kefaldoy 3

«Χαιρετίζουμε τη σημερινή πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, μετά από 3,5 μήνες. Αριθμός ρεκόρ! Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί!», τόνισε η τομεάρχης παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, στη σημερινή «παρθενική» συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για θέματα παιδείας , και υπογράμμισε τα εξής:

Διατάξεις σε άσχετα Νομοσχέδια: Η ηγεσία του Υπουργείου κάνει καλά και σήμερα μας παρουσιάζει έναν μικρό απολογισμό για ό,τι έχουμε ζήσει μέχρι σήμερα με διατάξεις σε άσχετα Νομοσχέδια, με αποσπασματικό χαρακτήρα και πολύ μεγάλη προχειρότητα.

Διάταξη για τους σημαιοφόρους: Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα το εξής: θέλατε να αλλάξετε τη διάταξη για τους σημαιοφόρους. Το ένα τμήμα της ήρθε στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας και αφορούσε στους σημαιοφόρους. Το άλλο μέρος ήρθε στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και αφορούσε στους παραστάτες. Εάν υπάρχει κάποια λογική σε αυτό πείτε το και σε εμάς.

Επτά νομοθετικές βελτιώσεις μόνο σε ένα άρθρο: Φέρατε επτά νομοθετικές βελτιώσεις μόνο σε ένα άρθρο (αφορούσε στα Κολέγια και πώς θα υπάρξει ισοτιμία των πτυχίων).

Στα Νομοσχέδια που προηγήθηκαν μέλη της Επιτροπής δεν πήραν καν τον λόγο: Αυτά όλα αποτελούν μικρές λεπτομέρειες που συνθέτουν όμως μια εικόνα. Η εικόνα είναι ότι μέχρι σήμερα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όφειλε να έχει συνεδριάσει. Να συζητήσει εξαντλητικά ακόμη και τις αποσπασματικές διατάξεις για να μπορέσουμε όλοι μας να έχουμε ένα βήμα. Δεν είναι τυχαίο ότι στα Νομοσχέδια που προηγήθηκαν μέλη της Επιτροπής μας δεν πήραν καν τον λόγο. Και η υποφαινόμενη είναι μια τέτοια περίπτωση.

Άρα με απλά λόγια δεν προλάβαμε να σας πούμε:
- ποια είναι η θέση μας για τα κολέγια
- ποια είναι η θέση μας για τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα
- τί προτείνουμε για τα Πρότυπα και Πειραματικά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ: Πιστεύουμε ότι ξεκινώντας ο διάλογος θα μας δοθεί η ευκαιρία να ακούσουμε τόσο την Κυβέρνηση, όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα απολογείται για το τί έχει αφήσει στην Εκπαίδευση, μετά την ιδεοληπτική, μηδενιστική και συντεχνιακή πολιτική που εφάρμοσε.

Η Παιδεία αποτελούν εθνικό θέμα: Ως Κίνημα Αλλαγής θεωρούμε ότι τόσο η Εκπαίδευση όσο και η Παιδεία αποτελούν εθνικό θέμα. Και ως εθνικό θέμα είναι ύψιστης προτεραιότητας για εμάς. Η καταστροφική διακυβέρνηση που προϋπήρξε επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δυστυχώς άφησε μια υποβαθμισμένη Παιδεία χωρίς κίνητρα και ποιότητα εκπαίδευσης. Η καταστροφή αυτή δεν έχει εκτιμηθεί ακόμη σε όλο της το μέγεθος.

Πώς θα διαχειριστεί η κυβέρνηση τον εθνικό διάλογο; Αποτελεί λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν για τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείο. Πώς θα διαχειριστεί τον εθνικό διάλογο; Θα καταλήξει να είναι προσχηματικός, όπως έγινε όλη την προηγούμενη περίοδο ή θα είναι ουσιαστικός.

Επανίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ): Έχουμε πολλά σημεία που μπορούμε να συμφωνήσουμε και άλλα τόσα με τα οποία διαφωνούμε. Θεωρούμε όμως πρωταρχικής σημασίας για εμάς, και το έχουμε θέσει και κατ’ ιδίαν, την επανίδρυση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ). Η προηγούμενη Κυβέρνηση έκρινε ότι δεν έχει καμία λογική να υπάρχει, το θεώρησε ένα άχρηστο όργανο και το κατήργησε.

Εμείς πιστεύουμε ότι μόνο στο ΕΣΥΠ μπορεί να γίνει ουσιαστικός, επιστημονικός και τεκμηριωμένος διάλογος. Έτσι και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων θα μπορέσει να διευκολυνθεί, ώστε να έχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα και μια καλύτερη ποιότητα στις Συνεδριάσεις μας. Στο ΕΣΥΠ μπορούν να διαμορφωθούν κάτω από τις καλύτερες προϋποθέσεις συγκλίσεις και συναινέσεις.

Στον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας: Άλλο ένα δείγμα του κατακερματισμού και της αποσπασματικότητας που μέχρι τώρα έχετε επιδείξει είναι και αυτό που έγινε στον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που κατακτήθηκε με πολύ κόπο. Έδινε τη δυνατότητα να υπάρχουν πιο ολοκληρωμένες στρατηγικές. Η πρόκληση των καιρών επιβάλει να ξαναδεί η Κυβέρνηση τον Ενιαίο Χώρο Παιδείας, Έρευνας και Καινοτομίας.

Γιατί πάντα πρέπει να ξεκινάμε λάθος; Η Κυβέρνηση από όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα σκοπεύει να συνεχίσει την αποσπασματικότητα στη νομοθέτηση. Πάλι θα έχουμε νομοθετήματα με διάσπαρτες διατάξεις. Το πρώτο Νομοσχέδιο που θα έρθει αφορά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και η ερώτησή μας είναι: γιατί πάντα πρέπει να ξεκινάμε λάθος; Γιατί πάντα πρέπει να ξεκινάμε από το τέλος;

Σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια: Εμείς θεωρούμε ότι σε μια εποχή που οι διεθνείς προκλήσεις και οι ανάγκες είναι τεράστιες το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, αλλά και γενικά ο χώρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να είναι η κατάληξη αυτής της συζήτησης. Θα πρέπει πρώτα από όλα να δούμε τί μαθαίνουν τα παιδιά μας στο Γενικό Λύκειο, στο Επαγγελματικό Λύκειο, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μετά μπορούμε να ανοίξουμε όποια κουβέντα θέλετε, έχοντας όμως δομήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Η στρατηγική αυτό επιτάσσει: να ξεκινήσει κανείς από την προσχολική αγωγή, να δει μετά την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια και να καταλήξει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Λύκειο δεν πρέπει να είναι προθάλαμος για τα ΑΕΙ: Κάθε φορά, κάθε νέα Κυβέρνηση έχει ως στόχο να τα αλλάξει όλα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Λες και αυτό είναι αυτοσκοπός για κάθε κυβέρνηση που έρχεται. Εμείς λοιπόν θεωρούμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή. Το Λύκειο δεν πρέπει να είναι προθάλαμος για τα ΑΕΙ, δεν πρέπει να χάσει τον μορφωτικό του ρόλο και χαρακτήρα. Μιλάμε για το Εθνικό Απολυτήριο και την Τράπεζα Θεμάτων. Αυτό απαιτεί πολλή δουλειά, αλλαγή των Προγραμμάτων, αλλαγή της διδακτικής μεθοδολογίας και φυσικά κρίσιμη είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Ατζέντα για θέματα εκπαίδευσης: Όταν θες να ανοίξεις μια ατζέντα για θέματα εκπαίδευσης κοιτάς πρώτα από όλα τί συμβαίνει στον διεθνή περίγυρο και στη συνέχεια βλέπεις πώς θα ισχυροποιηθεί η χώρα και η ελληνική κοινωνία μέσα σε αυτόν τον ανταγωνισμό. Δηλαδή ποιες είναι οι αλλαγές, ποιες οι μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν, ξεκινώντας από τις μικρές βαθμίδες. Ποιες είναι οι δομές και οι λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος; Ποιο είναι το περιεχόμενο; Ποιες είναι οι μεθοδολογίες διδασκαλίας; Ποια είναι τα Προγράμματα σπουδών και οι υποδομές; Τί εκπαιδευτικούς θέλουμε, πώς τους επιμορφώνουμε, πώς τους υποστηρίζουμε; Δεν θα ανοίξουμε επιτέλους το θέμα της διοίκησης της εκπαίδευσης; Δεν θα λύσουμε επιτέλους το τεράστιο πρόβλημα με τους αναπληρωτές που αναγκάζονται κάθε νέα σχολική χρονιά να φεύγουν από την ιδιαίτερη πατρίδα τους και τελικά στις προλήψεις τους λέμε ότι δεν έχουν ιδιαίτερη πριμοδότηση; Δεν πρέπει τα αναλυτικά προγράμματα στα σχολεία μας να είναι πιο σύγχρονα; Ολοήμερο σχολείο. Καινοτομία στην εκπαίδευση. Bullying, τώρα τελευταία όχι μόνον των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Τί θα γίνει με τους ΕΔΙΠ; Ανοίγω διάφορα θέματα γιατί η σημερινή συζήτηση, έτσι κι αλλιώς, είναι άναρχη και αποσπασματική.

Διάλογος: θα ήταν καλό, εφόσον ξεκινήσατε τον διάλογο με τα κόμματα, να έχετε ολοκληρώσει έναν πρώτο γύρο και να έχουμε όλοι την ευκαιρία να κάνουμε μια κατ’ ιδίαν κουβέντα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και μετά να συγκληθεί η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για να είμαστε όλοι ενημερωμένοι με τον ίδιο τρόπο.

Επικοινωνιακή πολιτική: Τέλος, ή ο διάλογος είναι προσχηματικός και προχωράτε σε ό,τι αλλαγές θέλετε ή εάν φέρνετε όντως δευτερεύουσας σημασίας θέματα να λύσετε, προωθείτε αλλαγές και απλώς κάνετε επικοινωνιακή πολιτική. Αυτά και τα δυο μαζί δεν μπορούν να υφίστανται στην ίδια εικόνα. Να μας πείτε λοιπόν κυρία Υπουργέ ποιο από τα δυο είναι πραγματικό. Μέχρι σήμερα έχουμε βαρύγδουπους τίτλους από επιτυχημένα προγράμματα του παρελθόντος αλλά τους λείπει ένα και βασικό: το περιεχόμενο! Περιμένουμε ότι τουλάχιστον σε αυτήν την Επιτροπή θα το ακούσουμε και θα έχουμε τη δυνατότητα να πούμε την άποψή μας.

(ΠΗΓΗ: www.esos.gr)

Pin It

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

Easy Education

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τούρκος πρόεδρος επιβεβαίωσε την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από...

  Στις παρεμβάσεις των αρχηγών των κομμάτων, και ιδιαιτέρως του πρωθυπουργού...

  Με το σύστημα που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση θα...

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης...

Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη...

Η σιδηρά κυρία της ευρωπαϊκής πολιτικής δεν πρόκειται να είναι...