Ευτυχισμένοι μαζί: Η δύναμη των θετικών σχέσεων

23-24 Νοεμβρίου 2019 στη Θεσσαλονίκη

 

Χρειάστηκαν 75 χρόνια και 20 εκατομμύρια δολάρια για να ένα ξεκάθαρο συμπέρασμα πέντε λέξεων: Happiness is Love. Full stop.  Αυτά ήταν τα λόγια του George Valliant, υπεύθυνου για περισσότερα από 40 χρόνια ενός εντυπωσιακού εγχειρήματος στο χώρο της ψυχολογίας, της μακροβιότερης έρευνας στην ιστορία της επιστήμης, της έρευνας που κληρονομούνταν στην επόμενη γενιά ερευνητών. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την έρευνα είναι ότι η ζεστασιά ως χαρακτηριστικό των σχέσεων που έχει κάποιος καθόλη τη διάρκεια της ζωής του έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στο αίσθημα της ικανοποίησης από τη ζωή.

Η έρευνα του Harvard είναι ο οδηγός για το τι αξίζει στην ζωή. Σε όλη την διάρκεια της ζωής μας, ανεξάρτητα από το επίπεδο σπουδών και την οικονομική μας κατάσταση, άσχετα από το είδος της εργασίας μας και πέρα και πάνω ακόμη και από την υγεία μας, αυτό που μένει και εν τέλει καθορίζει την ποιότητα της ζωή μας είναι οι θετικές μας σχέσεις, οι σχέσεις που μας προσφέρουν ζεστασιά και αγάπη.

Τι είναι οι θετικές σχέσεις; Ποια είναι τα συστατικά των θετικών σχέσεων; Με ποιους τρόπους μπορούμε να δημιουργήσουμε, να αναπτύξουμε και να διατηρήσουμε θετικές σχέσεις στη ζωή μας; Ποια είναι η συνεισφορά των θετικών σχέσεων στα επίπεδα της προσωπικής μας ευτυχίας,  ευ ζην, και  ευζωίας;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θα απαντήσουν στο διαδραστικό και βιωματικό σεμινάριο η Δρ. Αντιγόνη Μερτίκα και η Δρ. Πασχαλιά Μυτσκιδου. Οι δύο εισηγήτριες είναι ιδρυτικά μέλη της ΕΕΘΕΨΥ με πολυετή κλινική και ερευνητική εμπειρία. Τα τελευταία χρόνια έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην μελέτη των θετικών σχέσεων και συντονίζουν σεμινάρια υπό την αιγίδα της ΕΕΘΕΨΥ με στόχο την εκπαίδευση των ατόμων στο χτίσιμο θετικών σχέσεων. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα τους πάνω στις θετικές σχέσεις μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.positiverelationships.gr.

Την εκδήλωση θα την συντονίζει η Δρ. Κατερίνα Φλωρά.

Το σεμινάριο αυτό θα διεξαχθεί στις 23 και 24 Νοεμβρίου 2019 στον Πολυχώρο Ροή στην Θεσσαλονίκη (Γεωργίου Σουρή 4, Καλαμαριά).

Τo κόστος συμμετοχής είναι 100 ευρώ, ενώ για την καταβολή του ποσού έως 5/11/2019 το κόστος ανέρχεται στα 80 ευρώ. Για φοιτητές και ανέργους το κόστος ανέρχεται στα 70 ευρώ. Λόγω του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων, θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας για αυτό και παρακαλείστε να δηλώσετε συμμετοχή στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Η συμμετοχή σας στο σεμινάριο επιβεβαιώνεται μόνον με την κατάθεση του αντίστοιχου ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό της Εταιρείας (Τράπεζα Πειραιώς, Αρ. Λογαριασμού 5018-055092-260  ΙΒΑΝ: GR24 0172 0180 0050 1805 5092 260) αναγράφοντας ονοματεπώνυμο ή τα στοιχεία τού οργανισμού σας.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ΕΕΘΕΨΥ στο τηλέφωνο 210 8251536 ή στο e-mail: info@positiveemotions.gr.

 

Ακουλουθήστε την Ελληνική Εταιρία Θετικής Ψυχολογίας στο Facebook. 

 

EFA LOGOΑποφασισμένα να μη συναινέσουν στην κατάθεση του νέου νομοσχεδίου με τίτλο «Ο Περί Ενιαίας Εκπαίδευσης (Δομές Υποστήριξης) Νόμος του 2019», εάν αυτή δεν συνοδεύεται με ξεκάθαρους κανονισμούς που να διασφαλίζουν το δικαίωμα όλων των παιδιών στην παροχή ίσης, ποιοτικής και ενιαίας εκπαίδευσης, δηλώνουν οργανωμένα σύνολα συνδέσμων γονέων παιδιών με αναπηρίες και εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πρόκειται για τη νομοθεσία που θα προκύψει από τις εισηγήσεις των Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων που έγιναν σχετικά με την Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση της Κύπρου και με στόχο τη βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης που επικρατεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ούτως ώστε όλοι οι μαθητές –ανεξαρτήτως εάν έχουν ή όχι κάποια ανάγκη– να έχουν πρόσβαση και ευκαιρίες σε ποιοτική ενιαία εκπαίδευση χωρίς διαχωρισμούς.

Τόσο η επίμαχη νομοθεσία όσο και το όλο ζήτημα της Ενιαίας Εκπαίδευσης τίθενται σήμερα ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας για ενημέρωση, ωστόσο χθες οι διάφοροι εμπλεκόμενοι φορείς είχαν συνάντηση με τους εμπειρογνώμονες και λειτουργούς του υπουργείου Παιδείας για συζήτηση, στο πλαίσιο της οποίας κατατέθηκαν εισηγήσεις αλλά και διαφωνίες. Σύμφωνα με εκπροσώπους διαφόρων φορέων, η πρόταση που τέθηκε ενώπιόν τους από το υπουργείο φαίνεται να μην αντανακλά τις αρχικές, βασικές εισηγήσεις των εμπειρογνωμόνων, οι οποίες να σημειωθεί ότι είχαν αντιμετωπιστεί με θετικό μάτι από τους φορείς, αλλά και δεν συνάδει με τη σχετική Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο εκπρόσωποι των διαφόρων συνδέσμων ενημέρωσαν την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Λήδα Κουρσουμπά, την οποία και καλούν να μελετήσει τη νομοθεσία που προτείνεται και να παρέμβει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γενικό λίφτινγκ στην Ειδική Εκπαίδευση

Όπως επισημαίνεται, δεν ξεκαθαρίζεται ούτε η βασική αρχή πως τα παιδιά θα είναι κατά το 80% του χρόνου στην κανονική τάξη και κατά το 20% σε τάξη στήριξης εάν το χρειάζονται. Τόσο για αυτό το ζήτημα όσο και για άλλα, όπως είναι οι πόροι, το πλαίσιο, η δομή κ.ά., υπάρχει πρόθεση όπως ενταχθούν και καθοριστούν μέσα από σχετικούς κανονισμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από πλευράς υπουργείου Παιδείας και εμπειρογνωμόνων επισημάνθηκε πως το κείμενο που τέθηκε προς συζήτηση δεν είναι το τελικό και πως αυτό θα διαμορφωθεί. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν στον «Φ» πως ξεκαθαρίστηκε ότι το νέο και τελικό κείμενο θα διαμορφωθεί κατόπιν των εισηγήσεων που θα καταθέσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στο πλαίσιο του διαλόγου που διεξάγεται. Διαδικασία η οποία αναμένεται να γίνει μέχρι και τα μέσα Μαρτίου.

Νομοθεσία και επεξηγήσεις

Στο πλαίσιο του διαλόγου τέθηκαν επί τάπητος δύο έγγραφα: η προτεινόμενη νομοθεσία και το επεξηγηματικό σημείωμα. Οι βασικότερες πρόνοιες του νομοσχεδίου συνοψίζονται στα εξής:

Ενιαία Εκπαίδευση: Όραμά της να διασφαλιστεί ότι σε όλα τα παιδιά παρέχονται ουσιαστικές, υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Ένα ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα βασίζεται στις αρχές του καθολικού σχεδιασμού, ο οποίος ενσωματώνει τον ευέλικτο σχεδιασμό των μαθησιακών καταστάσεων με επιλογές, οι οποίες ταιριάζουν σε κάθε περίσταση και που επιτρέπουν σε όλα τα παιδιά να προχωρούν με βάση το ατομικό σημείο εκκίνησης του καθενός.
Νέο μοντέλο παροχής τριών επιπέδων εκπαιδευτικής στήριξης αναγκών: α) γενική στήριξη, β) ενισχυμένη στήριξη και γ) εξειδικευμένη στήριξη.
Ορισμός: «Παιδί με επιπρόσθετες ανάγκες υποστήριξης» σημαίνει παιδί το οποίο βιώνει φραγμούς στη μάθηση ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης παιδιού – περιβάλλοντος και απαιτείται η στήριξή του στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Κέντρα στήριξης για την Ενιαία Εκπαίδευση: Προέρχονται από τη μετεξέλιξη του ρόλου των ειδικών σχολείων.
Ομάδα αξιολόγησης και στήριξης: Αναγνωρίζεται ότι το σύστημα απαιτεί έναν τρόπο για να προσδιορίσει ποια παιδιά χρειάζονται επιπρόσθετη στήριξη.
Αυτά τα παιδιά προσδιορίζονται από την άποψη των αναγκών υποστήριξής τους και όχι απλώς της διάγνωσης. Σε κάθε επαρχία συστήνεται πολυθεματική «Ομάδα Αξιολόγησης και Στήριξης» με τις ακόλουθες δραστηριότητες: α) πραγματοποίηση αξιολογήσεων παιδιών με επιπρόσθετες ανάγκες υποστήριξης σε πολλαπλά περιβάλλοντα, β) λήψη επίσημης απόφασης για το είδος στήριξης, το πλαίσιο φοίτησης, τις απαραίτητες εύλογες προσαρμογές και την παροχή απαραίτητου εξοπλισμού, γ) την παρουσίαση συστάσεων προς τους γονείς για την κατάλληλη στήριξη των παιδιών τους, δ) συνεχή παρακολούθηση του περιβάλλοντος μάθησης και διδασκαλίας και τον συντονισμό της στήριξης και της επικοινωνίας μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών και επαγγελματιών. Οι Ομάδες Αξιολόγησης και Στήριξης μπορούν να αξιολογήσουν παιδιά, τα οποία φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία και παραπέμπονται από τους γονείς τους. Ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας των Ομάδων θα καθοριστεί στους Κανονισμούς.
Συμμετοχή γονέων και παιδιών: Έμφαση στον ενεργό ρόλο και τη συμμετοχή των γονέων και των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θα συμμετέχουν ως ίσοι εταίροι σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν ενστάσεις για τις αποφάσεις των Ομάδων Αξιολόγησης και Στήριξης.
Μία νομοθεσία για κατάργηση άλλων τριών

Όσον αφορά στη συζήτηση που διεξάγεται για την Ενιαία Εκπαίδευση και πώς σε αυτήν εντάσσονται και τα παιδιά που φοιτούν στην Ειδική Εκπαίδευση, η νομοθεσία που θα προκύψει θα καταργήσει τρεις άλλες ισχύουσες νομοθεσίες.


Πρόκειται για τις:

Α) Ο Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμος του 1999.
Β) Ο Περί Ειδικής Εκπαιδεύσεως Νόμος του 1979.
Γ) Ο Περί Σχολής για τους Τυφλούς Άγιος Βαρνάβας (Μεταβίβαση) Νόμος.


Γ. Σωκράτους: Νόμος και Κανονισμοί ταυτόχρονα

Κληθείς να σχολιάσει το όλο ζήτημα ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννος Σωκράτους, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα νόμο - πλαίσιο, ο οποίος θα πρέπει όταν διαμορφωθεί τελικά να αποδίδει τη φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ενώ σημείωσε πως ο νόμος πρέπει να συνοδεύεται με Κανονισμούς και να τεθούν ταυτόχρονα σε εφαρμογή.

Ευαγγελία Σιζοπούλου

(Πηγή: philenews.gr)

 

thetiki psy2Dr Αναστάσιος Σταλίκας - ΘΕΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: Ο ΠΛΈΟΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ, & ΑΝΕΛΙΞΗΣ

 

γράφει ο Αναστάσιος Σταλίκας

Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Θετικής Ψυχολογίας

Καθηγητής Κλινικής Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Οι παγκόσμιες κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές καθώς και η πολυπλοκότητα της καθημερινότητας των σύγχρονων ατόμων έχουν επιφέρει αλλαγές και στην επιστήμη της Ψυχολογίας, ενισχύοντας ολοένα και περισσότερο τη θέση ενός ταχύτατα εξελισσόμενου και πλέον σύγχρονου τομέα, αυτού της Θετικής Ψυχολογίας.

Η Θετική Ψυχολογία ασχολείται με την προαγωγή της ευζωίας, της ευημερίας και της ανάπτυξης των ανθρώπων, ώστε αυτοί να απολαμβάνουν όσο γίνεται περισσότερο τη ζωή τους, θέτοντας τον εαυτό τους παραγωγικότερους σε όλους τους τομείς ζωής, δη σε προσωπικό και επαγγελματικό βίο.

Τομείς εφαρμογής και αξιοποίησης της πλέον ανερχόμενης ειδίκευσης, της Θετικής Ψυχολογίας

  • Στον τομέα της Υγείας, τα ερευνητικά δεδομένα καταδεικνύουν ότι η ενστάλαξη στους ασθενείς βασικών εννοιών της Θετικής Ψυχολογίας όπως η αισιοδοξία, το νόημα ζωής, τα θετικά συναισθήματα, η ικανότητα Απολαμβάνειν, μπορούν να ενισχύσουν κατά πολύ τα αποτελέσματα από τις ιατρικές θεραπείες και να συμβάλουν στη βελτίωση της υγείας για πολλαπλές παθήσεις.
  • Στον Εργασιακό Τομέα, εταιρίες, κοινότητες και οργανισμοί ανακαλύπτουν και ενσωματώνουν τις μεθόδους της Θετικής Ψυχολογίας για βελτίωση του ευ-ζην των εργαζομένων, για ενίσχυση της ομαδικότητας, για θετικότερη ηγεσία και καλύτερες επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα.
  • Στην Εκπαίδευση, αυξάνονται σε όλο τον κόσμο, τα σχολεία που εντάσσουν στα προγράμματα τους παρεμβάσεις θετικής ψυχολογίας για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τη σχολική κοινότητα.

Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, γνώση της επιστήμης της Θετικής Ψυχολογίας και η εφαρμογή της στην εκπαιδευτική δραστηριότητα, συντελούν απόλυτα στην επίτευξη του δίπτυχου «εκπαιδευόμενος με μαθησιακό αποτέλεσμα, επιτυχημένος εκπαιδευτικός».

Όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή, πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, μας δείχνουν ότι η Θετική Ψυχολογία είναι «κλειδί» ενδυνάμωσης για τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά και ένας νέος τρόπος που συμβάλει στην αποδοχή, την ένταξη, την ευεξία όλων.

Οι ειδικοί παιδαγωγοί, πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που διαθέτουν ακαδημαϊκή επάρκεια σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καλούνται επιτακτικά να επιμορφωθούν στο αντικείμενο της Θετικής Ψυχολογίας, όχι μόνο ώστε να εναρμονιστούν με τα νέα επιστημονικά δεδομένα, αλλά κυρίως για να διαγράψουν μία νέα προοπτική στο εκπαιδευτικό έργο που παρέχουν λειτουργώντας ως ειδικοί και έτσι να αποκτήσουν και μία ειδοποιό διαφορά έναντι των υπολοίπων παιδαγωγών. Άλλωστε, η γνώση της Θετικής Ψυχολογίας είναι και μία φυσική συνέχεια της γνώσης της Ειδικής Αγωγής.

Αυτός ο νέος και διαρκώς αναπτυσσόμενος κλάδος, ξεκίνησε στην Αμερική το 1998, ως ένα καινοτόμο ρεύμα που ασχολείται με κάτι που η παραδοσιακή ψυχολογία είχε παραμελήσει: την μελέτη του «τι» και «πώς» συμβάλει ώστε οι άνθρωποι, οι ομάδες και οι οργανισμοί να γίνουν καλύτεροι και πιο ευτυχισμένοι, να εκπληρώσουν το δυναμικό τους και να ανθίσουν. Έκτοτε, διεθνώς, η Θετική Ψυχολογία εξελίσσεται δυναμικά αγγίζοντας συνεχώς και νέα «εδάφη» τόσο στην έρευνα όσο και στην πράξη. Έννοιες που μελετώνται είτε για πρώτη φορά, είτε με μία νέα ματιά είναι η ευτυχία, η ικανοποίηση από τη ζωή, η ροή, τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα κ. α. Στη χώρα μας, παράλληλα με τη διεθνή κοινότητα, ξεκίνησε να μελετά Θετική Ψυχολογία το 1998 μία ομάδα νέων επιστημόνων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Η ερευνητική ομάδα για τα Θετικά Συναισθήματα, όπως ονομάζονταν τότε, αποτελείτο κυρίως από διδακτορικούς, μεταπτυχιακούς, και προπτυχιακούς φοιτητές  που μοιράζονταν το ενδιαφέρον για το γνωστικό αντικείμενο της Θετικής Ψυχολογίας και των θετικών συναισθημάτων, καθώς και την επιθυμία  να συμμετέχουν σε ερευνητικές δραστηριότητες.

Από αυτή την ομάδα αναδύθηκε το 2011 η Ελληνική Εταιρία Θετικής Ψυχολογίας (ΕΕΘΕΨΥ). Η ΕΕΘΕΨΥ είναι ο μόνος φορέας στην Ελλάδα που ασχολείται ενεργά με τον κλάδο της Θετικής Ψυχολογίας, σε τόσα επίπεδα, με μία πληθώρα πολύ αξιόλογων συνεργατών. Τα μέλη της ΕΕΘΕΨΥ, είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και επαγγελματίες με μακρά εμπειρία στην ειδικότητα τους. Οι τομείς εργασίας της ΕΕΘΕΨΥ περιλαμβάνουν: έρευνα, εκπαίδευση επαγγελματιών, συγγραφή επιστημονικών άρθρων και βιβλίων, συγγραφή κειμένων, ομιλίες και σεμινάρια για το ευρύ κοινό.

Σας προσκαλούμε λοιπόν να εντρυφήσετε στην Θετική Ψυχολογία με την βεβαιότητα ότι πρόκειται για έναν κλάδο που αξίζει να μελετήσετε εις βάθος.

 

Δείτε τα βίντεο παρακάτω:

 

 

ilikiomenoi syntaxiouxoiΗ ανώτερη τυπική μόρφωση δεν φαίνεται να παίζει ιδιαίτερο προστατευτικό ρόλο, όσον αφορά το πότε θα ξεκινήσει η άνοια και πόσο γρήγορα θα εξελιχθεί, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Όμως η δια βίου μάθηση και η διατήρηση ενός δραστήριου νου μέχρι τα γεράματα βοηθάει.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δώσει ενδείξεις πως το ανώτερο μορφωτικό επίπεδο μπορεί να προστατεύει από την εκδήλωση άνοιας σε ένα βαθμό, παρέχοντας ένα "γνωσιακό απόθεμα" που λειτουργεί ως "μαξιλάρι ασφαλείας". Όμως, συνολικά, τα έως τώρα επιστημονικά ευρήματα έχουν υπάρξει ανάμικτα και η νέα έρευνα έρχεται μάλλον να υποβαθμίσει τη σημασία της τυπικής μόρφωσης ως προστατευτικού παράγοντα έναντι της άνοιας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Ρόμπερτ Ουίλσον του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ρας του Σικάγο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Neurology" της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για 2.900 άτομα με μέση ηλικία 78 ετών, που παρακολουθήθηκαν επί οκτώ χρόνια κατά μέσο όρο, στη διάρκεια των οποίων 696 εμφάνισαν άνοια, ενώ 752 πέθαναν και έγινε νεκροψία του εγκεφάλου τους.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη διάρκεια της σχολικής/ακαδημαϊκής εκπαίδευσής τους: κάτω από 12 χρόνια, 13 έως 16 και πάνω από 16. Η ανάλυση δεν διαπίστωσε κάποια συσχέτιση ανάμεσα στο ανώτερο μορφωτικό επίπεδο και στη βραδύτερη (ούτε στην ταχύτερη) έκπτωση των νοητικών και μνημονικών λειτουργιών ενός ανθρώπου. Επίσης το πόσο τυπικά μορφωμένος ήταν κανείς, δεν σχετιζόταν με το πόσο μεγάλος ήταν, όταν άρχισε η άνοια του.

Όμως οι ερευνητές επεσήμαναν πως η τυπική μόρφωση έχει σταματήσει αρκετές δεκαετίες πριν την εκδήλωση της άνοιας, γι' αυτό για έναν ηλικιωμένο είναι σημαντικότερο τελικά όχι πόσα χρόνια έχει περάσει στα θρανία, αλλά κατά πόσο διατηρεί δραστήριο το μυαλό του στη μέση και τρίτη ηλικία.

"Οι δραστηριότητες ενός ηλικιωμένου που εμπλέκουν τις νοητικές και μνημονικές δεξιότητές του, όπως η εκμάθηση μιας άλλης γλώσσας, η συμμετοχή σε κοινωνικές δραστηριότητες, η εκτέλεση νοητικά απαιτητικών εργασιών και η απόκτηση ενός σκοπού στη ζωή μπορούν να παίξουν ρόλο στο γνωσιακό απόθεμα πιο σημαντικό από ό,τι οι απόμακρες εμπειρίες όπως η σχολική και ακαδημαϊκή μόρφωση", δήλωσε ο Ουίλσον. "Από την άλλη ασφαλώς, ακόμη και αν κάποιος χάνει τις νοητικές/μνημονικές δεξιότητές του με τον ίδιο ρυθμό, παρόλα αυτά είναι καλύτερο να έχει ως αφετηρία ένα υψηλότερο γνωσιακό επίπεδο", πρόσθεσε.

(Πηγή: capital.gr)

25 09 18synant gavr 1 696x506

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aς μιλήσουμε με ειλικρίνεια για τους διορισμούς κύριε Υπουργέ

του Νίκου Παπαχρήστου

Την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2018 ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε στην ΟΛΜΕ την πρόθεση του για 15.000 διορισμούς ως εξής:

4.500 διορισμοί τον Σεπτέμβρη του 2019

5250 διορισμοί τον Σεπτέμβρη του 2020

5250 διορισμοί τον Σεπτέμβρη του 2021

Καταρχάς η ανακοίνωση της πρόθεσης για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ύστερα από οχτώ χρόνια μηδενικών διορισμών, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μία θετική εξέλιξη. Άλλωστε πάγια θέση του κλάδου είναι η κάλυψη των κενών θέσεων με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Το περασμένο σχολικό έτος τα κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έφτασαν τα 23.500.

Εξετάζοντας, όμως, την κατάσταση που επικρατεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σήμερα, διαπιστώνουμε ότι η εξαγγελία του Υπουργού Παιδείας δε δίνει άμεση λύση στο πρόβλημα της υποστελέχωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, αλλά παραπέμπει το ζήτημα στην επόμενη κυβέρνηση. Επιπροσθέτως δε μπορεί να εξασφαλίσει το σύνολο των διορισμών, αφού η λήξη της παρούσας κυβερνητικής θητείας ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2019.

Ας μελετήσουμε προσεκτικά την πρόταση του Υπουργού Παιδείας:

Τον Σεπτέμβριο του 2019 θα διοριστούν 4.500 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή.

Τον Σεπτέμβριο του 2019 οι διορισμοί στη Γενική Εκπαίδευση (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ, ΕΠΑΛ, Νυχτερινά) θα είναι μηδενικοί.

Με την πρόθεση αυτή γίνεται ένας απαράδεκτος διαχωρισμός μεταξύ της Ειδικής Αγωγής και της υπόλοιπης εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το ελληνικό Σύνταγμα, δικαίωμα στη μόρφωση έχουν όλοι οι μαθητές, όπου και αν φοιτούν. Είναι, λοιπόν, αδιανόητο να ισχυρίζεται ο Υπουργός ότι προασπίζει το δικαίωμα των παιδιών της Ειδικής Αγωγής στη μόρφωση, με την πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών και να αδιαφορεί για το ίδιο δικαίωμα των υπολοίπων μαθητών. Επιβάλλεται να δείξει την ίδια ευαισθησία για όλα τα παιδιά.

Η εξαγγελία για μόνιμους διορισμούς το 2020 και το 2021 είναι κενή περιεχομένου, δεδομένου ότι ο κοινοβουλευτικός βίος της παρούσας κυβέρνησης λήγει τον Σεπτέμβριο του 2019. Μοιάζει, λοιπόν, περισσότερο με προεκλογικό πυροτέχνημα, παρά με ρεαλιστική πρόταση.

Η παρούσα κυβέρνηση, επί τριετία, επέβαλε μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση, ισχυριζόμενη ότι υπήρξε σχετική απαγόρευση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στις 30 Μαΐου 2018, αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, με τη συνοδεία της Δ/ντριας της ΕΤUCE (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών), Susan Flocken συναντήθηκε με τεχνοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρμόδιους σε θέματα Παιδείας και Εργασίας . Από τον τομέα εκπαίδευσης της ΕΕ στη συνάντηση συμμετείχε ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού, Denis Crowley, και η υπεύθυνη για την ανάλυση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Ulrike Pisiotis. Aπό τη Δ/νση Εργασίας της ΕΕ παρών στη συνάντηση ήταν ο Στέφανος Γεροντής, υπεύθυνος προγραμμάτων και Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την Ελλάδα και την Κύπρο. Στην επίμονη ερώτηση από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ για το αν υπάρχει συγκεκριμένη, μνημονιακή απαίτηση για τη μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στον χώρο της εκπαίδευσης, η απάντηση ήταν ότι η σχετική σύσταση δεν αναφέρει συγκεκριμένη μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά ζητείται μείωση γενικά του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων. Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι η παρούσα κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, δεν έλεγαν την αλήθεια στον εκπαιδευτικό κόσμο στο ζήτημα των διορισμών. Προτίμησαν να προχωρήσουν σε διορισμούς μονίμων υπαλλήλων σε άλλους τομείς του Δημοσίου και απέκλεισαν τη Δημόσια Εκπαίδευση. ΔΙΚΑΙΗ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ.

Νίκος Παπαχρήστος

Πρόεδρος ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε

Μέλος Δ.Σ της ΟΛΜΕ

 

(Πηγή: alfavita.gr)

Υποκατηγορίες

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ TOEIC

Easy Education

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τούρκος πρόεδρος επιβεβαίωσε την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από...

  Στις παρεμβάσεις των αρχηγών των κομμάτων, και ιδιαιτέρως του πρωθυπουργού...

  Με το σύστημα που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση θα...

Η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης...

Ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη...

Η σιδηρά κυρία της ευρωπαϊκής πολιτικής δεν πρόκειται να είναι...