊκής πολιτικής δεν πρόκειται να είναι...

Σεισμός Τώρα - Σεισμός στη Ζάκυνθο - Όλες οι ειδήσεις:...