paideias

Κατά τις εξετάσεις των μαθητών με την επιλογή θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων, διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν τα ποσοστά των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση, που σημαίνει στην πράξη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών.

Αυτό είχε υποστηρίξει τότε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Σωτήρης Γκλαβάς σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο esos και είχε κάνει τις ακόλουθες εκτιμήσεις:

Α. Η Τράπεζα Θεμάτων δεν θα ενθαρρύνει, αλλά αντιθέτως θα αποθαρρύνει την προσφυγή μαθητών στα φροντιστήρια, γιατί έχοντας ο μαθητής τα θέματα που θα εξεταστεί (καθώς και τις λύσεις που με τη βοήθεια του δασκάλου του θα διερευνήσει και θα αφομοιώσει κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους) δεν θα χρειάζεται να καταφύγει σε εξωσχολική βοήθεια με την «ιδέα» ότι έτσι θα "πιάσει" τα θέματα ή θα μάθει άγνωστα ή και απρόβλεπτα ακόμη θέματα, που δεν του πρόσφερε το σχολείο, αλλά υπήρχε ενδεχόμενο να εξεταστεί, όταν δεν υπήρχε ο θεσμός της Τράπεζας.

Β. Εάν η διαδικασία της μάθησης μετατραπεί σε αποστήθιση απαντήσεων σε κάποιες χιλιάδες ερωτήσεις που θα περιλαμβάνονται στην Τράπεζα, θα τυποποιηθεί-φροντιστηριοποιηθεί και το σχολείο, θα έχει αλλοιωθεί παντελώς ο χαρακτήρας και ο σκοπός δημιουργίας της Τράπεζας. Και εάν συμβεί αυτό, καλύτερα να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων.

Γ. Εάν όλη η εξεταστέα ύλη καλύπτεται και αφομοιώνεται μέσα στο σχολείο από όλους τους μαθητές, ποιος είναι ο λόγος να καταφύγει ο μαθητής στο φροντιστήριο; Το φροντιστήριο βρίσκει έδαφος επέκτασης, όταν δεν λειτουργεί σωστά το σχολείο.

Χάθηκαν 1.170.000 ευρώ από την Τράπεζα Θεμάτων

Το έργο “Τράπεζα Θεμάτων” εάν ολοκληρώνονταν τον Ιούνιο του 2016,όπως προέβλεπε το Τεχνικό Δελτίο, το ελληνικό Κράτος θα απορροφούσε από κονδύλια του ΕΣΠΑ συνολικά 1.190.902 ευρώ.

Λόγω της αιφνίδιας διακοπής του έργου , με την κατάργηση της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, από τον αρχικό της ρόλο και μετατροπής της σε συμβουλευτικό όργανο προς τους εκπαιδευτικούς του Λυκείου ,απο τον πρώην υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και τον Αν. υπουργό Τ. Κουράκη , σταμάτησε και η απορροφητικότητα των κονδυλίων.

Απορροφήθηκαν μόνο 263.783 ευρώ για την Τράπεζα Θεμάτων

Η συνολική δαπάνη που διαχειρίστηκε το Ι.Ε.Π. το έτος 2014 για να δημιουργήσει 27.000 διαφορετικά ανά τύπο Λυκείου θέματα για δύο τάξεις (Γενικού, Επαγγελματικού, Εκκλησιαστικού και Μουσικού Λυκείου) ανήλθε στο ποσό των 263.783€ στο πλαίσιο Κοινοτικού Προγράμματος.

Αναλυτικότερα:

Α. Το ποσό των 181,467 € (ποσοστό 69%) για τον Επιστημονικό Συντονισμό της δημιουργίας και της λειτουργίας της ΤΘΕΔΔ (Κεντρική Επιτροπή και εκπαιδευτικοί που κατάρτισαν τα θέματα, 250 περίπου επιστήμονες),

Β. Το ποσό των 74. 480€ (ποσοστό 29%) αφορούσε τη διοικητική στήριξη (αμοιβές συμβασιούχων) και

Γ. Το ποσό των 7.836 € (ποσοστό 3%) , αφορούσε τις μετακινήσεις, τα λειτουργικά κόστη και τις έμμεσες δαπάνες του Φορέα (τηλέφωνα κ.λπ.).

Αρ. Μπαλτάς: Η Τράπεζα Θεμάτων έγινε για να πληρωθούν κάποιοι

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη διάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την Τράπεζα Θεμάτων είπε από το Βήμα της Βουλής ο τότε υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και υπογράμμισε:

Α. Η Τράπεζα θεμάτων δεν έγινε για να βοηθήσει την εκπαίδευσης

Β. Είναι ένα έργο που έγινε όχι για τη χρησιμότητα του αλλά για να πληρωθούν κάποιοι

Γ. Είναι από αυτά τα περίεργα έργα που δε γίνονται επειδή χρειάζονται αλλά για να πληρωθούν κάποιοι.

Τ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Σήκωσαν ψηλά το κεφάλι οι εκπαιδευτικοί με την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

Την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων  καταργήσει το 2015 ο τότε Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, εκφράζοντας παράλληλα στη Βουλή την ακόλουθη άποψη:

1. Η Τράπεζα Θεμάτων θα αλλοίωνε τελείως το μορφωτικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.

2. Ένα καλό σχολείο τότε θα ήταν ένα καλό φροντιστήριο.

3. Αυτό που σου μαθαίνει πώς να περνάς τις εξετάσεις, όχι πώς να αφομοιώνεις κριτικά τη γνώση.

Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές Λυκείου εισηγήθηκε η Επιτροπή Α. Λιάκου

Εξετάσεις με θέματα που θα επιλέγονται από Τράπεζα Θεμάτων εισηγήθηκε στον υπουργό Παιδείας ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκος, με υπόμνημα που του απέστειλε την 1η Σεπτεμβρίου του 2016 (Δείτε εδώ).

Ειδικότερα ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου έκανε στον υπουργό Παιδείας την ακόλουθη πρόταση:

Α. Οι μαθητές των Λυκείων στο τέλος της Β’ Λυκείου συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις με τις οποίες ολοκληρώνονται οι δευτεροβάθμιες σπουδές τους και αποκτούν το σχετικό καταληκτικό τίτλο.

Β. Στο τέλος Α’ Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, οι οποίες έχουν στόχο να τους ανατροφοδοτήσουν και να τους καθοδηγήσουν σχετικά με την πορεία τους.

Γ. Τα θέματα των εξετάσεων της Α’ Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων, ενώ ο βαθμός θα συμμετέχει ως στοιχείο του προφορικού βαθμού, ο οποίος θα συμμετέχει στη διαμόρφωση της τελικής επίδοσης σε κάθε μάθημα. ∆εν υπάρχει διαδικασία απόρριψης ούτε μετεξεταστέοι.

(ΠΗΓΗ:www.esos.gr)

Pin It

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Easy Education

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τούρκος πρόεδρος επιβεβαίωσε την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από...

  Στις παρεμβάσεις των αρχηγών των κομμάτων, και ιδιαιτέρως του πρωθυπουργού...

  Με το σύστημα που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση θα...

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης...

Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη...

Η σιδηρά κυρία της ευρωπαϊκής πολιτικής δεν πρόκειται να είναι...